Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İleri Fikoloji | BIY 534 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HATİCE TUNCA |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Alglerin bir bütün olarak çevrelerine nasıl uyum sağladıklarını anlama; Alglerin yaşam ortamlarında sahip oldukları çevresel faktörler ile alglerin yaşadıkları ortama fizyolojik uyum mekanizmaları konusunda ilişki kurulabilme
|
Dersin İçeriği | Alg tanımı ve sistematiği; Suyun fiziksel ve kimyasal özelliklerinin algler üzerindeki etkisi; Alglerde azot metabolizması; Alglerde karbohidrat; protein, nükleik asit ve lipid metabolizması; Çevresel stres faktörleri; Alglerden elde edilen enzimler ve enerji metabolizması; Alglerin çevreye verdikleri antioksidan cevaplar
|
Kalkınma Amaçları |
---|
![]() ![]() |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Alg tanımı ve algler temel kavramları açıklayabilme | Anlatım, Beyin Fırtınası, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
2 | Alglerin çevresel şartlara verdiği adaptasyonu açıklayabilme | Anlatım, Beyin Fırtınası, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
3 | Alglerde hcüre döngüsünü açıklayabilme | Anlatım, Beyin Fırtınası, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
4 | Alglerden elde edilen bileşikleri açıklayabilme | Anlatım, Beyin Fırtınası, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
5 | Alglerin fizyolojik yapılarını açıklayabilme | Anlatım, Beyin Fırtınası, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Algler ile ilgili genel kavramlar | |
2 | Alg sistematiği | |
3 | Suyun fiziksel özelliklerinin alg fizyolojisi üzerine etkileri | |
4 | Suyun kimyasal özelliklerinin alg fizyolojisi üzerine etkileri | |
5 | Alglerde azot metabolizması | |
6 | Alglerde karbohidrat metabolizması | |
7 | Alglerde protein metabolizması | |
8 | Vize | |
9 | Alglerde nükleik asit metabolizması | |
10 | Alglerde lipid metabolizması | |
11 | Çevresel stres faktörleri | |
12 | Alglerden elde edilen enzimler | |
13 | Alglerin çevreye verdikleri antioksidan cevaplar | |
14 | Alglerde enerji metabolizması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | X | |||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | X | |||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X | |||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | X | |||||
6 | Biyoloji alandaki uygun teknikleri laboratuvar ve/veya arazi çalışmalarında uygular. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Alg tanımı ve algler temel kavramları açıklayabilme | 2 | 5 | 5 | 2 | 1 | 2 |
2 | Alglerin çevresel şartlara verdiği adaptasyonu açıklayabilme | 2 | 5 | 5 | 2 | 1 | 2 |
3 | Alglerde hcüre döngüsünü açıklayabilme | 1 | 5 | 5 | 2 | 1 | 2 |
4 | Alglerden elde edilen bileşikleri açıklayabilme | 1 | 5 | 5 | 1 | 2 | 1 |
5 | Alglerin fizyolojik yapılarını açıklayabilme | 1 | 5 | 5 | 2 | 2 | 1 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Performans Görevi (Seminer) | 50 |
1. Ara Sınav | 50 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Performans Görevi (Seminer) | 2 | 25 | 50 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 138 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,52 | ||
dersAKTSKredisi | 6 |