| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Organizasyonel Davranış | SOS 526 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ALİ ARSLAN |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Bayram Kahraman |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bu ders, kuruluş stratejisine ve çalışanları yönetmeye yönelik değişen yaklaşımlara odaklanarak modern organizasyonun gelişimini inceleyecektir. Öğrenciler, derisn sonunda modern organizasyonların yapısını ve gelişim süreçlerini öğreneceklerdir. |
| Dersin İçeriği | Organizasyon kavramı, temel yapı ve dinamikler, bürokrasi ve Weber, otorite ve güç, liderlik ve organizasyonlar |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Organizasyonel davranışın boyutlarını açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 2 | Organizasyonel davranışla ilgili konuları belirler | Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | |
| 3 | Organizasyonel davranışa ait temel dinamikleri ortaya koyar | Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, | |
| 4 | Organizasyonel davranışın etki alanlarını inceler | Soru-Cevap, Problem Çözme, Rol Oynama, | |
| 5 | Organizasyonel davranış ile ilgili sistem kurar | Tartışma, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Organizasyon Yapıları: Temel Kavramlar | |
| 2 | Organizasyon Yapılarının Sosyolojik İncelenmesi | |
| 3 | Örgüt Kuramlarına Genel Bir Bakış: Karşılaştırmalı Bir Çözümleme | |
| 4 | İŞ BÖLÜMÜ VE ORGANİZASYON KAVRAMI | |
| 5 | Max Weber, "Meşru Otorite Türleri," ve "Bürokrasi." | |
| 6 | Frederick W. Taylor, "Bilimsel Yönetim." (Reader) | |
| 7 | Fritz Roethlisberger and W. J. Dickson, "İnsan İlişkileri." | |
| 8 | Otorite ve Güç | |
| 9 | Arasınav | |
| 10 | Genel Liderlik teorileri | |
| 11 | Karar verme sistemleri olarak Organizasyonlar | |
| 12 | Örgütsel Ekoloji: Örgüt Toplulukları ve Çevresel Ayklama | |
| 13 | Organizasyon Performansını Değerlendirme: Temel Konular | |
| 14 | Organizasyonel Değişim ve Dönüşüm |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Henri Fayol, Genel ve Endüstriyel Yönetim, Ankara: Adres Yayınları, 2008. A.Selami Sargut-Şükrü Özen, Örgüt Kuramları, Ankara:İmge Kitabevi 2007 |
| Ders Kaynakları | Frederic W. Taylor, Bilimsel Yönetimin İlkeleri, Ankara: Adres Yayınları, 2007. Anthonny Giddens,Örgütler ve Ağlar, Sosyoloji, İstanbul: Kırmızı yayınları 2008. Arman Kırım, Farklılığınızı Ölçebildiğiniz An, İstanbul: Sistem yayıncılık 2002. Pamela S. Tolbert, Richard H. Hall, Organizations: Structures, Processes and Outcomes, New jersey: Pearson, 2009. Neil Fligstein, Alfred Chandler and the Organizasyon Sosyolojisi, Business History Review, Ekim 2007. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | 1.Toplumsal konu ve problemleri sosyolojik bir yaklaşımla ele alıp çözümleyebilecek teorik bilgi donanımına sahip olmak. | ||||||
| 2 | 2. Hem teorik hem uygulamalı bir sosyolojik araştırmayı yürütebilecek yöntem bilgisini edinmiş olmak. | X | |||||
| 3 | 3. Sosyolojik bilginin ediniminde ve kullanımında salt tekrarlayıcı değil, özgün ve katkı sağlayıcı bir çaba içinde olmak. | X | |||||
| 4 | 4. Genel sosyolojik bilgiye sahip olmanın ötesinde ilgi alanına göre sosyolojinin alt disiplinlerinde daha derinlikli araştırma ve çalışmalarla uzmanlaşmak. | ||||||
| 5 | 5. Sosyal bilimlerde geliştirilen bilgi ve yaklaşımlara eleştirel ve sorgulayıcı bakma becerisi kazandırmak. | X | |||||
| 6 | Bilimsel grup çalışmaları yapabilecek yabancı dil yeterliğine ulaşmak | X | |||||
| 7 | Disiplinler arası araştırma yapabilme donanımına sahip olmak | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Organizasyonel davranışın boyutlarını açıklar | |||||||
| 2 | Organizasyonel davranışla ilgili konuları belirler | |||||||
| 3 | Organizasyonel davranışa ait temel dinamikleri ortaya koyar | |||||||
| 4 | Organizasyonel davranışın etki alanlarını inceler | |||||||
| 5 | Organizasyonel davranış ile ilgili sistem kurar |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Ödev | 50 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 6 | 96 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Ödev | 1 | 2 | 2 |
| Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 2 | 2 |
| Toplam İş Yükü | 150 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||