| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Din Eğitiminde Yeni Yaklaşımlar | FDE 502 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MAHMUT ZENGİN |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Kübra CEVHERLİ |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Küreşelleşen dünyada farklı din eğitimi yaklaşımları ve uygulamaları konusunda öğrencileri bilgilendirmeyi ve değerlendirmesini hedeflemektedir. |
| Dersin İçeriği | Modern okul yapılanması sürecinde din eğitiminin dünyada tarihsel olarak gelişimi, din öğretiminde yeni yaklaşımı gerektiren nedenler, farklı batı ülkelerinde din öğretiminde değişim, modern din eğitimi yaklaşımları |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Modern okullarda din öğretimini tarihsel gelişimini ifade eder | Anlatım, | |
| 2 | Din eğitimi biliminde yeni yaklaşımı gerektiren sebepleri çözümler | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | Çağdaş din eğitimi yaklaşımlarını farklı ülke uygulamalarını değerlendirir | Anlatım, Tartışma, | |
| 4 | İnsan hakları din eğitimi ilişkisini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 5 | Modern dünyada din eğitiminin geleceği hakkında tahminde bulunur | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 6 | Bazı Avrupa ülkelerindeki din eğitimini karşılatırır | Anlatım, Soru-Cevap, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Okullarda din eğitiminin gelişimine tarihsel bakış | |
| 2 | Modern dünyada okullarda din eğitiminde değişimin nedenleri | |
| 3 | Modern dünyada okullarda din eğitiminde değişimin nedenleri | |
| 4 | İngilterede okullarda din eğitimi | |
| 5 | Almanyada okullarda din eğitimi | |
| 6 | Din eğitimi ve biliminde yeni yaklaşımın nedenleri | |
| 7 | Dialologikal din eğitimi yaklaşımı | |
| 8 | Ara sınav | |
| 9 | Fenemolojik yaklaşım | |
| 10 | Yorumlayıcı yaklaşım | |
| 11 | Avrupa Birliği ve din eğitimi | |
| 12 | İnsan hakları, hoşgörü ve din eğitimi | |
| 13 | Modern dünyada din eğitiminin geleceği | |
| 14 | Genel Değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Komisyon (MEB), Din Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar Uluslar arası Sempozyumu, Anakara, MEB Yayınları, 2003. |
| Ders Kaynakları | [1] R. Kaymakcan, Günümüz İngilteresinde Din Eğitimi, DEM Yayınları, İstanbul, 2004. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Felsefe ve Din Bilimleri kapsamındaki konularda lisansüstü düzeyde ve araştırmaya zemin oluşturacak derinlik ve genişlikte alan bilgisine sahiptir. | X | |||||
| 2 | Felsefe ve Din Bilimleri alanında araştırma yapma usul, yöntem ve tekniklerini bilir. | X | |||||
| 3 | Felsefe ve din bilimleri ile ilgili kavramları, sistemleri ve nazariyeleri bilir. | X | |||||
| 4 | Araştırma alanı ile ilgili bilgi kaynaklarına ulaşabilme, bunları inceleme, değerlendirme ve problemlerin çözümünde kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir. | X | |||||
| 5 | Felsefe ve Din bilimleri alanındaki bilimlerin birbirleri ile ilişki ve işbirliği imkanlarını kavrama ve disiplinler arası işbirliğini geliştirme anlayışına sahiptir. | X | |||||
| 6 | Ulaştığı bilimsel bulguları ve elde ettiği bilgi birikimini sözlü ve yazılı olarak sunma, bütün ilgili taraflarla paylaşma becerisine sahiptir. | X | |||||
| 7 | Sosyal bilimler alanındaki disiplinlerin Felsefe ve Din Bilimlerini ilgilendiren sonuçlarını alıp çalışmalarında kullanabilme, kendi sonuçlarını onlara sunabilme bilincine sahiptir. | X | |||||
| 8 | Yakın çevresine, ulusuna ve insanlığa karşı bilimsel görev ve sorumluluk bilincine sahiptir. | X | |||||
| 9 | Bilimsel kişilik ve bilimsel ahlâk kuralları bilgisi ve bu bilgileri uygulayabilme bilinç ve yetkinliğine sahiptir. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Modern okullarda din öğretimini tarihsel gelişimini ifade eder | |||||||||
| 2 | Din eğitimi biliminde yeni yaklaşımı gerektiren sebepleri çözümler | |||||||||
| 3 | Çağdaş din eğitimi yaklaşımlarını farklı ülke uygulamalarını değerlendirir | |||||||||
| 4 | İnsan hakları din eğitimi ilişkisini açıklar | |||||||||
| 5 | Modern dünyada din eğitiminin geleceği hakkında tahminde bulunur | |||||||||
| 6 | Bazı Avrupa ülkelerindeki din eğitimini karşılatırır |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| 1. Final | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Ödev | 1 | 20 | 20 |
| Final | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü | 143 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,72 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||