| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| Kitab-I Mukaddes Tetkiklerine Giriş | FDT 503 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 | 
| Ön Koşul Dersleri | Yok  | 
                                
| Önerilen Seçmeli Dersler | Yok  | 
                                
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS | 
| Dersin Türü | Seçmeli | 
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. FUAT AYDIN | 
| Dersi Verenler | Doç.Dr. MUHAMMED ALİ BAĞIR, | 
| Dersin Yardımcıları | Yok  | 
                                
| Dersin Kategorisi | Diğer | 
| Dersin Amacı | Yahudi kutsal kitapları hakkında kapsamlı bilgi edinmek.  | 
                                
| Dersin İçeriği | Yahudi kutsal kitapların ortaya çıkışı, kitap sayıları, içerikleri, kime ait oldukları (yazarlık meselesi), mevcut hallerine gelinceye kadar geçirdikleri süreç; modern kitabı mukaddes çalışmalarının konuyla ilgili ortaya koyduğu veriler.  | 
                                
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | Yahudi kutsal kitaplarının ortaya çıktığı zaman dilimini tespit eder | Beyin Fırtınası, Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 2 | Kitapların isimleri, içerikleri, kime ait olduklarını hatırlar | Beyin Fırtınası, Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 3 | Kutsal kitap eleştirisinin onlar hakkında ortaya koyduğu verileri tanrı | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | Modern Ortodoks Yahudilerin Kitab-ı Mukaddese yaklaşımlarını çözümler | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 5 | Reformist Yahudilerin Kitab-ı Mukaddese yaklaşımlarını çözümler | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), | 
| 6 | Kadim ve Modern dönem Hıristiyanların ve Müslümanların Kitab-ı Mukaddese yaklaşımlarını tespit eder | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Kitab-ı Mukaddes Nedir | |
| 2 | Yahudi dini literatürü Yahudi kutsal kitabı: Tanah | |
| 3 | Tevrat ve oluşum süreci | |
| 4 | Tevrat’ın bölümleri: Tekvin-Çıkış | |
| 5 | Tevrat’ın bölümleri: Levililer-Sayılar-Tesniye | |
| 6 | Kitab-ı mukaddes eleştirisi ve Tevrat | |
| 7 | Kitab-ı mukaddes eleştirisi ve Tevrat: Spinoza örneği | |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Kitab-ı mukaddes eleştirisi ve Tevrat: Julius Wellhausen örneği | |
| 10 | Kitab-ı mukaddes eleştirisi ve Tevrat: R. Elliott Friedman Örneği | |
| 11 | Tanah’ın diğer bölümleri: Neviim ve Ketuvim, Kitaplar isimleri, sayıları bu kitapların oluşum süreçleri ve önemleri. | |
| 12 | Hıristiyanların Yahudi kutsal kitaplarına bakışları | |
| 13 | Müslümanların Yahudi kutsal kitaplarına bakışları (Kur’an-İbn Hazm ve Karafi örneği) | |
| 14 | Genel Değerlendirme | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Yok  | 
                                
| Ders Kaynakları | [1] Ömer Faruk Harman, Yahudi Kutsal Kitapları, basılmamış çalışma, İstanbul 1999.  | 
                                
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Felsefe ve Din Bilimleri kapsamındaki konularda lisansüstü düzeyde ve araştırmaya zemin oluşturacak derinlik ve genişlikte alan bilgisine sahiptir. | X | |||||
| 2 | Felsefe ve Din Bilimleri alanında araştırma yapma usul, yöntem ve tekniklerini bilir. | ||||||
| 3 | Felsefe ve din bilimleri ile ilgili kavramları, sistemleri ve nazariyeleri bilir. | ||||||
| 4 | Araştırma alanı ile ilgili bilgi kaynaklarına ulaşabilme, bunları inceleme, değerlendirme ve problemlerin çözümünde kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir. | X | |||||
| 5 | Felsefe ve Din bilimleri alanındaki bilimlerin birbirleri ile ilişki ve işbirliği imkanlarını kavrama ve disiplinler arası işbirliğini geliştirme anlayışına sahiptir. | X | |||||
| 6 | Ulaştığı bilimsel bulguları ve elde ettiği bilgi birikimini sözlü ve yazılı olarak sunma, bütün ilgili taraflarla paylaşma becerisine sahiptir. | ||||||
| 7 | Sosyal bilimler alanındaki disiplinlerin Felsefe ve Din Bilimlerini ilgilendiren sonuçlarını alıp çalışmalarında kullanabilme, kendi sonuçlarını onlara sunabilme bilincine sahiptir. | ||||||
| 8 | Yakın çevresine, ulusuna ve insanlığa karşı bilimsel görev ve sorumluluk bilincine sahiptir. | ||||||
| 9 | Bilimsel kişilik ve bilimsel ahlâk kuralları bilgisi ve bu bilgileri uygulayabilme bilinç ve yetkinliğine sahiptir. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Yahudi kutsal kitaplarının ortaya çıktığı zaman dilimini tespit eder | |||||||||
| 2 | Kitapların isimleri, içerikleri, kime ait olduklarını hatırlar | |||||||||
| 3 | Kutsal kitap eleştirisinin onlar hakkında ortaya koyduğu verileri tanrı | |||||||||
| 4 | Modern Ortodoks Yahudilerin Kitab-ı Mukaddese yaklaşımlarını çözümler | |||||||||
| 5 | Reformist Yahudilerin Kitab-ı Mukaddese yaklaşımlarını çözümler | |||||||||
| 6 | Kadim ve Modern dönem Hıristiyanların ve Müslümanların Kitab-ı Mukaddese yaklaşımlarını tespit eder | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ara Sınav | 100 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 | 
| 1. Final | 60 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 | 
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 | 
| Ödev | 1 | 10 | 10 | 
| Final | 1 | 1 | 1 | 
| Toplam İş Yükü | 149 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,96 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||