| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Türk Halk Kültürü | THB 501 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi YAVUZ KÖKTAN |
| Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi YAVUZ KÖKTAN, |
| Dersin Yardımcıları | Yrd. Doç. Dr. Selçuk Kürşad KOCA |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
| Dersin Amacı | Türk Halk hekimliği, Türk halk veterinerliği, Türk halk meteorolojisi, Türk halk takvimi, Türk halk hukuku, Türk halk matematiği, Türk halk botaniği, Türk halk zoolojisi, Türk halk ekonomisi, Türk halk taşıtları; Türk Halk Mimarisi, Türk Halk Sanat ve Zenaatları, Türk Halk Oyunları, Türk Halk Müziği, Türk Giyimi ve Süslenme; Halk Etimolojisi, Onomastik, Ağızlar gibi konular hakkında öğrencileri donatmak. |
| Dersin İçeriği | Türk Halk hekimliği, Türk halk veterinerliği, Türk halk meteorolojisi, Türk halk takvimi, Türk halk hukuku, Türk halk matematiği, Türk halk botaniği, Türk halk zoolojisi, Türk halk ekonomisi, Türk halk taşıtları; Türk Halk Mimarisi, Türk Halk Sanat ve Zenaatları, Türk Halk Oyunları, Türk Halk Müziği, Türk Giyimi ve Süslenme; Halk Etimolojisi, Onomastik, Ağızlar. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Türk Halk hekimliği, Türk halk veterinerliği, Türk halk meteorolojisi, Türk halk takvimi, Türk halk hukuku, Türk halk matematiği, Türk halk botaniği, Türk halk zoolojisi, Türk halk ekonomisi, Türk halk taşıtları; Türk Halk Mimarisi. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sözlü Sınavlar, |
| 2 | Türk Giyimi ve Süslenme çeşitleri ve özelliklerini öğrenir. | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 3 | Halk Etimolojisi, Onomastik, Ağızlar hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Türk Halk hekimliği | |
| 2 | Türk halk veterinerliği | |
| 3 | Türk halk meteorolojisi | |
| 4 | Türk halk takvimi | |
| 5 | Türk halk hukuku | |
| 6 | Türk halk matematiği | |
| 7 | Türk halk botaniği | |
| 8 | Türk halk zoolojisi | |
| 9 | Türk halk ekonomisi | |
| 10 | Türk halk taşıtları | |
| 11 | Türk Halk Sanat ve Zenaatları | |
| 12 | Türk Halk Oyunları, Türk Halk Müziği | |
| 13 | Türk Giyimi ve Süslenme | |
| 14 | Halk Etimolojisi, Onomastik, Ağızlar. |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | ÇOBANOĞLU, ÖZKUL; Halk Bilimi Kuramları ve Araştırma Yöntemleri Tarihine Giriş, Ankara, 1999 |
| Ders Kaynakları | GÖKALP , Ziya, Türk Medeniyeti Tarihi, Toker Yay. 216, Doğudan Batından Seçmeler Dizisi 17, Serbest Matbaası, İstanbul, 1989. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Türkçeyi doğru, güzel ve anlaşılır bir şekilde kullanma becerisine ulaşır. | X | |||||
| 2 | Atatürk İlkeleri ve inkılapları konusunda bilgi edinir. | X | |||||
| 3 | Türk Dili ve Edebiyatı alanında yapılmış güncel araştırmaları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisi kazanmayı amaç edinir. | X | |||||
| 4 | Türk dilini ses bilgisi, şekil bilgisi, söz dizimi ve anlam bilgisi bakımından inceler. | X | |||||
| 5 | Türk Dili ve Edebiyatının metinlerini başlangıcından günümüze kadar edebi olarak ve dil bilgisi açısından değerlendirebilir. | X | |||||
| 6 | Türk Dili ve Edebiyatı alanında yazılmış temel eserleri tanır; Türk dilinin tarihi gelişimini temsil eden örnek metinleri okur ve çeviri yazıya aktarır. | X | |||||
| 7 | Çağdaş ve klasik edebiyat bilgi ve teorilerini, belirli akımlar ve kuramlar çerçevesinde değerlendirir, edebiyat ve dil bilimi açısından eleştiri yapar. | X | |||||
| 8 | Edebi dönemler (klasik veya çağdaş), edebi akımlar ve şahsiyetler üzerinde, mesleki sorumluluk bilinciyle bilimsel, edebi, disiplinler arası araştırmalar yapar. | X | |||||
| 9 | Lehçe, şive ve ağız bilgisinin içeriğini anlar; Türkiye Türkçesinin ağızlarına ait metinleri inceler. | X | |||||
| 10 | Gerekli metot, yöntem ve teknikleri öğrenerek halk bilimi alanında araştırma ve derleme yapabilir. | X | |||||
| 11 | Türk Dili ve Edebiyatı alanında akademik düzeyde araştırma ve çalışma yapabilmenin temel bilgi ve becerilerine sahip olur. | X | |||||
| 12 | Türk Dili ve Edebiyatı Programında edindiği bilgi ve teorileri; eğitim-öğretim, araştırma ve kamusal hizmet alanlarında kullanır ve uygular. | X | |||||
| 13 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini ve bunu gerçekleştirmeye dönük becerileri edinir. | X | |||||
| 14 | Türk Dili ve Edebiyatı alanında mesleki sorumluluk ve ahlaki değerleri gözetir. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Türk Halk hekimliği, Türk halk veterinerliği, Türk halk meteorolojisi, Türk halk takvimi, Türk halk hukuku, Türk halk matematiği, Türk halk botaniği, Türk halk zoolojisi, Türk halk ekonomisi, Türk halk taşıtları; Türk Halk Mimarisi. | 3 | 0 | 2 | 0 | 1 | 2 | 2 | 3 | 0 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 |
| 2 | Türk Giyimi ve Süslenme çeşitleri ve özelliklerini öğrenir. | 2 | 0 | 2 | 0 | 1 | 2 | 2 | 3 | 0 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 |
| 3 | Halk Etimolojisi, Onomastik, Ağızlar hakkında bilgi sahibi olur. | 3 | 0 | 2 | 1 | 1 | 2 | 2 | 3 | 1 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
| Final | 1 | 14 | 14 |
| Ödev | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 162 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,48 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||