| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Erken Dönem Hanefi Furu Fıkıh Metinleri | ISH 515 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | YOK |
| Önerilen Seçmeli Dersler | YOK |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. AHMET SELMAN BAKTI |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | M. Salih Aslan |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Lisans üstü çalışmalarda öğrencilerin sıklıkla başvurduğu, kendine özel bir terminolojisi bulunan Hanefi hukuk metinlerine hakimiyet kespetmesini sağlamak. |
| Dersin İçeriği | İbâdetler: 1.Temizlik 2. Namaz 3. Oruç 4. Zekat |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Mikro Öğretim, | Doğru Yanlış Testleri, | |
| 2 | Anlatım, | Boşluk Doldurma Testleri, | |
| 3 | Beyin Fırtınası, | Kısa Cevaplı Testler, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Temizlik (Kitâbu't-tahâre) | Temizlik (Kitâbu't-tahâre) |
| 2 | Temizlik (Kitâbu't-tahâre) | Temizlik (Kitâbu't-tahâre) |
| 3 | Temizlik (Kitâbu't-tahâre) | Temizlik (Kitâbu't-tahâre) |
| 4 | Temizlik (Kitâbu't-tahâre) | Temizlik (Kitâbu't-tahâre) |
| 5 | Temizlik (Kitâbu't-tahâre) | Temizlik (Kitâbu't-tahâre) |
| 6 | Namaz (Kitâbu's-salât) | Namaz (Kitâbu's-salât) |
| 7 | Namaz (Kitâbu's-salât) | Namaz (Kitâbu's-salât) |
| 8 | Namaz (Kitâbu's-salât) | Namaz (Kitâbu's-salât) |
| 9 | Namaz (Kitâbu's-salât) | Namaz (Kitâbu's-salât) |
| 10 | Oruç (Kitâbu's-savm) | Oruç (Kitâbu's-savm) |
| 11 | Oruç (Kitâbu's-savm) | Oruç (Kitâbu's-savm) |
| 12 | Zekat (Kitâbu'z-zekât) | Zekat (Kitâbu'z-zekât) |
| 13 | Zekat (Kitâbu'z-zekât) | Zekat (Kitâbu'z-zekât) |
| 14 | Zekat (Kitâbu'z-zekât) | Zekat (Kitâbu'z-zekât) |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Merğînânî, el-Hidâye şerhu bidâyeti'l-mübtedî, Beyrut: Dâru'l-kütübi'l-ilmiye, t.s. Kudûrî, el-Lübâb fî şerhi'l-kitâb Beyrut: Dâru'l-kütübi'l-ilmiye, t.s.; Kâsânî, Bedâi'u's-sanâi' fî tertîbi'ş-şerâi', Beyrut: Dâru'l-kütübi'l-ilmiye, t.s |
| Ders Kaynakları | Merğînânî, el-Hidâye şerhu bidâyeti'l-mübtedî, Beyrut: Dâru'l-kütübi'l-ilmiye, t.s. Kudûrî, el-Lübâb fî şerhi'l-kitâb Beyrut: Dâru'l-kütübi'l-ilmiye, t.s.; Kâsânî, Bedâi'u's-sanâi' fî tertîbi'ş-şerâi', Beyrut: Dâru'l-kütübi'l-ilmiye, t.s |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanmak; Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olmak; Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanmak; Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanmak; Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanmak; Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanmak; İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip etmek; Akademik yazım alışkanlığına katkı sağlayacak alanı ile ilgili en az bir yayın yapmak; Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanmak; Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olmak | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 |
|---|---|---|
| 1 | ||
| 2 | ||
| 3 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| Toplam | 0 |
| Toplam | 0 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
| Ödev | 1 | 15 | 15 |
| Sözlü Sınav | 2 | 15 | 30 |
| Toplam İş Yükü | 161 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,44 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||