| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| Eğitim ve Din Eğitimi Bilimi | FDE 601 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | Doktora | 
| Dersin Türü | Seçmeli | 
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MAHMUT ZENGİN | 
| Dersi Verenler | Prof.Dr. MAHMUT ZENGİN, | 
| Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Kübra CEVHERLİ  | 
                                
| Dersin Kategorisi | Diğer | 
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı, eğitimbilimlerine ait disiplinlerin tanıtılması, Din Eğitimi Biliminin bu disiplinlerle ilişki ve işbirliği imkanlarının öğretilmesi ve bu imkanların nasıl değerlendirileceğinin kavratılmasıdır.  | 
                                
| Dersin İçeriği | Bu derste, eğitim düşüncesi alandaki gelişmeler, eğitim bilimlerinin hedefleri, ilkeleri, yöntemleri ve bu disiplinleri din eğitimi bilimi ile bağlantısı, din eğitimi biliminin temel özellikleri ve sorunları işlenecektir.  | 
                                
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | Eğitim düşüncesi ve eğitim bilimi alanındaki gelişmeleri bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
| 2 | Eğitim biliminin amaçlarını, ilkelerini ve yöntemlerini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
| 3 | Eğitim biliminin tarihi, felsefi, sosyal ve kültürel temellerini bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
| 4 | Din eğitimi biliminin temel özelliklerini tahlil eder | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
| 5 | Din eğitimi bilim ile eğitim bilimlerinin ilişkisini tahlil eder | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
| 6 | Din eğitimi biliminin geleceğini ve sorunlarını değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Eğitim Düşüncesindeki Gelişmeler | |
| 2 | Eğitim Felsefesi Teorileri | |
| 3 | Eğitim Biliminin Amaçları, İlkeleri ve yöntemleri | |
| 4 | Eğitim Biliminin Tarihi ve Felsefi Temelleri | |
| 5 | Eğitim Biliminin Sosyal ve Kültürel Temelleri | |
| 6 | Eğitim Alanında Ortaya Çıkan Bilimsel Disiplinler | |
| 7 | Eğitim ve Din ilişkisi | |
| 8 | Ara sınav | |
| 9 | Din Eğitimin Biliminin Ortaya Çıkışı ve Dayandığı Temeller | |
| 10 | Din Eğitimi Biliminin Alanı, Amaçları ve Görevleri | |
| 11 | Din eğitimi Biliminin ilke ve Yöntemleri | |
| 12 | Din Eğitimi Biliminin Eğitim Bilimleri İle İlişkisi | |
| 13 | Din Eğitim Biliminin Geleceği ve Sorunları | |
| 14 | Genel Değerlendirme | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | [1] Beyza Bilgin Eğitim Bilimi ve Din Eğitimi; [2] Cavit Bİnbaşıoğlu, Eğitime Giriş; [3] Bedi Ziya Egemen, Terbiye İlminin Ana Meseleleri; [4] Hasan Ali Koçer, Türkiyede Modern Eğitimin Doğuşu ve Gelişimi; [5] Fatma Varış, Eğitim Bilimine Giriş; [6] Cemal Tosun, Din Eğitimi Bilimine Giriş; [7] Hilmi Ziya Ülken, Eğitim Felsefesi  | 
                                
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Araştırmalarda kullanılan bilimsel yöntemleri kendi konusuna uygulayabilme, gerektiğinde yeni yöntemler geliştirebilme yetkinliğine sahiptir. | X | |||||
| 2 | Felsefe ve Din bilimleri ile ilgili problemleri tanımlama, sınıflandırma, modelleme, çözüm üretme ve çözümleri uygulayabilme yetkinliğine sahiptir. | X | |||||
| 3 | Sosyal bilimler alanındaki disiplinlerin Felsefe ve Din Bilimlerini ilgilendiren sonuçlarını alıp çalışmalarında kullanabilme, kendi sonuçlarını onlara sunabilme bilincine sahiptir. | X | |||||
| 4 | Felsefe ve Din bilimleri alanındaki bilimlerin birbirleri ile ilişki ve işbirliği imkanlarını kavrama ve disiplinler arası işbirliğini geliştirme anlayışına sahiptir. | X | |||||
| 5 | Ulaştığı bilimsel bulguları ve elde ettiği bilgi birikimini sözlü ve yazılı olarak sunma, bütün ilgili taraflarla paylaşma becerisine sahiptir. | X | |||||
| 6 | Ulusal ve uluslar arası bilim çevrelerinde Felsefe ve Din Bilimleri alanı ile ilgili gelişmeleri takip edebilme ulusal ve uluslar arası bilgi paylaşım etkinliklerine katılabilme yetkinliğine sahiptir. | X | |||||
| 7 | Yakın çevresine, ulusuna ve insanlığa karşı bilimsel görev ve sorumluluk bilincine sahiptir. | X | |||||
| 8 | Bilimsel kişilik ve bilimsel ahlâk kuralları bilgisi ve bu bilgileri uygulayabilme bilinç ve yetkinliğine sahiptir. | X | |||||
| 9 | Üniversitelerdeki eğitim öğretim faaliyetlerinde görev yapabilir. | X | |||||
| 10 | Felsefe ve din Bilimleri ile ilgili toplum gelişmesi konularında görev ve sorumluluk yüklenir. | ||||||
| 11 | Farklı kurumların çalışmalarına alanı ile ilgili bilimsel katkı sağlayabilir. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Eğitim düşüncesi ve eğitim bilimi alanındaki gelişmeleri bilir | |||||||||||
| 2 | Eğitim biliminin amaçlarını, ilkelerini ve yöntemlerini açıklar | |||||||||||
| 3 | Eğitim biliminin tarihi, felsefi, sosyal ve kültürel temellerini bilir | |||||||||||
| 4 | Din eğitimi biliminin temel özelliklerini tahlil eder | |||||||||||
| 5 | Din eğitimi bilim ile eğitim bilimlerinin ilişkisini tahlil eder | |||||||||||
| 6 | Din eğitimi biliminin geleceğini ve sorunlarını değerlendirir | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ara Sınav | 100 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 | 
| 1. Final | 60 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 6 | 96 | 
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 | 
| Final | 1 | 1 | 1 | 
| Toplam İş Yükü | 155 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,2 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||