| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Evliya Çelebi Seyahatnamesinde Gündelik Yaşam | OMM 513 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ARİF BİLGİN |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Burhan Çağlar |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Osmanlı tarihinin en önemli seyyahı olan Evliya Çelebi'nin gözünden Osmanlı toplumsal yapısını tanımak |
| Dersin İçeriği | Osmanlı coğrafyasının neredeyse tamamına yakınını gezen Evliye Çelebinin gözlemlerine dayanarak Osmanlı toplumunu betimlemek, anlamak ve anlamlandırmak. Bunun için model şehirler ve topluluklar seçilecektir. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Seyahatnamelerin tarihsel önemini değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Gündelik yaşamın önemli unsurlarından olan çarşı ve pazarların fonksiyonelliğini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, | |
| 3 | Evliya Çelebi Seyahatnamesi’nin Osmanlı toplumsal yapısını kavramadaki rolünü anlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, | |
| 4 | Osmanlı toplumsal yapısını değişik boyutlarıyla tartışır. | Anlatım, Soru-Cevap, Eğitsel Oyun, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Konunun sınırları ve Osmanlı sanatına giriş | |
| 2 | Dünyada seyahat kültürü ve Osmanlı öncesinde seyyahlar | |
| 3 | Osmanlı seyyahları ve Evliya Çelebi | |
| 4 | Evliya Çelebi’nin yaşadığı yüzyıl ve seyahat evreni | |
| 5 | Alış veriş hayatı | |
| 6 | Osmanlılarda sağlık | |
| 7 | Osmanlılarda temizlik kültürü ve hamamlar | |
| 8 | Yollar ve kervansaraylar | |
| 9 | ARASINAV | |
| 10 | Yeme-içme kültürü | |
| 11 | Evliya Çelebi’de avcılık | |
| 12 | Kahvehaneler ve kahve kültürü | |
| 13 | Balık kültürü ve balıkçılık | |
| 14 | Evliya Çelebi ve musiki |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | [1] Winfrie LÖSCHBURG, Seyahatin Kültür tarihi |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Uzmanlık alanında araştırma, analiz ve kaynak tahlili yapabilme becerisi kazanma. | ||||||
| 2 | Teknik yönlerden doktora tezi yazabilme kapasitesine sahip olma. | ||||||
| 3 | Kuramsal ve yöntemsel bilgi seviyesi sayesinde alanına katkı sağlama yetkinliği kazanma. | ||||||
| 4 | Uzmanlık alanında eleştiri ve değerlendirme yapabilme yetkinliğine sahip olma. | ||||||
| 5 | Alanındaki yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve bu yenilikleri değerlendirme yetkinliğine sahip olma. | ||||||
| 6 | Farklı disiplinlerle ortak çalışabilme yetkinliği kazanma. | ||||||
| 7 | Teknolojik gelişmeleri takip ederek, araştırma tekniklerini geliştirme. | ||||||
| 8 | Doktora tezi ile ilgili en az iki akademik yayın yapma (tercihen ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlatma) | ||||||
| 9 | Uzmanlık alanlarını ulusal ve uluslararası platformlarda tanıtabilme yetkinliği kazanma. | ||||||
| 10 | Akademik hayatın davranış ve etik duyarlılığına sahip olma. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Seyahatnamelerin tarihsel önemini değerlendirir. | ||||||||||
| 2 | Gündelik yaşamın önemli unsurlarından olan çarşı ve pazarların fonksiyonelliğini kavrar. | ||||||||||
| 3 | Evliya Çelebi Seyahatnamesi’nin Osmanlı toplumsal yapısını kavramadaki rolünü anlar. | ||||||||||
| 4 | Osmanlı toplumsal yapısını değişik boyutlarıyla tartışır. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Ödev | 30 |
| 1. Kısa Sınav | 10 |
| 2. Kısa Sınav | 10 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
| Ödev | 1 | 20 | 20 |
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 156 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,24 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||