| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| İmanın Oluşumu ve İnanç Engelleri | KLM 505 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | YOk |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. SÜLEYMAN AKKUŞ |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | YOK |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Öğrencilerin insanın temel niteliklerini ve inançla ilgili özelliklerini, dini yapısını ve günümüz dünyasında inanmayı engelleyen faktörleri öğrenmelerini sağlamak |
| Dersin İçeriği | İnsanın ontolojik özellikleri, âlemdeki yeri ve tanrı insan ilişkisinin nasıllığı, iman ve inanmanın önündeki engellerin varlığı ve bunların insan üzerindeki etkilerinin belirlenmesini içerir. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | İnsanın ontolojik temel niteliklerini kavrar ve ifade eder | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | İnsanın dini yapısı fıtratı ve bunun imanın kazanılmasında rolünü öğrenir ve ifade eder | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | İmanın özellikleri ve oluşum süreci tanımlar ve anlatır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | İmana engel olan Entelektüel faktörleri kavrar ve değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 5 | İnancın önündeki ve psikolojik sosyal engelleri kavrar ve değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 6 | İnancın önündeki sosyal engelleri kavrar ve ve değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | İnsanın mahiyeti | |
| 2 | İnsanın alemdeki yeri | |
| 3 | İnsanın varlık yapısı ve temel nitelikleri (I) | |
| 4 | İnsanın varlık yapısı ve temel nitelikleri (II) | |
| 5 | İnsanın dini yapısı (Fıtrat) | |
| 6 | İman nedir | |
| 7 | İmanın kaynağı | |
| 8 | İman ve bilgi ilişkisi | |
| 9 | İmanın oluşum süreçleri ve dereceleri | |
| 10 | İnanç Engelleri ve genel özellikleri | |
| 11 | Psikolojik Engeller | |
| 12 | Entelektüel Engeller | |
| 13 | Sosyo-kültürel Engeller | |
| 14 | İnsan iradesi ve aklının gücü |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Ders Notu : 1- Mustafa Akçay, Çağdaş DÜnyada İnsan ve Dinî Sorumluluğu, İzmir, 2000. |
| Ders Kaynakları | 1- Max Scheler, İnsan ve Kainattaki Yeri, (trc. T. Mengüşoğlu), İst. 1947. 2- Takiyyüddin Mengüşoğlu, İnsan Felsefesi, İst.1988. 3- Paul Tillich, İmanın Dinamikleri, (trc. F. Trkan- S.Özer) Ank. 2000 4- Muhit Mert, İnsan Nedir, Ank, 2004 5-. Abdurrahman Kasapoğlu, Kuranda İman Psikolojisi, İst. ts. 6- Hanefi Özcan, Epistomolojik Açıdan İman, İst. 1992 7- Hülya Alper, İmanın Psikolojik Yapısı, İst. 2002. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanmak; Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olmak; Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanmak; Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanmak; Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanmak; Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanmak; İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip etmek; Akademik yazım alışkanlığına katkı sağlayacak alanı ile ilgili en az bir yayın yapmak; Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanmak; Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olmak | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 |
|---|---|---|
| 1 | İnsanın ontolojik temel niteliklerini kavrar ve ifade eder | 3 |
| 2 | İnsanın dini yapısı fıtratı ve bunun imanın kazanılmasında rolünü öğrenir ve ifade eder | 2 |
| 3 | İmanın özellikleri ve oluşum süreci tanımlar ve anlatır. | 3 |
| 4 | İmana engel olan Entelektüel faktörleri kavrar ve değerlendirir. | 3 |
| 5 | İnancın önündeki ve psikolojik sosyal engelleri kavrar ve değerlendirir. | 4 |
| 6 | İnancın önündeki sosyal engelleri kavrar ve ve değerlendirir. | 4 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| 1. Final | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 146 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||