| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Edebiyat Psikolojisine Giriş I | ADE 515 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi DUDU UYSAL |
| Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi DUDU UYSAL, |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Alper KELEŞ |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Öğrencilerin edebi eser analizlerini kolaylaştırmak ve edebi eseri daha iyi anlamasına yardımcı olmak |
| Dersin İçeriği | Anlatım ve anlatım tekniği nedir, anlatım teknik çeşitleri nelerdir. Bütün bu konular üzerinde durulur. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Öğrenci anlatım tekniğini tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Rol Oynama, | |
| 2 | Öğrenci Edebi eser analizinde Anlatım Tekniği bilgilerinden yararlanır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Rol Oynama, | |
| 3 | Öğrenci edebi eseri okumada Anlatım Tekniği bilgilerinden yararlanır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Rol Oynama, | |
| 4 | Öğrenci önemli edebi eserlerde kullanılan anlatım tekniklerini tespit eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Rol Oynama, | |
| 5 | 5) Öğrenci örnek eser seçerek anlatım tekniklerini burada gösterir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Rol Oynama, | |
| 6 | Edebi anlatım teknikleriyle günlük hayattaki anlatım öğrenci tarafından karşılaştırılır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Rol Oynama, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Edebi Anlatıma Genel Giriş | |
| 2 | Ben Anlatım Tekniği | |
| 3 | O Anlatım Tekniği | |
| 4 | Yanlı Anlatım Tekniği | |
| 5 | Tarafsız Anlatım Tekniği | |
| 6 | Gerçekçi ve Kurmaca Anlatım | |
| 7 | Anlatım ve Anlatılan | |
| 8 | Anlatım Biçimi (Modüs) | |
| 9 | Anlatıcı | |
| 10 | Konu | |
| 11 | Stanzel’in Anlatım Teorisi | |
| 12 | Güvenirliği Olmayan Anlatım | |
| 13 | Edebiyat Dışı Anlatım (Sosyolengüistik,) | |
| 14 | Edebiyat Dışı Anlatım ( Antropoloji ve Tarih Bilimi) |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | M.Martinez-M.Scheffel: Anlatım Teorisine Giriş |
| Ders Kaynakları | Stanzel : Theorie der Erzaehlens, Ollersen: Einführung in die Literaturwissenschaft. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kullanır; aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde ve disiplinler arasılıkta geliştirir ve deinleştirir. | ||||||
| 2 | Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisini kullanır. | ||||||
| 3 | Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlar. | ||||||
| 4 | Alana özgü çalışmaları eleştirel değerlendirir ve sentez yapar. | ||||||
| 5 | Alanla ilgili yeniliklere ve yeni fikirlere açıktır ve yeni fikirler üretir. | ||||||
| 6 | Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olur ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte eder. | ||||||
| 7 | İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip eder. | ||||||
| 8 | Alanı ile ilgili en az bir akademik yayın yapar (tercihen ulusal veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlatır) | ||||||
| 9 | Uzmanlık alanları ile ilgili bilgilerini kullanarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurar. | ||||||
| 10 | Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olur. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Öğrenci anlatım tekniğini tanımlar | ||||||||||
| 2 | Öğrenci Edebi eser analizinde Anlatım Tekniği bilgilerinden yararlanır | ||||||||||
| 3 | Öğrenci edebi eseri okumada Anlatım Tekniği bilgilerinden yararlanır | ||||||||||
| 4 | Öğrenci önemli edebi eserlerde kullanılan anlatım tekniklerini tespit eder. | ||||||||||
| 5 | 5) Öğrenci örnek eser seçerek anlatım tekniklerini burada gösterir. | ||||||||||
| 6 | Edebi anlatım teknikleriyle günlük hayattaki anlatım öğrenci tarafından karşılaştırılır. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| 1. Final | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Ödev | 1 | 15 | 15 |
| Sözlü Sınav | 3 | 5 | 15 |
| Final | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 150 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||