| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Öğretim Ortamlarının Tasarımı | BTO 506 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ZELİHA DEMİR KAYMAK |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğretim tasarımı kavramının, teknolojilerinin ve modellerinin tanıtmak ve öğretim tasarımı uygulamaları yapmak. |
| Dersin İçeriği | Öğretim Tasarımı Kavramı, Öğretim Tasarımı Teknolojileri,İhtiyaç Belirleme ve Analizi,Öğrenme Ortamında Öğrenenin Özellikleri,Öğrenme Ortamlarında Öğrenme Hedefleri,Görev Analizi, Öğretim Tasarım Modelleri,Öğrenme ve Öğretim Stratejileri,İçerik Türlerine Dayalı Öğretim Modelleri,Genel Değerlendirme |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | İhtiyaç ve problem Analizi yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Eğitsel gereksinimleri tanımlar. | Anlatım, | |
| 3 | Öğretim amaçları ve hedeflerini belirler ve yazar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | Eğitim ve öğretim ortamı değerlendirme ölçütlerini belirler. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 5 | Öğretim Strateji ve yöntemlerini belirler. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
| 6 | Öğretim tasarımı süreci ve proje ekiplerini oluşturur. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 7 | Öğretim sistem tasarımı modelinde içerik oluşturur. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 8 | Özgün öğretim ortamı projesi hazırlar. | Tartışma, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Genel Giriş | |
| 2 | Öğretim Tasarımı | |
| 3 | Öğretim Tasarımı Teknolojileri ve Tarihçesi | |
| 4 | İhtiyaç Belirleme ve Analizi | |
| 5 | Öğrenme Ortamında Öğrenenin Özellikleri ve Analizi | |
| 6 | Öğrenme Ortamlarında Öğrenme Hedefleri ve Analizi | |
| 7 | Ara Sınav | |
| 8 | Görev Analizi | |
| 9 | Öğretim Tasarım Modelleri | |
| 10 | Öğretim Tasarım Modelleri | |
| 11 | İçerik Türlerine Dayalı Öğretim Modelleri | |
| 12 | Öğrenme ve Öğretim Stratejileri | |
| 13 | Uygulama Örnekleri | |
| 14 | Genel değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Öğretmenlik mesleği, eğitim teknolojileri, genel kültür ve temel bilimlerle ilgili, en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç - gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgilere sahiptir. | X | |||||
| 2 | Öğretmenlik mesleği ve eğitim teknolojisiyle ilgili kavramları, fikirleri bilimsel yöntemlerle inceler ve değerlendirir, problem ve konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir | X | |||||
| 3 | Öğretmenlik mesleği ve eğitim teknolojisi ile ilgili konularda uzman ya da bilgisi olmayan dinleyicileri bilgilendirir, onlara problemlerle ve çözüm yöntemleriyle ilgili düşüncelerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü ifade eder. | X | |||||
| 4 | Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerine sahiptir ve alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir | ||||||
| 5 | Öğretmenlik mesleği ve eğitim teknolojisi ile ilgili uygulamalarda öngörülemeyen karmaşık durumlarla karşılaştığında sorumluluk alır ve çözüm üretmeye çalışır | X | |||||
| 6 | Sorumluluğundaki kişiler ve özellikle öğrencilerin ilgi, istek ve ihtiyaçlarını bilir, ailelerinin ve çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanır; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular ve yönetir. Öğrencilerin öğrenme sürecine etkin katılımını sağlar | ||||||
| 7 | Öğretmenlik mesleği ve eğitim teknolojisi ile ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Global Scale, Level B2). | X | |||||
| 8 | Eğitim teknolojisi ile ilgili araştırma yapar. | ||||||
| 9 | Mesleğini yürütürken, araştırmacı ya da veri kaynağı olma durumunda verilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
| 10 | Özdeğerlendirme yaparak sürekli gelişim için çaba harcar. | ||||||
| 11 | Alanıyla ilgili öğrendiği kuramsal ve uygulamalı bilgi ve becerileri karşı karşıya kaldığı problemlere çözüm üretmede kullanır. | ||||||
| 12 | Öğretmenlik mesleği, eğitim teknolojileri, genel kültür ve temel bilimlerle ilgili, en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç - gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgileri mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır. | ||||||
| 13 | Yeniliğe açıktır, kendisini ve kurumunu geliştirmede etkin rol oynar. Toplumun değerleri ve çevreyi koruma konularında yeterli bilgiye ve bilince sahiptir. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | İhtiyaç ve problem Analizi yapar. | |||||||||||||
| 2 | Eğitsel gereksinimleri tanımlar. | |||||||||||||
| 3 | Öğretim amaçları ve hedeflerini belirler ve yazar. | |||||||||||||
| 4 | Eğitim ve öğretim ortamı değerlendirme ölçütlerini belirler. | |||||||||||||
| 5 | Öğretim Strateji ve yöntemlerini belirler. | |||||||||||||
| 6 | Öğretim tasarımı süreci ve proje ekiplerini oluşturur. | |||||||||||||
| 7 | Öğretim sistem tasarımı modelinde içerik oluşturur. | |||||||||||||
| 8 | Özgün öğretim ortamı projesi hazırlar. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Sözlü Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 105 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,2 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||