| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| Latinceye Giriş | FDB 572 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 | 
| Ön Koşul Dersleri | yok  | 
                                
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS | 
| Dersin Türü | Seçmeli | 
| Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. RAVZA AYDIN | 
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer | 
| Dersin Amacı | Batı kültürünün temel dini, felsefi metinleri üzerinde araştırma yapacak öğrenciler için giriş seviyesinde latince dilinin öğretimi  | 
                                
| Dersin İçeriği | Latin alfabesi ve telaffuzu; cümle yapısı; fiil, fiil çekimi; isim, isim çekimi; sıfat, sıfat çekimi; basit seviyede metin okumaları 
  | 
                                
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | Latin harflerini düzgün bir şekilde telaffuz edebilir. | Tartışma, Anlatım, | |
| 2 | Latince temel kelime ve cümle yapılarını açıklayabilir. | Anlatım, Tartışma, | |
| 3 | Haber kipi Geniş zaman, imperfekt, perfekt ve gelecek zaman fiil çekimlerini yapabilir. | Anlatım, | |
| 4 | Latincede ismin halleri ve cümle içindeki işlevlerini açılayabilir. | Anlatım, Tartışma, | |
| 5 | Başlangıç düzeyinde Latince-Türkçe, Türkçe-Latince cümle tercümeleri yapabilir. | Anlatım, Tartışma, | |
| 6 | Başlangıç düzeyinde Latince metin yorumu yapabilir. | Anlatım, Tartışma, | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Birinci Ünite: Latin alfabesi; Cümle yapısı; fiil | |
| 2 | Ünite 2: Latince'de isim ve sıfatın halleri | |
| 3 | Ünite 3: Genetif ve Datif hali | |
| 4 | Zarf; ablatif hali, edatlar | |
| 5 | Ünite 5: Sıfat; haber kipi geniş zaman fiil çekimi | |
| 6 | Tercüme alıştırmaları; Metin okuma I, | |
| 7 | Ünite 6: Imperfekt ve gelecek zaman haber kipi fiil çekimi; nidâ hali | |
| 8 | Ünite 7: 3. çekim isimler; "sum" fiilinin imperfekt ve gelecek zaman çekimi | |
| 9 | Ünite 8: Haber kipi perfekt ve mastar | |
| 10 | Ünite 9: 3. Çekim: Geniş zaman haber kipi ve mastar; zamir I | |
| 11 | Ünite 10: Zamir II | |
| 12 | Tercüme alıştırmaları; Reading II | |
| 13 | Ünite 11: Haber kipi Perfect, pluperfect, future | |
| 14 | Tercüme alıştırmaları | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Susan C. Shelmerdine, Introduction to Latin, Focus Publishing, Newburyport, MA, 2007  | 
                                
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Felsefe ve Din Bilimleri kapsamındaki konularda lisansüstü düzeyde ve araştırmaya zemin oluşturacak derinlik ve genişlikte alan bilgisine sahiptir. | X | |||||
| 2 | Felsefe ve Din Bilimleri alanında araştırma yapma usul, yöntem ve tekniklerini bilir. | X | |||||
| 3 | Felsefe ve din bilimleri ile ilgili kavramları, sistemleri ve nazariyeleri bilir. | ||||||
| 4 | Araştırma alanı ile ilgili bilgi kaynaklarına ulaşabilme, bunları inceleme, değerlendirme ve problemlerin çözümünde kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir. | X | |||||
| 5 | Felsefe ve Din bilimleri alanındaki bilimlerin birbirleri ile ilişki ve işbirliği imkanlarını kavrama ve disiplinler arası işbirliğini geliştirme anlayışına sahiptir. | ||||||
| 6 | Ulaştığı bilimsel bulguları ve elde ettiği bilgi birikimini sözlü ve yazılı olarak sunma, bütün ilgili taraflarla paylaşma becerisine sahiptir. | ||||||
| 7 | Sosyal bilimler alanındaki disiplinlerin Felsefe ve Din Bilimlerini ilgilendiren sonuçlarını alıp çalışmalarında kullanabilme, kendi sonuçlarını onlara sunabilme bilincine sahiptir. | ||||||
| 8 | Yakın çevresine, ulusuna ve insanlığa karşı bilimsel görev ve sorumluluk bilincine sahiptir. | ||||||
| 9 | Bilimsel kişilik ve bilimsel ahlâk kuralları bilgisi ve bu bilgileri uygulayabilme bilinç ve yetkinliğine sahiptir. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Latin harflerini düzgün bir şekilde telaffuz edebilir. | |||||||||
| 2 | Latince temel kelime ve cümle yapılarını açıklayabilir. | |||||||||
| 3 | Haber kipi Geniş zaman, imperfekt, perfekt ve gelecek zaman fiil çekimlerini yapabilir. | |||||||||
| 4 | Latincede ismin halleri ve cümle içindeki işlevlerini açılayabilir. | |||||||||
| 5 | Başlangıç düzeyinde Latince-Türkçe, Türkçe-Latince cümle tercümeleri yapabilir. | |||||||||
| 6 | Başlangıç düzeyinde Latince metin yorumu yapabilir. | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ara Sınav | 50 | 
| 1. Ödev | 30 | 
| 1. Performans Görevi (Seminer) | 20 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Final | 50 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 | 
| Kısa Sınav | 4 | 5 | 20 | 
| Ödev | 2 | 5 | 10 | 
| Final | 1 | 20 | 20 | 
| Toplam İş Yükü | 140 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,6 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||