| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Hıristiyan-İslam Kelamı Karşılaştırması | KLM 507 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | Yok |
| Önerilen Seçmeli Dersler | Kelam ve İslam Mezhepleri Anabilim dallarının seçmeli dersleri önerilir |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. RAMAZAN BİÇER |
| Dersi Verenler | Prof.Dr. RAMAZAN BİÇER, |
| Dersin Yardımcıları | Yok |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | İslam kelamı ile Hıristiyan teolojisi hakkında öğrencileri bilgilendirmek |
| Dersin İçeriği | İslam kelamının ana kabulleri ile Hıristiyan teolojisinin temel argümanlarının ortaya konması |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Öğrenciler İslam kelamının çıkış nedenini hatırlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 2 | İslam kelamının ana değerlerini ve kabullerini saptar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | İslam kelamının gelişim sürecini çözümler | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | Hıristiyan teolojisinin temel özeliklerini değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 5 | Hıristiyan teolojisi ile İslam kelamının benzer yönlerini karşılaştırır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 6 | İslam kelamı ile Hıristiyan teolojisinin ana farklılıklarını yorumlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Giriş: Kelam ve Teolojinin genel tanımı ve mahiyetleri. | |
| 2 | İmanın anlamı ve kapsamı | |
| 3 | Kelamcılar ve teologlara göre Tanrı anlayışı | |
| 4 | Kelamcılar ve teologlara göre Allahın sıfatları | |
| 5 | Kelamcılar ve teologlara göre ilham ve vahiy | |
| 6 | Kelamcılar ve teologlara göre Kutsal kitap: tanım ve kapsam | |
| 7 | Kelamcılar ve teologlara göre Yeni Ahit ve Kuran | |
| 8 | İslam Kelamcılarına göre tahrif | |
| 9 | Kelamcılar ve teologlara göre peygamberlik | |
| 10 | Kelamcılar ve teologlara göre hz. İsa | |
| 11 | Kelamcılar ve teologlara göre Hz. Muhammed | |
| 12 | İslam kelamı ile Hıristiyan teolojisindeki etkileşim | |
| 13 | İslam Kelamı ile Hıristiyan teolojisinin geleceği | |
| 14 | Dini çoğulculuk |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Ramazan Biçer, İslam Kelamcılarına Göre İncil. |
| Ders Kaynakları | 1. Mircea Eliade, The Encyclopaedia of Religion, |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanmak; Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olmak; Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanmak; Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanmak; Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanmak; Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanmak; İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip etmek; Akademik yazım alışkanlığına katkı sağlayacak alanı ile ilgili en az bir yayın yapmak; Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanmak; Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olmak | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 |
|---|---|---|
| 1 | Öğrenciler İslam kelamının çıkış nedenini hatırlar | |
| 2 | İslam kelamının ana değerlerini ve kabullerini saptar | |
| 3 | İslam kelamının gelişim sürecini çözümler | |
| 4 | Hıristiyan teolojisinin temel özeliklerini değerlendirir | |
| 5 | Hıristiyan teolojisi ile İslam kelamının benzer yönlerini karşılaştırır | |
| 6 | İslam kelamı ile Hıristiyan teolojisinin ana farklılıklarını yorumlar |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 60 |
| 1. Kısa Sınav | 10 |
| 1. Performans Görevi (Seminer) | 20 |
| 2. Kısa Sınav | 10 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| 1. Final | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
| Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 146 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||