Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Kavram ve İfade Üretimi Atölyesi I RES 501 1 6 + 0 6 12
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç. ŞİRİN YILMAZ
Dersi Verenler Doç. ŞİRİN YILMAZ,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Özgün bir plastik yaklaşım ve sanatsal dil geliştirerek,  kavramsal ifadeyi malzemeyi de dâhil eden bir yötemle ele alarak, kavramsal sorunsalı ve teması olan; bütünlüklü bir sanat üretimi gerçekleştirmek.

Dersin İçeriği

1. Kavramsal çerçeve ve tema ile özgün bir fikir geliştirme,

2. Söz konusu fikrin malzeme ile birlikte düşünülerek uygulanması aşamasında, estetik ve plastik açıdan yaratıcı çözümler/eskizler önerme

3. Fikir ve uygulamanın eş zamanlı tasarımına ilişkin özgün bir sanatsal dil kurgulama

4. Sanatsal özgünlük temelinde ortaya konan sanat üretimi ile sürece ilişkin kavram ve ifadenin finalde değerlendirilmesi

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Grupla Çalışma, Grupla Çalışma, Tartışma, Bireysel Çalışma, Performans Değerlendirme, Ödev / Evde-Çöz Sınavlar,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Görsel Sunumları ve Referans Sanat Örnekleri üzerine tartışmalar.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirmek X
2 Gerçekleştirilen sanat projesinin, geçmişten günümüze bir perspektif içerisinde ki orjinalitesinin sorgulanması X
3 Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entellektüel birikim yapılandırmak X
4 Aynı entellektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile sanatsal sorunsalının ilişkilendirilmesi X
5 Analitik düşünerek, tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yaparak, kendi kültürünü referans alabilecek özgüven ile çağın olgularının sorgulanması X
6 Kültürel tüketim ihtiyacını artıracak kültürel ve sanatsal etkinlikler gerçekleştirmek X
7 Kültürel ve sanatsal birikimi yaratıcılık ve tasarım temelli alanlara ( Sahne, vitrin vs. tasarımı gibi) uyarlamak X
8 Sanatsal projelerin yaratımı, sunulması, dolaşımı ve satışını içeren bir yelpazede yer alabilecek bir birikimi organize etmek X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8
1
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 30
1. Performans Görevi (Atölye) 30
1. Ödev 20
1. Performans Görevi (Seminer) 20
Toplam 100
1. Final 40
1. Yıl İçinin Başarıya 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 14 224
Performans Görevi (Uygulama) 3 28 84
Toplam İş Yükü 308
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 12,32
dersAKTSKredisi 12