| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| Bilgi Teorisi ve Mantık | FDM 501 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 | 
| Ön Koşul Dersleri | yok  | 
                                
| Önerilen Seçmeli Dersler | yok  | 
                                
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS | 
| Dersin Türü | Seçmeli | 
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HÜSEYİN AYDOĞAN | 
| Dersi Verenler | Doç.Dr. HÜSEYİN AYDOĞAN, | 
| Dersin Yardımcıları | yok  | 
                                
| Dersin Kategorisi | Diğer | 
| Dersin Amacı | Bilgi Teorisi ve Mantık ilişkisi üzerinde durarak öğrencilerin muhakemelerini ve bilgi düzeylerini artırmak  | 
                                
| Dersin İçeriği | Bilgi, Bilgi teorisi, mantık, Algı, Hatırlama, tasavvur, düşünme, bilgi disiplinleri ve mantık, mantık felsefesi, kavram ve tanım, mantık ilkeleri, çıkarım, tümevarım, analoji.  | 
                                
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | Bilgi teorisinin anlaşılmasını tartışır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Proje, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, | |
| 2 | Mantık ve Bilgi teorisi ilişkisini araştırır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Proje, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, | |
| 3 | Mantık ve Bilgi teorisinin avantajlarını tartışır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Proje, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, | |
| 4 | Mantık ve Bilgi teorisinin temel konularını tartışır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Proje, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, | |
| 5 | Mantık ve Bilgi teorisini örneklendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Proje, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, | |
| 6 | Mantık ve bilgi teorisinin problemlerini tartışır. | Beyin Fırtınası, Proje, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Bilgi Kavramı | |
| 2 | Bilgi Teorisi ve Mantığın Görevi | |
| 3 | Bilgi ve Paradigma | |
| 4 | Mantık Kavramları | |
| 5 | Algı ve Düşünme, Sayı, Mekan, Zaman | |
| 6 | Bilgi Disiplinleri ve Mantık | |
| 7 | Metin Okumaları | |
| 8 | ARA SINAV | |
| 9 | Metin Okumaları | |
| 10 | Mantık Felsefesi | |
| 11 | Kavram ve Tanım | |
| 12 | Mantığın Temel İlkeleri ve Bunların Çıkarımda Kullanılması | |
| 13 | Çıkarım | |
| 14 | Tümevarım, Analoji | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Aster, Ernst von, Bilgi Teorisi ve Mantık, (Çev. Macit Gökberk) İstanbul  | 
                                
| Ders Kaynakları | [2] Öner, Necati, Felsefe Yolunda Düşünceler, Ankara 1999. 4- Vehbi Hacıkadiroğlu, Bilgi Felsefesi, Metis yay.  | 
                                
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Felsefe ve Din Bilimleri kapsamındaki konularda lisansüstü düzeyde ve araştırmaya zemin oluşturacak derinlik ve genişlikte alan bilgisine sahiptir. | X | |||||
| 2 | Felsefe ve Din Bilimleri alanında araştırma yapma usul, yöntem ve tekniklerini bilir. | X | |||||
| 3 | Felsefe ve din bilimleri ile ilgili kavramları, sistemleri ve nazariyeleri bilir. | X | |||||
| 4 | Araştırma alanı ile ilgili bilgi kaynaklarına ulaşabilme, bunları inceleme, değerlendirme ve problemlerin çözümünde kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir. | X | |||||
| 5 | Felsefe ve Din bilimleri alanındaki bilimlerin birbirleri ile ilişki ve işbirliği imkanlarını kavrama ve disiplinler arası işbirliğini geliştirme anlayışına sahiptir. | X | |||||
| 6 | Ulaştığı bilimsel bulguları ve elde ettiği bilgi birikimini sözlü ve yazılı olarak sunma, bütün ilgili taraflarla paylaşma becerisine sahiptir. | X | |||||
| 7 | Sosyal bilimler alanındaki disiplinlerin Felsefe ve Din Bilimlerini ilgilendiren sonuçlarını alıp çalışmalarında kullanabilme, kendi sonuçlarını onlara sunabilme bilincine sahiptir. | X | |||||
| 8 | Yakın çevresine, ulusuna ve insanlığa karşı bilimsel görev ve sorumluluk bilincine sahiptir. | X | |||||
| 9 | Bilimsel kişilik ve bilimsel ahlâk kuralları bilgisi ve bu bilgileri uygulayabilme bilinç ve yetkinliğine sahiptir. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Bilgi teorisinin anlaşılmasını tartışır. | |||||||||
| 2 | Mantık ve Bilgi teorisi ilişkisini araştırır. | |||||||||
| 3 | Mantık ve Bilgi teorisinin avantajlarını tartışır. | |||||||||
| 4 | Mantık ve Bilgi teorisinin temel konularını tartışır. | |||||||||
| 5 | Mantık ve Bilgi teorisini örneklendirir. | |||||||||
| 6 | Mantık ve bilgi teorisinin problemlerini tartışır. | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ara Sınav | 100 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 | 
| 1. Final | 50 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 | 
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 | 
| Ödev | 1 | 10 | 10 | 
| Final | 1 | 1 | 1 | 
| Toplam İş Yükü | 149 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,96 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||