Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Peace and Conflıct In Internatıonal Polıtıcs | ULI 621 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. AHMET ÜÇAĞAÇ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin hedefi genel anlamada savaş ve detaylı olarak iç savaşların sebepleri, dinamikleri ve sonuçlarının boyut ve etkilerini farklı kavramsal, metodolojik ve teorik yaklaşımlar çerçevesinde incelemektir. Belli sorular etrafında öğrenciler çeşitli teorik pozisyonlar üzerinden geliştirilen temel yaklaşımları ele alma imkânı bulacaklardır. |
Dersin İçeriği | Ders öğrencilere barış ve çatışma çalışmaları konularında yapılan teorik tartışmaları ve ortaya çıkan sonuçları irdeleme olanağı verecektir. 14 seminer üzerinden yapılacak olan derste katılım zorunludur. Her seminerde öğrenciler kendi hazırladıkları sunumları yapmakla sorumludurlar. Bu sunumlardan hazırladıkları makaleler yaklaşık 5000 kelime olmalıdır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Öğrenciler savaş barışın gerekçelerini sebep sonuçlarını öğrenecek arada bağlantı kurabilmelidirler. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Öğrenciler savaşa dair oluşturulmuş olan teorik yaklaşımları bilmelidirler. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Öğrenciler savaşın/barışın sebep ve sonuçlarını güncel çatışmalara uyarlayabilmelidirler. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Savaş nedir? Rasyonel bir bakış açısı. | 1, 2, 3, 4, 5 |
2 | Hegemonik istikrar ve gücün geçişkenligi | 6, 7, 8, 9 |
3 | Demokratik barış | 10, 11, 12, 13 |
4 | Liberal Ticaret Teorisi | 14, 15, 16, 17 |
5 | Liberal Ticaret Teorisi ve Uluslararası Kuruluşlar | 22, 23, 24, 25 |
6 | Oyalama Teorisi | 18, 19, 20, 21 |
7 | Uluslararası Müdahale | 22, 23, 24, 25 |
8 | Sinav haftasi | - |
9 | Savaşın ekonomik nedenleri | 26, 27, 28, 29 |
10 | İç savaşın ekonomik nedenleri | 26, 27, 28, 29 |
11 | Savaşın siyasi nedenleri | 30, 31, 32 |
12 | İç savaşın siyasi nedenleri | 30, 31, 32 |
13 | Savaşın etnik nedenleri | 33, 34, 35 |
14 | İç savaşın ekonomik nedenleri | 33, 34, 35 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. Van Evera, S. 1997. Guide to Methods for Students of Political Science. Ithaca: Cornell University Press. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Uluslararası İlişkiler alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma, bunları kullanabilme | X | |||||
2 | Dış Politika ve Uluslararası İlişkiler kavramları, fikirleri ve verilerini, bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık olay, gelişme ve konuları belirleme ve analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, olgu ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme | X | |||||
3 | Güncel konu ve sorunlar hakkında, tarihi, sosyal ve kültürel boyutlarıyla birlikte bilgi ve fikir sahibi olma | X | |||||
4 | Alana ilgi duyan ve ilgisiz dinleyici gruplarını, Uluslararası İlişkiler ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, konu ile ilgili problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilme | X | |||||
5 | Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme | X | |||||
6 | Türkçe’yi iyi kullanma, yazılı ve sözlü iletişimi iyi olup kendini doğru şekilde ifade edebilme ve empati yeteneğine sahip olma | X | |||||
7 | Diplomatlık, ataşelik gibi uluslararası ilişkilerin kariyer alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olma | X | |||||
8 | Bilgi üretimi ve kullanımı ile bilgiye ulaşmada yöntem ve araştırma teknikleri konusunda beceri sahibi olma | X | |||||
9 | Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olma | X | |||||
10 | Uluslararası İlişkiler Lisans yeterlilikleri üzerine kurulan aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme, yorumlama | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Öğrenciler savaş barışın gerekçelerini sebep sonuçlarını öğrenecek arada bağlantı kurabilmelidirler. | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||
2 | Öğrenciler savaşa dair oluşturulmuş olan teorik yaklaşımları bilmelidirler. | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||
3 | Öğrenciler savaşın/barışın sebep ve sonuçlarını güncel çatışmalara uyarlayabilmelidirler. | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 5 |
1. Ödev | 40 |
1. Sözlü Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 5 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
dersAKTSKredisi | 6 |