| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Geç Osmanlı Döneminde Siyasi Modernleşme ve Yapısal Değişim (1876-1922) | TCT 509 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | YOK |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. SAFİYE KIRANLAR |
| Dersi Verenler | Prof.Dr. SAFİYE KIRANLAR, |
| Dersin Yardımcıları | YOK |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Türkiyenin sosyal tarihi ve o dönemin sosyal politikalarının analiz edilmesi |
| Dersin İçeriği | Birinci Dünya Savaşı ve Kurtuluş Savaşı yıllarında Türkiyede sosyal siyaset, sosyal yardım anlayışı |
| Kalkınma Amaçları |
|---|
|
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Osmanlı İmparatorluğu'nun geç döneminde siyasi değişimleri anlayabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Ekonomik ve Sosyal Yapıdaki Dönüşüm Süreçlerini Kavrayabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | Türkiye'de yaşanan modernleşme çabalarını değerlendirebilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | Savaşların toplum ve ekonomi üzerindeki etkilerini tartışabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 5 | İmparatorluktan cumhuriyete geçiş sürecinin siyasi sonuçlarını değerlendirebilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, | |
| 6 |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | I. Meşrutiyet'in ilanı ve siyasi yapıda yaşanan değişim | |
| 2 | Jön Türk Hareketi ve II. Meşrutiyet | |
| 3 | İttihat Terakki ve yönetim anlayışı | |
| 4 | Trablusgarp ve Balkan Savaşları | |
| 5 | Balkan Savaşları: Cephe gerisi ve yaşanan siyasi ve sosyal gelişmeler | |
| 6 | Birinci Dünya Savaşı I: Savaşa giriş, savaş ekonomisi | |
| 7 | Birinci Dünya Savaşı II: Cepheler, müttefiklerle ilişkiler | |
| 8 | Birinci Dünya Savaşı III. Toplum ve günlük yaşam | |
| 9 | ARASINAV | |
| 10 | Savaşın Sonu ve Mütareke Döneminde Türkiye | |
| 11 | Mondros Mütarekesi: İşgaller ve tepkiler | |
| 12 | Mondros Mütarekesi sonrasında toplumsal yapı | |
| 13 | Mütareke döneminde İstanbul: Saray, günlük yaşam | |
| 14 | Osmanlı'dan Cumhuriyet'e geçişin siyasi, sosyal ve ekonomik etkileri |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Safiye Kıranlar, Savaş Yıllarında Türkiyede Sosyal Yardım Faaliyetleri (1914-1923), Basılmamış Doktora Tezi (İstanbul Üniversitesi Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Enstitüsü 2005) |
| Ders Kaynakları | 1. Alen Duben-Cem Behar, İstanbul Haneleri Evlilik, aile ve doğurganlık 1880-1920, İstanbul 1998 |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Uzmanlık alanında araştırma, analiz ve kaynak tahlili yapabilme becerisi kazanma. | X | |||||
| 2 | Teknik yönlerden doktora tezi yazabilme kapasitesine sahip olma. | X | |||||
| 3 | Kuramsal ve yöntemsel bilgi seviyesi sayesinde alanına katkı sağlama yetkinliği kazanma. | X | |||||
| 4 | Uzmanlık alanında eleştiri ve değerlendirme yapabilme yetkinliğine sahip olma. | X | |||||
| 5 | Alanındaki yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve bu yenilikleri değerlendirme yetkinliğine sahip olma. | X | |||||
| 6 | Farklı disiplinlerle ortak çalışabilme yetkinliği kazanma. | X | |||||
| 7 | Teknolojik gelişmeleri takip ederek, araştırma tekniklerini geliştirme. | X | |||||
| 8 | Doktora tezi ile ilgili en az iki akademik yayın yapma (tercihen ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlatma) | X | |||||
| 9 | Uzmanlık alanlarını ulusal ve uluslararası platformlarda tanıtabilme yetkinliği kazanma. | X | |||||
| 10 | Akademik hayatın davranış ve etik duyarlılığına sahip olma. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Osmanlı İmparatorluğu'nun geç döneminde siyasi değişimleri anlayabilme | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 2 | 4 |
| 2 | Ekonomik ve Sosyal Yapıdaki Dönüşüm Süreçlerini Kavrayabilme | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 2 | 4 |
| 3 | Türkiye'de yaşanan modernleşme çabalarını değerlendirebilme | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 2 | 4 |
| 4 | Savaşların toplum ve ekonomi üzerindeki etkilerini tartışabilme | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 2 | 4 |
| 5 | İmparatorluktan cumhuriyete geçiş sürecinin siyasi sonuçlarını değerlendirebilir | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 2 | 4 |
| 6 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 146 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||