| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| 20. Yüzyıl Avrupa Siyasi Tarihi | TCT 510 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | Yok |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. FİKRETTİN YAVUZ |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Yok |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | 20. yüzyılda Avrupa´da yaşanan gelişmelerin öğretilmesi ve değerlendirilmesi. |
| Dersin İçeriği | 20. yüzyıl´da avrupa´da yaşanan gelişmeler, savaşlar ve önemli olaylar. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | 20. yüzyıl başlarında Avrupadaki siyasi durumu kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 2 | I. Dünya Savaşı ve sonuçlarını analiz eder | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 3 | Geçici Barış Dönemini ve II. Dünya Savaşına giden süreci betimler | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 4 | II. Dünya Savaşını sorgular | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 5 | İki Dünya Savaşını karşılaştırır | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 6 | Soğuk Savaş dönemini ve iki kutuplu dünyadaki gelişmeleri değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | 20. yüzyıl başlarında Avrupa´daki siyasi durum | |
| 2 | I. dünya savaşı öncesinde siyasi durum | |
| 3 | I. Dünya savaşı ve etkileri | |
| 4 | iki savaş arası dönemde Avrupa | |
| 5 | II. Dünya Savaşına giden yol | |
| 6 | II. DÜnya savaşı ve Etkileri | |
| 7 | Savaş sonrası Avrupa´nın şekillenmesi | |
| 8 | Türkiye´nin iki savaştaki rolü ve Türkiye- Avrupa İlişkileri | |
| 9 | Ara Sınav | |
| 10 | Soğuk Savaş Dönemi Avrupa | |
| 11 | Avrupa´da Rus karşıtı yapılanmalar | |
| 12 | Sovyetlerin dağılması ve Avrupa´daki siyasi durum. | |
| 13 | Soğuk Savaş dönemi Türkiye- Avrupa İlişkileri | |
| 14 | Günümüz Avrupası ile Türkiye arasındaki ilişkiler |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Fahir Armaoğlu, 20. Yüzyıl Siyasi Tarihi Rıfat Uçarol, Siyasi Tarih |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Uzmanlık alanında araştırma, analiz ve kaynak tahlili yapabilme becerisi kazanma. | X | |||||
| 2 | Teknik yönlerden doktora tezi yazabilme kapasitesine sahip olma. | X | |||||
| 3 | Kuramsal ve yöntemsel bilgi seviyesi sayesinde alanına katkı sağlama yetkinliği kazanma. | ||||||
| 3 | Kuramsal ve yöntemsel bilgi seviyesi sayesinde alanına katkı sağlama yetkinliği kazanma. | X | |||||
| 4 | Uzmanlık alanında eleştiri ve değerlendirme yapabilme yetkinliğine sahip olma. | X | |||||
| 5 | Alanındaki yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve bu yenilikleri değerlendirme yetkinliğine sahip olma. | X | |||||
| 5 | Alanındaki yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve bu yenilikleri değerlendirme yetkinliğine sahip olma. | ||||||
| 6 | Farklı disiplinlerle ortak çalışabilme yetkinliği kazanma. | X | |||||
| 7 | Teknolojik gelişmeleri takip ederek, araştırma tekniklerini geliştirme. | ||||||
| 7 | Teknolojik gelişmeleri takip ederek, araştırma tekniklerini geliştirme. | X | |||||
| 8 | Doktora tezi ile ilgili en az iki akademik yayın yapma (tercihen ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlatma) | X | |||||
| 8 | Doktora tezi ile ilgili en az iki akademik yayın yapma (tercihen ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlatma) | ||||||
| 9 | Uzmanlık alanlarını ulusal ve uluslararası platformlarda tanıtabilme yetkinliği kazanma. | ||||||
| 9 | Uzmanlık alanlarını ulusal ve uluslararası platformlarda tanıtabilme yetkinliği kazanma. | X | |||||
| 10 | Akademik hayatın davranış ve etik duyarlılığına sahip olma. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 20. yüzyıl başlarında Avrupadaki siyasi durumu kavrar | |||||||||||||||
| 2 | I. Dünya Savaşı ve sonuçlarını analiz eder | |||||||||||||||
| 3 | Geçici Barış Dönemini ve II. Dünya Savaşına giden süreci betimler | |||||||||||||||
| 4 | II. Dünya Savaşını sorgular | |||||||||||||||
| 5 | İki Dünya Savaşını karşılaştırır | |||||||||||||||
| 6 | Soğuk Savaş dönemini ve iki kutuplu dünyadaki gelişmeleri değerlendirir |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 40 |
| Toplam | 40 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| 1. Final | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
| Ödev | 1 | 20 | 20 |
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 156 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,24 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||