| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Kur’An Anlambilim İlişkisi | ADB 509 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | - |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ALİ KARATAŞ |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | - |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Dilbilimin özellikle de bir alt alanı olan Anlambilimin Kuranın yorumlanma sürecine katkısını öğrencilere vermek. |
| Dersin İçeriği | Kuran-ı Kerimi anlamlandırmada modern dilbilim ve anlambilim konularının uygulanması. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Anlambilim tarif eder | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Anlam bilimin Kur´an yorumlarına katkısını açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | Erken dönem Kuran semantiği çalışmalarını fark eder | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | Kuran hakkında yapılan semantik analizleri eleştirir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 5 | Semantik yöntemi Kuran kavramlarına uygular | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 6 | kurânın semantik yapısı hakkında değerlendirme yapar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Genel Dilbilim Konuları | |
| 2 | Göstergebilimin bir alt Alanı olarak Anlambilim | |
| 3 | Geleneksel ve modern Anlambilim | |
| 4 | Dilsel bir metin olarak Kuran: İlahi kelamın tabiatı | |
| 5 | Klasik İslami literatürde Anlambilim | |
| 6 | Mukatil b. Süleyman ve el-Vucuh ven_nezair isimli eseri | |
| 7 | Vucuh ve nezair edebiyatı | |
| 8 | Erken dönem Filolojik tefsir Çalışmaları | |
| 9 | Örnek filolojik tefsir metinleri | |
| 10 | Usulcülerin anlambilim (delalet) kuramı | |
| 11 | Dilbilimcilerin Anlambilim (delalet) kuramı | |
| 12 | Rağıb el-İsfehani ve Müfredat isimli eseri | |
| 13 | T. Izutsunun Kuran semantiği üzerine çalışmaları | |
| 14 | Genel değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Mahmud Kaddur, medhal ila fıkhıl-luğatil-arabiyye beyrut 1993 |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanmak; Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olmak; Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanmak; Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanmak; Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanmak; Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanmak; İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip etmek; Akademik yazım alışkanlığına katkı sağlayacak alanı ile ilgili en az bir yayın yapmak; Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanmak; Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olmak | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 |
|---|---|---|
| 1 | Anlambilim tarif eder | 5 |
| 2 | Anlam bilimin Kur´an yorumlarına katkısını açıklar | 5 |
| 3 | Erken dönem Kuran semantiği çalışmalarını fark eder | 5 |
| 4 | Kuran hakkında yapılan semantik analizleri eleştirir | 5 |
| 5 | Semantik yöntemi Kuran kavramlarına uygular | 5 |
| 6 | kurânın semantik yapısı hakkında değerlendirme yapar | 5 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 40 |
| Toplam | 40 |
| 1. Final | 60 |
| Toplam | 60 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
| Ödev | 1 | 22 | 22 |
| Toplam İş Yükü | 138 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,52 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||