| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Hadis Usulü Metinleri | HAD 513 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ZÜBEYDE ÖZBEN DOKAK |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Mütekaddimun ve müteahhirun dönemi hadis usulü eserlerini tanıyarak hadis usulü ilminin gelişimini öğrenmek. |
| Dersin İçeriği | Hadis Usulü: Doğuşu ve Mahiyeti Hadis Usulünün Kaynakları Mütekaddimûn Dönemi Usul Eserleri Müteahhirûn Dönemi Usul Eserleri |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Hadis Usûlü: Doğuşu ve Mahiyeti | |
| 2 | Hadis Usûlünün Kaynakları | |
| 3 | Müslim'in Sahih’inin “Mukaddime” Bölümü | |
| 4 | Risâletü Ebî Dâvud ilâ Ehl-i Mekke | |
| 5 | Tirmizi'nin Sünen'inin “İlel” Bölümü | |
| 6 | Râmehurmuzî, el-Muhaddisü'l-fâsıl | |
| 7 | Hakim en-Neysaburî, Marifetü ulumi'l-hadîs | |
| 8 | Ara sınav | |
| 9 | Hatîb el-Bağdâdî, el-Kifâye fî İlmi'r-rivâye | |
| 10 | İbnü's-Salâh, Ulûmü'l-hadîs | |
| 11 | İmam Nevevî, Takrîb ve İbn Kesîr İhtisâru Ulûmi'l-hadîs | |
| 12 | İbn Hacer, Nüzhetü'n-nazar | |
| 13 | Suyûtî, Tedrîbü'r-râvî | |
| 14 | Hanefîlerin Hadis Usulü Örnekleri |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Müslim, Sahih’in “Mukaddime” Bölümü. Tirmizi, Sünen, “İlel” Bölümü. Râmehurmuzî, el-Muhaddisü'l-Fasıl. Hakim en-Neysaburî, Marifetü ulumi'l-hadîs. Hatib el-Bağdadi, el-Kifaye fi ilmi'r-rivâye. Kadı Iyaz, el-İlmâ. İbnü's-Salah, Ulumü'l-hadis. İmam Nevevî, Takrîb İbn Kesir, İhtisaru ulûmi’l-hadis İbn Hacer, Nüzhetü’n-nazar. Suyûtî, Tedrîbu’r-râvî |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanmak; Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olmak; Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanmak; Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanmak; Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanmak; Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanmak; İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip etmek; Akademik yazım alışkanlığına katkı sağlayacak alanı ile ilgili en az bir yayın yapmak; Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanmak; Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olmak | ||||||
| 1 | İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanmak; Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olmak; Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanmak; Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanmak; Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanmak; Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanmak; İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip etmek; Akademik yazım alışkanlığına katkı sağlayacak alanı ile ilgili en az bir yayın yapmak; Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanmak; Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olmak | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 1 |
|---|
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| Toplam | 0 |
| Toplam | 0 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|