| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| Yahudi ve Hırıstiyan Kutsal Kitapları | FDT 506 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS | 
| Dersin Türü | Seçmeli | 
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. FUAT AYDIN | 
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer | 
| Dersin Amacı | Hıristiyan kutsal kitaplarının ortaya çıkışı ve bugünkü hallerini alıncaya kadar geçirdikleri sürecin ve muhtevalarının bilinmesi. | 
| Dersin İçeriği | Hıristiyan kutsal kitaplarının isimleri, bölümleri, yazarları; kitapların onlara aidiyeti; Hıristiyanların vahiy ve kutsal kitap anlayışları; mevcut kutsal kitap bölümlerinin geçirdikleri oluşum süreci; Hıristiyan mezheplerinin, Yahudilerin ve Müslümanların kutsal kitaba bakışları | 
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | Yahudi ve Hıristiyan kutsal metinleri | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Hıristiyan kutsal kitaplarının ortaya çıktığı ortamı saptar | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 3 | Apokrifa ve pseudepirafa | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 4 | Hıristiyan kutsal kitaplarının isimleri, sayıları, bölümlerini hatırlar | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 5 | Metin tenkidi çalışmaları | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 6 | Hıristiyan kutsal kitaplarının oluşum süreçlerini betimler | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 7 | İbrahimi dinlerin metinlerinde ortak konular | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 8 | Kitab-ı Mukaddes Eleştirisi biliminin İnciller hakkında keşifleri saptar | Beyin Fırtınası, | |
| 9 | Yeni keşfedilen İncilleri ve onların resmi İncillerle ilişkisini betimler | Soru-Cevap, | |
| 10 | Bu yeni İncillerin ortaya koyduğu İsa anlayışını tanrı | Anlatım, | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Hıristiyan kutsal kitaplarına (İncillere) genel giriş | |
| 2 | Hıristiyan kutsal kitaplarının isimleri, bölümleri | |
| 3 | Hz. İsanın dili, Kutsal kitapların dili | |
| 4 | Havariler döneminde İnciller | |
| 5 | Havariler sonrası İnciller | |
| 6 | Kilise babaları döneminde İncil anlayışı | |
| 7 | Ortodoks, Katolik ve Protestanların İncillere bakışı | |
| 8 | Sınav | |
| 9 | Hıristiyan kutsal kitapları I.İnciller: 1)Matta, ortaya çıkışı, yazarı muhtevası ve hakkındaki tartışmalar | |
| 10 | 2)Markus incili, ortaya çıkışı, yazarı, muhtevası ve hakkındaki tartışmalar | |
| 11 | 3)Matta İncili, ortaya çıkışı, yazarı, muhtevası ve hakkındaki tartışmalar | |
| 12 | 4)Luka İncili | |
| 13 | 5)Yuhanna incili | |
| 14 | Mektuplar | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Maurice Bucaille, Kitab-ı Mukaddes, Kuran ve Bilim, çev. Suat Yıldırım. [2] Xavier Jacob, İncil Nedir, [3] Mehmet Sakiğlu, İncili kim Yazdı?, Ozan Yayıncılık, İstanbul. [4]Schuyler Brown, The Origin of Christiantiy, A Historical Introduction to the New Testament, Oxford University Press1989. [5 Simean Getharcole, The Gospel of Judas, Rewriting Early Chiristianity,  | 
                                
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Felsefe ve Din Bilimleri kapsamındaki konularda lisansüstü düzeyde ve araştırmaya zemin oluşturacak derinlik ve genişlikte alan bilgisine sahiptir. | X | |||||
| 2 | Felsefe ve Din Bilimleri alanında araştırma yapma usul, yöntem ve tekniklerini bilir. | X | |||||
| 3 | Felsefe ve din bilimleri ile ilgili kavramları, sistemleri ve nazariyeleri bilir. | X | |||||
| 4 | Araştırma alanı ile ilgili bilgi kaynaklarına ulaşabilme, bunları inceleme, değerlendirme ve problemlerin çözümünde kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir. | X | |||||
| 5 | Felsefe ve Din bilimleri alanındaki bilimlerin birbirleri ile ilişki ve işbirliği imkanlarını kavrama ve disiplinler arası işbirliğini geliştirme anlayışına sahiptir. | ||||||
| 6 | Ulaştığı bilimsel bulguları ve elde ettiği bilgi birikimini sözlü ve yazılı olarak sunma, bütün ilgili taraflarla paylaşma becerisine sahiptir. | X | |||||
| 7 | Sosyal bilimler alanındaki disiplinlerin Felsefe ve Din Bilimlerini ilgilendiren sonuçlarını alıp çalışmalarında kullanabilme, kendi sonuçlarını onlara sunabilme bilincine sahiptir. | X | |||||
| 8 | Yakın çevresine, ulusuna ve insanlığa karşı bilimsel görev ve sorumluluk bilincine sahiptir. | ||||||
| 9 | Bilimsel kişilik ve bilimsel ahlâk kuralları bilgisi ve bu bilgileri uygulayabilme bilinç ve yetkinliğine sahiptir. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Yahudi ve Hıristiyan kutsal metinleri | |||||||||
| 2 | Hıristiyan kutsal kitaplarının ortaya çıktığı ortamı saptar | |||||||||
| 3 | Apokrifa ve pseudepirafa | |||||||||
| 4 | Hıristiyan kutsal kitaplarının isimleri, sayıları, bölümlerini hatırlar | |||||||||
| 5 | Metin tenkidi çalışmaları | |||||||||
| 6 | Hıristiyan kutsal kitaplarının oluşum süreçlerini betimler | |||||||||
| 7 | İbrahimi dinlerin metinlerinde ortak konular | |||||||||
| 8 | Kitab-ı Mukaddes Eleştirisi biliminin İnciller hakkında keşifleri saptar | |||||||||
| 9 | Yeni keşfedilen İncilleri ve onların resmi İncillerle ilişkisini betimler | |||||||||
| 10 | Bu yeni İncillerin ortaya koyduğu İsa anlayışını tanrı | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ara Sınav | 35 | 
| 1. Ödev | 40 | 
| 1. Proje / Tasarım | 25 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 | 
| 1. Final | 50 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 | 
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 | 
| Ödev | 1 | 10 | 10 | 
| Final | 1 | 1 | 1 | 
| Toplam İş Yükü | 149 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,96 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||