| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Eğitim Teknolojisinin Kuramsal Temelleri | BTO 507 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ONUR İŞBULAN |
| Dersi Verenler | Doç.Dr. ONUR İŞBULAN, |
| Dersin Yardımcıları | Ins. Selcuk Sirri TERCAN |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
| Dersin Amacı | To let students to learn history and basic philosopy of the educational technology, examining important research in domain |
| Dersin İçeriği | Description of educational technology, importance of technology in education, important writings in educational technology, trends of educational technology, intructional approaches, intructional design and educational technology, future of educational technology |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Eğitim teknolojisinin işlevsel tanımını yapar | ||
| 2 | Eğitim teknolojisi kavramının gelişimini tartışır. | ||
| 3 | Davranışçı yaklaşımda eğitim teknolojisinin rolünü açıklar | ||
| 4 | Bilişçi yaklaşımda eğitim teknolojisinin rolünü açıklar | ||
| 5 | Yapılandırmacı yaklaşımda eğitim teknolojisinin rolünü açıklar | ||
| 6 | Eğitim teknolojisinin rolünü davranışçı, bilişçi ve yapılandırmacı yaklaşımlar açısından analiz eder ve karşılaştırır. |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | İnsanlık ve eğitim tarihi içinde teknolojinin yeri ve anlamı. | |
| 2 | Eğitim teknolojisi kavramının çıkışına neden olan gereksinim ve gelişmeler. | |
| 3 | Eğitim teknolojisinin tanımsal gelişimi, günümüzde eğitim teknolojisi tanımı. | |
| 4 | Eğitim teknolojisine yön veren felsefi görüşler. | |
| 5 | Eğitim teknolojisi kavramını etkileyen kuramsal çalışmalar. | |
| 6 | Eğitimle ilgili paradigmalar. | |
| 7 | Davranışçı yaklaşım, yöntemler ve bu yaklaşımda eğitim teknolojisinin rolü | |
| 8 | Bilişçi yaklaşım, yöntemler ve bu yaklaşımda eğitim teknolojisinin rolü | |
| 9 | Yapılandırmacı yaklaşım, yöntemler ve bu yaklaşımda eğitim teknolojisinin rolü | |
| 10 | Hangi yaklaşım ne zaman, nerede etkili? Öğrenci projeleri 1 (Davranışçılık Bilişçilik) | |
| 11 | Hangi yaklaşım ne zaman, nerde etkili? Öğrenci projeleri ve tartışmalar 2 (Yapıcılık) | |
| 12 | Eğitim teknolojisi daha etkili verimli ve çekici öğrenmeyi nasıl sağlar? Sunumlar ve tartışma. | |
| 13 | Eğitim teknolojisinin gelecekteki yönelimi. | |
| 14 | Öğrenci kazanımlarının ve dersin genel değerlendirmesi |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | 1] Alkan, C. (1996). Eğitim teknolojisi. Ankara: Anı yayıncılık. [2] Çağıltay, K., & Göktaş, Y. (2013). Öğretim Teknolojilerinin Temelleri: Teoriler, Araştırmalar, Eğilimler, 1. Baskı, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Öğretmenlik mesleği, eğitim teknolojileri, genel kültür ve temel bilimlerle ilgili, en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç - gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgilere sahiptir. | X | |||||
| 2 | Öğretmenlik mesleği ve eğitim teknolojisiyle ilgili kavramları, fikirleri bilimsel yöntemlerle inceler ve değerlendirir, problem ve konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir | X | |||||
| 3 | Öğretmenlik mesleği ve eğitim teknolojisi ile ilgili konularda uzman ya da bilgisi olmayan dinleyicileri bilgilendirir, onlara problemlerle ve çözüm yöntemleriyle ilgili düşüncelerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü ifade eder. | X | |||||
| 4 | Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerine sahiptir ve alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir | ||||||
| 5 | Öğretmenlik mesleği ve eğitim teknolojisi ile ilgili uygulamalarda öngörülemeyen karmaşık durumlarla karşılaştığında sorumluluk alır ve çözüm üretmeye çalışır | X | |||||
| 6 | Sorumluluğundaki kişiler ve özellikle öğrencilerin ilgi, istek ve ihtiyaçlarını bilir, ailelerinin ve çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanır; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular ve yönetir. Öğrencilerin öğrenme sürecine etkin katılımını sağlar | X | |||||
| 7 | Öğretmenlik mesleği ve eğitim teknolojisi ile ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Global Scale, Level B2). | ||||||
| 8 | Eğitim teknolojisi ile ilgili araştırma yapar. | X | |||||
| 9 | Mesleğini yürütürken, araştırmacı ya da veri kaynağı olma durumunda verilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X | |||||
| 10 | Özdeğerlendirme yaparak sürekli gelişim için çaba harcar. | X | |||||
| 11 | Alanıyla ilgili öğrendiği kuramsal ve uygulamalı bilgi ve becerileri karşı karşıya kaldığı problemlere çözüm üretmede kullanır. | X | |||||
| 12 | Öğretmenlik mesleği, eğitim teknolojileri, genel kültür ve temel bilimlerle ilgili, en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç - gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgileri mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır. | X | |||||
| 13 | Yeniliğe açıktır, kendisini ve kurumunu geliştirmede etkin rol oynar. Toplumun değerleri ve çevreyi koruma konularında yeterli bilgiye ve bilince sahiptir. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Eğitim teknolojisinin işlevsel tanımını yapar | |||||||||||||
| 2 | Eğitim teknolojisi kavramının gelişimini tartışır. | |||||||||||||
| 3 | Davranışçı yaklaşımda eğitim teknolojisinin rolünü açıklar | |||||||||||||
| 4 | Bilişçi yaklaşımda eğitim teknolojisinin rolünü açıklar | |||||||||||||
| 5 | Yapılandırmacı yaklaşımda eğitim teknolojisinin rolünü açıklar | |||||||||||||
| 6 | Eğitim teknolojisinin rolünü davranışçı, bilişçi ve yapılandırmacı yaklaşımlar açısından analiz eder ve karşılaştırır. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Sözlü Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Proje / Tasarım | 1 | 2 | 2 |
| Performans Görevi (Uygulama) | 2 | 5 | 10 |
| Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 2 | 2 |
| Final | 1 | 2 | 2 |
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 15 | 15 |
| Proje / Tasarım | 1 | 25 | 25 |
| Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 286 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 11,44 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||