| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| Ahlak Felsefesi Problemleri | FDB 513 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 | 
| Ön Koşul Dersleri | Yok  | 
                                
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS | 
| Dersin Türü | Seçmeli | 
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. METİN AYDIN | 
| Dersi Verenler | Doç.Dr. METİN AYDIN, | 
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer | 
| Dersin Amacı | Batı ahlak düşüncesinin problemlerinden, problemlere yönelik çözüm önerilerinden, problemlerin tarihsel süreçlerinden öğrenciyi haberdar etmek. Ahlaki tartışmalara yönelik yeni bakış açıları kazandırmak.  | 
                                
| Dersin İçeriği | Antik dönemden modern döneme kadar batı ahlak düşüncesine genel rengini vermiş teoriler ele alınacaktır. Erdem ahlakı, hazcı teoriler, Hıristiyan ahlak gelenekleri, sezgici ahlak teorileri, eleştirel ahlak düşüncesi ele alınacaktır.  | 
                                
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | Batı ahlak düşünce geleneğinin genel tarihini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Batı ahlak düşünce geleneğinin önemli düşünürlerinin ahlak teorilerini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | Batı ahlak düşüncesindeki güncel tartışmalardan haberdar olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | Güncel ahlak tartışmalarına ilişkin yeni bakış açıları kazanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Ahlak felsefesi nedir? | |
| 2 | Ahlak Teorilerinin Tasnifi, Ahlak-Etik-Moral kavramları arasındaki ilişki | |
| 3 | Sokrates ve Platon'un Ahlak Düşüncesi | |
| 4 | Aristoteles'in Ahlak Düşüncesi | |
| 5 | Aristippos ve Epiküros'un Ahlak Düşüncesi | |
| 6 | Stoacı Ahlak Düşüncesi | |
| 7 | Ortaçağ Hıristiyan Ahlak Düşüncesi | |
| 8 | Kant'ın Ahlak Düşüncesi | |
| 9 | Ayer'in Ahlak Düşüncesi | |
| 10 | Kierkegaard'ın Ahlak Düşüncesi | |
| 11 | Sartre ve Camus'nün Ahlak Düşüncesi | |
| 12 | MacIntyre'ın Ahlak Düşüncesi | |
| 13 | Modern Ahlak Düşüncesindeki Tartışmalar | |
| 14 | Modern Ahlak Düşüncesindeki Tartışmalar | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Cevizci, Ahmet. Etik-Ahlak Felsefesi. İstanbul: Say Yayınları, 2021. Cevizci, Ahmet. Felsefeye Giriş. Ankara: Nobel Yayınları, 2010. Cohen, Martin. 101 Ahlak İkilemi. çev. Reha Kuldaşlı - Osman Çakmakçı. İstanbul: İş Bankası Kültür Yayınları, 2015. Özlem, Doğan. Etik. İstanbul: Notos Kitap, 2013.  | 
                                
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Felsefe ve Din Bilimleri kapsamındaki konularda lisansüstü düzeyde ve araştırmaya zemin oluşturacak derinlik ve genişlikte alan bilgisine sahiptir. | X | |||||
| 2 | Felsefe ve Din Bilimleri alanında araştırma yapma usul, yöntem ve tekniklerini bilir. | X | |||||
| 3 | Felsefe ve din bilimleri ile ilgili kavramları, sistemleri ve nazariyeleri bilir. | X | |||||
| 4 | Araştırma alanı ile ilgili bilgi kaynaklarına ulaşabilme, bunları inceleme, değerlendirme ve problemlerin çözümünde kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir. | X | |||||
| 5 | Felsefe ve Din bilimleri alanındaki bilimlerin birbirleri ile ilişki ve işbirliği imkanlarını kavrama ve disiplinler arası işbirliğini geliştirme anlayışına sahiptir. | X | |||||
| 6 | Ulaştığı bilimsel bulguları ve elde ettiği bilgi birikimini sözlü ve yazılı olarak sunma, bütün ilgili taraflarla paylaşma becerisine sahiptir. | X | |||||
| 7 | Sosyal bilimler alanındaki disiplinlerin Felsefe ve Din Bilimlerini ilgilendiren sonuçlarını alıp çalışmalarında kullanabilme, kendi sonuçlarını onlara sunabilme bilincine sahiptir. | X | |||||
| 8 | Yakın çevresine, ulusuna ve insanlığa karşı bilimsel görev ve sorumluluk bilincine sahiptir. | X | |||||
| 9 | Bilimsel kişilik ve bilimsel ahlâk kuralları bilgisi ve bu bilgileri uygulayabilme bilinç ve yetkinliğine sahiptir. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Batı ahlak düşünce geleneğinin genel tarihini bilir. | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 
| 2 | Batı ahlak düşünce geleneğinin önemli düşünürlerinin ahlak teorilerini bilir. | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 
| 3 | Batı ahlak düşüncesindeki güncel tartışmalardan haberdar olur. | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 
| 4 | Güncel ahlak tartışmalarına ilişkin yeni bakış açıları kazanır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ara Sınav | 70 | 
| 1. Kısa Sınav | 30 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Final | 70 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 30 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 1 | 100 | 100 | 
| Ara Sınav | 1 | 20 | 20 | 
| Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 | 
| Final | 1 | 30 | 30 | 
| Toplam İş Yükü | 160 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,4 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||