| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| İleri Latince | FDB 571 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 | 
| Ön Koşul Dersleri | Yok  | 
                                
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS | 
| Dersin Türü | Seçmeli | 
| Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. RAVZA AYDIN | 
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer | 
| Dersin Amacı | Orta-İleri düzey latince öğrenimi  | 
                                
| Dersin İçeriği | Orta-İleri düzey Latince kelime ve cümle yapısı, isim, fiil, sıfat çekimleri, alıştıma, metin tercümeleri  | 
                                
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | Orta-ileri düzey Latince cümle yapısını analiz edebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 2 | Latince isim ve sıfat çekimlerini yapabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 3 | Latince fiil çekimlerini yapabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 4 | Orta-ileri düze metinleri dil bilgisi açısından analiz edebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 5 | Orta düzey Latince-Türkçe, Türkçe-Latince tercüme yapabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 6 | Orta-ileri düzey Latince metin tercüme-yorumu yapabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Ünite 12: Cümle yapısı, akuzatif ve datifin farklı kullanımları | |
| 2 | Ünite 13: İlgi zamiri ve kullanımları | |
| 3 | Ünite 14: Edilgen fiil çekimleri; ablatif kullanımı | |
| 4 | Chapter 14: Passive voice ; uses of ablative II | |
| 5 | Ünite 16: 4. ve 5. çekim | |
| 6 | Tercüme alıştırmaları; Okuma parçası III | |
| 7 | Ünite 17: Ortaç; ortaç zamanları ve kullanımı | |
| 8 | Ünite 18: Soru zamirleri ve sıfatları | |
| 9 | Ünite 19: Mastar şekilleri | |
| 10 | Ünite 20: Düzensiz filler: volo, nolo, malo | |
| 11 | Ünite 21: Sıfatlarda karşılaştırma | |
| 12 | Ünite 22: Zarflarda karşılaştırma; deponent fiiler | |
| 13 | Ünite 24: Subjunktif: Geniş zaman | |
| 14 | Tercüme alıştırmaları; okuma parçası IV | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Susan C. Shelmerdine, Introduction to Latin, Focus Publishing, Newburyport, MA, 2007  | 
                                
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Felsefe ve Din Bilimleri kapsamındaki konularda lisansüstü düzeyde ve araştırmaya zemin oluşturacak derinlik ve genişlikte alan bilgisine sahiptir. | X | |||||
| 2 | Felsefe ve Din Bilimleri alanında araştırma yapma usul, yöntem ve tekniklerini bilir. | X | |||||
| 3 | Felsefe ve din bilimleri ile ilgili kavramları, sistemleri ve nazariyeleri bilir. | ||||||
| 4 | Araştırma alanı ile ilgili bilgi kaynaklarına ulaşabilme, bunları inceleme, değerlendirme ve problemlerin çözümünde kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir. | X | |||||
| 5 | Felsefe ve Din bilimleri alanındaki bilimlerin birbirleri ile ilişki ve işbirliği imkanlarını kavrama ve disiplinler arası işbirliğini geliştirme anlayışına sahiptir. | ||||||
| 6 | Ulaştığı bilimsel bulguları ve elde ettiği bilgi birikimini sözlü ve yazılı olarak sunma, bütün ilgili taraflarla paylaşma becerisine sahiptir. | ||||||
| 7 | Sosyal bilimler alanındaki disiplinlerin Felsefe ve Din Bilimlerini ilgilendiren sonuçlarını alıp çalışmalarında kullanabilme, kendi sonuçlarını onlara sunabilme bilincine sahiptir. | ||||||
| 8 | Yakın çevresine, ulusuna ve insanlığa karşı bilimsel görev ve sorumluluk bilincine sahiptir. | ||||||
| 9 | Bilimsel kişilik ve bilimsel ahlâk kuralları bilgisi ve bu bilgileri uygulayabilme bilinç ve yetkinliğine sahiptir. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Orta-ileri düzey Latince cümle yapısını analiz edebilir. | |||||||||
| 2 | Latince isim ve sıfat çekimlerini yapabilir. | |||||||||
| 3 | Latince fiil çekimlerini yapabilir. | |||||||||
| 4 | Orta-ileri düze metinleri dil bilgisi açısından analiz edebilir. | |||||||||
| 5 | Orta düzey Latince-Türkçe, Türkçe-Latince tercüme yapabilir. | |||||||||
| 6 | Orta-ileri düzey Latince metin tercüme-yorumu yapabilir. | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ara Sınav | 50 | 
| 1. Kısa Sınav | 25 | 
| 1. Ödev | 25 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Final | 50 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 | 
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 | 
| Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 | 
| Ödev | 2 | 5 | 10 | 
| Final | 1 | 15 | 15 | 
| Toplam İş Yükü | 140 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,6 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||