| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Ana Hatlarıyla Klasik Türk Edebiyatı | ETE 517 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. VİLDAN COŞKUN |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | KLASİK EDEBİYATIN KONULARI MUHTELİFTİR. ÖĞRENCİLERİ KLASİK EDEBİYATI KONULARI BAŞLIKLANDIRILIP BU BAŞLILAR ALTINDA KONULARIN ESASLARI VE LİTERATÜRÜ HAKKINDA BİLGİLENDİRMEK. |
| Dersin İçeriği | KLASİK EDEBİYATIN ANA HATLARI SIRASIYLA İŞLENECEKTİR. KLASİK EDEBİYAT VE DİN |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Klasik Türk Edebiyatının Tanımı, Adlandırılması ve kapsamı | Ahmet Hamdi Tanpınar'ın 19. yüzyıl Edebiyat tarihi Giriş kısmı okunacak |
| 2 | Klasik Türk Edebiyatının isimlendirilmesi ve Tartışmalar | Klasik Edebiyat Hakkındaki tartışmalar |
| 3 | Klasik türk Edebiyatının ana başlıkları nelerdir? KLASİK EDEBİYAT VE DİN, KLASİK EDEBİYAT VE TASAVVUF, KLASİK EDEBİYAT VE TARİH, KLASİK EDEBİYAT VE MİTOLOJİ, KLASİK EDEBİYAT VE SOSYAL HAYAT | Divan Edebiyatının Kaynakları |
| 4 | KLASİK EDEBİYAT VE DİN. Klasik Edebiyatta Dini Unsurlar ve onların şiire yansımaları. | Klasik Edebiyatın Kaynakları, Osmanlı Edebiyatı ve Din |
| 5 | KLASİK KLASİK EDEBİYAT VE TASAVVUF: TASAVVUFUN KLASİKE DEBİYATA YANSIMA ŞEKİLLERİ | OSMANLI EDEBİYATI VE TASAVVUF MAKALESİ |
| 6 | KLASİK EDEBİYAT VE TARİH: TARİHİN KLASİK EDEBİYATA YANSIMA ŞEKİLLERİ | |
| 7 | KLASİK EDEBİYAT VE MİTOLOJİ | KLASİK EDEBİYAT VE MİTOKOJİ İLE İLGİLİ KAYNAKLAR DURSUN ALİ TOKEL |
| 8 | KLASİK EDEBİYAT VE SOSYAL HAYAT: SOSYAL HAYAT UNSURLARININ KLASİK EDEBİYATA YANSIMALARI | SOSYAL HAYATLA İLGİLİ BİBLİYOGRAYA |
| 9 | ARA SINAV | |
| 10 | SOSYAL HAYAT UNSURLARI. ADETLER GELENEKLER VE KLASİK EDEBİYATTA YER ALIŞ ŞEKİLLERİ VE ÖRNEKLER | VİLDAN COŞKUN SOSYAL HAYAT IŞIĞINDA ZATİ |
| 11 | ADETLER GELENEKLER VE KLASİK EDEBİYATTA YER ALIŞ ŞEKİLLERİ VE ÖRNEKLER | ATİLLA ŞENTÜRK, ANTOLOJİ |
| 12 | İNANÇLAR VE KLASİK EDEBİYATA YANSIMALARI | DİNİ İNAÇLAR VE BATIL İNANÇLAR İLE İLGİLİ KAYNAKLAR |
| 13 | KILIK KIYAFET, KUTLAMA VE EĞLENCELERİN KLASİK EDEBİYATA YANSIMALARI VE ÖRNEKLER | KIYAFET TARİHİ KİTAPLARI, METİN AND 16. YÜZYIL |
| 14 | GENEL DEĞERLENDİRME, TARTIŞMA VE YORUMLAR | ALANLA İLGİLİ BİBLİYOGRAFYA |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | DERSİN HOCASI TARAFINDAN VERİLECEKTİR. |
| Ders Kaynakları | KLASİK EDEBİYATIN KAYNAKLARI OLAN MUHTELİF KİTAP VE MAKALELER
Divan Edebiyatı-Agah Sırrı Levend; Osmanlı Edebiyatı ve Din Vildan Coşkun, ESTAD, 2024 haziran |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Türkçeyi doğru, güzel ve anlaşılır bir şekilde kullanma becerisine ulaşır. | X | |||||
| 2 | Atatürk İlkeleri ve inkılapları konusunda bilgi edinir. | ||||||
| 3 | Türk Dili ve Edebiyatı alanında yapılmış güncel araştırmaları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisi kazanmayı amaç edinir. | ||||||
| 4 | Türk dilini ses bilgisi, şekil bilgisi, söz dizimi ve anlam bilgisi bakımından inceler. | ||||||
| 5 | Türk Dili ve Edebiyatının metinlerini başlangıcından günümüze kadar edebi olarak ve dil bilgisi açısından değerlendirebilir. | X | |||||
| 6 | Türk Dili ve Edebiyatı alanında yazılmış temel eserleri tanır; Türk dilinin tarihi gelişimini temsil eden örnek metinleri okur ve çeviri yazıya aktarır. | X | |||||
| 7 | Çağdaş ve klasik edebiyat bilgi ve teorilerini, belirli akımlar ve kuramlar çerçevesinde değerlendirir, edebiyat ve dil bilimi açısından eleştiri yapar. | X | |||||
| 8 | Edebi dönemler (klasik veya çağdaş), edebi akımlar ve şahsiyetler üzerinde, mesleki sorumluluk bilinciyle bilimsel, edebi, disiplinler arası araştırmalar yapar. | X | |||||
| 9 | Lehçe, şive ve ağız bilgisinin içeriğini anlar; Türkiye Türkçesinin ağızlarına ait metinleri inceler. | ||||||
| 10 | Gerekli metot, yöntem ve teknikleri öğrenerek halk bilimi alanında araştırma ve derleme yapabilir. | ||||||
| 11 | Türk Dili ve Edebiyatı alanında akademik düzeyde araştırma ve çalışma yapabilmenin temel bilgi ve becerilerine sahip olur. | X | |||||
| 12 | Türk Dili ve Edebiyatı Programında edindiği bilgi ve teorileri; eğitim-öğretim, araştırma ve kamusal hizmet alanlarında kullanır ve uygular. | X | |||||
| 13 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini ve bunu gerçekleştirmeye dönük becerileri edinir. | X | |||||
| 14 | Türk Dili ve Edebiyatı alanında mesleki sorumluluk ve ahlaki değerleri gözetir. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Ödev | 50 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 50 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|