| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Eğitimde Bireysel Farklılıklar | BTO 526 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ZELİHA DEMİR KAYMAK |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere eğitim-öğretim ortamlarında öğrenmeyi etkileyen bireysel farklılıkların neler olduğu ve bu farklılıklarla ilgili öğrenme ortamlarının neler yapılabileceği ile ilgili bilgi vermek ve eğitimde bireysel farklılıkları bilimsel araştırma konusu yapmaktır.
|
| Dersin İçeriği | Eğitimde öğrenmeyi etkileyen bireysel farklılıklar, bunların eğitime yansıması ve eğitimde bireysel farklılıkları dikkate alan öğretim tasarımları |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Eğitimde bireysel farklılıkların önemini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Eğitimde bireysel farklılıkları dikkate alır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | Bireysel farklılıklara uygun öğretim tasarımı yapabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | Bireysel farklılıkların eğitime yansımalarını değerlendirebilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Dersin hedefleri ve temel kavramlar | |
| 2 | Bireysel Farklılıklar ve Eğitime Yansımaları | |
| 3 | Zeka ve Yetenekler | |
| 4 | İlgi ve tutum | |
| 5 | Öğrenme Biçimi | |
| 6 | Önbilgi | |
| 7 | Ara sınav | |
| 8 | Öğrenmede Güdülenme | |
| 9 | Kişilik Yapısı | |
| 10 | Denetim Odağı | |
| 11 | İnançlar | |
| 12 | Öz yeterlik inançları | |
| 13 | Cinsiyet, toplumsal cinsiyet | |
| 14 | Genel değerlendirme ve özet |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Editör : Deniz Deryakulu, Yıldız Kuzgun. "Eğitimde Bireysel Farklılıklar". Nobel Yayın Dağıtım. Jonassen, D. H., & Grabowski, B. L. (2012). Handbook of individual differences, learning, and instruction. Routledge. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Öğretmenlik mesleği, eğitim teknolojileri, genel kültür ve temel bilimlerle ilgili, en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç - gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgilere sahiptir. | ||||||
| 2 | Öğretmenlik mesleği ve eğitim teknolojisiyle ilgili kavramları, fikirleri bilimsel yöntemlerle inceler ve değerlendirir, problem ve konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir | ||||||
| 3 | Öğretmenlik mesleği ve eğitim teknolojisi ile ilgili konularda uzman ya da bilgisi olmayan dinleyicileri bilgilendirir, onlara problemlerle ve çözüm yöntemleriyle ilgili düşüncelerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü ifade eder. | ||||||
| 4 | Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerine sahiptir ve alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir | ||||||
| 5 | Öğretmenlik mesleği ve eğitim teknolojisi ile ilgili uygulamalarda öngörülemeyen karmaşık durumlarla karşılaştığında sorumluluk alır ve çözüm üretmeye çalışır | ||||||
| 6 | Sorumluluğundaki kişiler ve özellikle öğrencilerin ilgi, istek ve ihtiyaçlarını bilir, ailelerinin ve çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanır; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular ve yönetir. Öğrencilerin öğrenme sürecine etkin katılımını sağlar | ||||||
| 7 | Öğretmenlik mesleği ve eğitim teknolojisi ile ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Global Scale, Level B2). | ||||||
| 8 | Eğitim teknolojisi ile ilgili araştırma yapar. | ||||||
| 9 | Mesleğini yürütürken, araştırmacı ya da veri kaynağı olma durumunda verilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
| 10 | Özdeğerlendirme yaparak sürekli gelişim için çaba harcar. | ||||||
| 11 | Alanıyla ilgili öğrendiği kuramsal ve uygulamalı bilgi ve becerileri karşı karşıya kaldığı problemlere çözüm üretmede kullanır. | ||||||
| 12 | Öğretmenlik mesleği, eğitim teknolojileri, genel kültür ve temel bilimlerle ilgili, en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç - gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgileri mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır. | ||||||
| 13 | Yeniliğe açıktır, kendisini ve kurumunu geliştirmede etkin rol oynar. Toplumun değerleri ve çevreyi koruma konularında yeterli bilgiye ve bilince sahiptir. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Eğitimde bireysel farklılıkların önemini açıklar. | |||||||||||||
| 2 | Eğitimde bireysel farklılıkları dikkate alır. | |||||||||||||
| 3 | Bireysel farklılıklara uygun öğretim tasarımı yapabilme | |||||||||||||
| 4 | Bireysel farklılıkların eğitime yansımalarını değerlendirebilme |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|