| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| Klasik ve Modern Dönem Ahlak Felsefesi Seçme Metinleri | FBD 526 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 | 
| Ön Koşul Dersleri | Yok  | 
                                
| Önerilen Seçmeli Dersler | Ahlak Felsefesi Problemleri Klasik Din Felsefesi Metinleri  | 
                                
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS | 
| Dersin Türü | Seçmeli | 
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ELİF NUR ERKAN BALCI | 
| Dersi Verenler | Doç.Dr. ELİF NUR ERKAN BALCI, | 
| Dersin Yardımcıları | Yok  | 
                                
| Dersin Kategorisi | Diğer | 
| Dersin Amacı | Öğrencinin klasik ve modern dönem temel ahlak felsefesi metinlerini tanımasını, okumasını, anlamasını ve yorumlamasını sağlamak  | 
                                
| Dersin İçeriği | Antik Yunan, Orta Çağ ve modern döneme ait ahlak felsefesi seçkileri  | 
                                
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | Klasik dönem ahlak felsefesi metinlerini sınıflar | Anlatım, Bireysel Çalışma, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), | 
| 2 | Modern dönem ahlak felsefesi metinlerini sınıflar | Anlatım, Bireysel Çalışma, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), | 
| 3 | Klasik ve modern dönem ahlak felsefesinin farklılıklarını veya benzerliklerini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), | 
| 4 | Filozofların ahlak felsefesine dair görüşlerini analiz eder. | Anlatım, Tartışma, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), | 
| 5 | Filozofların ahlak felsefesine dair görüşlerini tartışır. | Beyin Fırtınası, Tartışma, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Giriş | |
| 2 | John Rawls, “A Difference between Classical and Modern Moral Philosophy” ve John Rawls, “The Main Problem of Greek Moral Philosophy” | |
| 3 | Sokrates, Platon’un Diyalogları: Sokrates’in Savunması, Kriton, Georgios, Menon | |
| 4 | Platon, Devlet | |
| 5 | Platon, Devlet | |
| 6 | Aristoteles, Nikomakhos’a Etik | |
| 7 | Aristoteles, Nikomakhos’a Etik | |
| 8 | Vize | |
| 9 | Epiküros, Mektuplar ve Maksimler veya Özdeyişler eserleri, Cicero: Yasalara Dair, Aquinas: Summa Contra Gentiles'ten bazı bölümler | |
| 10 | John Rawls, “The Background of Modern Moral Philosophy”, “The Problems of Modern Moral Philosophy”, “The Relation between Religion and Science”. | |
| 11 | Kant: Ahlak metafiziğinin temelleri | |
| 12 | Kant: Ethica | |
| 13 | Bentham: Ahlak ve Yasama İlkeleri | |
| 14 | Mill: Faydacılık | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | John Rawls, “A Difference between Classical and Modern Moral Philosophy” John Rawls, “The Main Problem of Greek Moral Philosophy” Platon’un Diyalogları: Sokrates’in Savunması, Kriton, Georgios, Menon Platon: Devlet Aristoteles:Nikomakhos’a Etik Epiküros: Mektuplar ve Maksimler veya Özdeyişler eserleri, Cicero: http://dusuncetarihi.kapadokya.edu.tr/makale/yasalara-dair/-500.html Aquinas: http://dusuncetarihi.kapadokya.edu.tr/makale/summa-contra-gentiles.html John Rawls, “The Background of Modern Moral Philosophy”, John Rawls, “The Problems of Modern Moral Philosophy”, John Rawls, “The Relation between Religion and Science” Kant: Ahlak metafiziğinin temelleri Kant:Ethica Bentham: Ahlak ve Yasama İlkeleri Mill: Faydacılık 
 
  | 
                                
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Felsefe ve Din Bilimleri kapsamındaki konularda lisansüstü düzeyde ve araştırmaya zemin oluşturacak derinlik ve genişlikte alan bilgisine sahiptir. | X | |||||
| 2 | Felsefe ve Din Bilimleri alanında araştırma yapma usul, yöntem ve tekniklerini bilir. | X | |||||
| 3 | Felsefe ve din bilimleri ile ilgili kavramları, sistemleri ve nazariyeleri bilir. | X | |||||
| 4 | Araştırma alanı ile ilgili bilgi kaynaklarına ulaşabilme, bunları inceleme, değerlendirme ve problemlerin çözümünde kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir. | X | |||||
| 5 | Felsefe ve Din bilimleri alanındaki bilimlerin birbirleri ile ilişki ve işbirliği imkanlarını kavrama ve disiplinler arası işbirliğini geliştirme anlayışına sahiptir. | X | |||||
| 6 | Ulaştığı bilimsel bulguları ve elde ettiği bilgi birikimini sözlü ve yazılı olarak sunma, bütün ilgili taraflarla paylaşma becerisine sahiptir. | X | |||||
| 7 | Sosyal bilimler alanındaki disiplinlerin Felsefe ve Din Bilimlerini ilgilendiren sonuçlarını alıp çalışmalarında kullanabilme, kendi sonuçlarını onlara sunabilme bilincine sahiptir. | X | |||||
| 8 | Yakın çevresine, ulusuna ve insanlığa karşı bilimsel görev ve sorumluluk bilincine sahiptir. | ||||||
| 9 | Bilimsel kişilik ve bilimsel ahlâk kuralları bilgisi ve bu bilgileri uygulayabilme bilinç ve yetkinliğine sahiptir. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Klasik dönem ahlak felsefesi metinlerini sınıflar | 4 | 4 | 4 | 5 | 0 | 4 | 2 | 0 | 0 | 
| 2 | Modern dönem ahlak felsefesi metinlerini sınıflar | 4 | 4 | 4 | 4 | 1 | 4 | 1 | 0 | 0 | 
| 3 | Klasik ve modern dönem ahlak felsefesinin farklılıklarını veya benzerliklerini açıklar. | 4 | 4 | 4 | 2 | 1 | 4 | 2 | 0 | 0 | 
| 4 | Filozofların ahlak felsefesine dair görüşlerini analiz eder. | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 | 4 | 1 | 0 | 0 | 
| 5 | Filozofların ahlak felsefesine dair görüşlerini tartışır. | 4 | 4 | 4 | 2 | 2 | 4 | 1 | 0 | 0 | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ara Sınav | 100 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Final | 50 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ödev | 14 | 3 | 42 | 
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | 
| Final | 1 | 2 | 2 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 | 
| Performans Görevi (Seminer) | 2 | 7 | 14 | 
| Toplam İş Yükü | 150 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||