| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| Grekçe Dil Bilgisi | FDT 510 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS | 
| Dersin Türü | Seçmeli | 
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi İRFAN İNCE | 
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer | 
| Dersin Amacı | Hıristiyanlık için temel kaynak dillerden olan Klasik Grekçenin ileri düzeyde öğrenilmesi amaçlanmaktadır. | 
| Dersin İçeriği | Klasik Grekçenin grameri klasik metinler, Eski ve Yeni Ahit´ten seçme metinler üzerinden incelenecektir. | 
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | Klasik Grekçenin cümle yapısını ileri düzeyde tanımlar. | Anlatım, | |
| 2 | Grekçe yazılmış temel Hristiyan kaynaklarıyla ilgili akademik çalışma yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Doğru Yanlış Testleri, | 
| 3 | Eski ve Yeni Ahit metinlerini Grekçe aslından analiz eder. | Anlatım, | |
| 4 | Grekçe Eski ve Yeni Ahit metinlerini İngilizce ve Türkçe tercümeleriyle karşılaştırır. | Anlatım, | |
| 5 | Hristiyan literatüründe Grekçe Eski ve Yeni Ahit üzerine yapılan dilsel yorumları analiz eder. | Anlatım, | |
| 6 | Grekçenin Hristiyan düşüncesine etkisini örnekleriyle gösterir. | Anlatım, Soru-Cevap, | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Karmaşık Yapılı Cümleler | |
| 2 | İkinci Aorist | |
| 3 | Üçüncü Çekim | |
| 4 | Ortaçlar | |
| 5 | Fiilde Edilgenlik ve Çatı | |
| 6 | Perfekt | |
| 7 | Alıştırma ve Seçilmiş Metin Okumları | |
| 8 | Vize sınavı | |
| 9 | Subjunktif | |
| 10 | Fiillerin Kullanımı | |
| 11 | İlave Bazı Fiiller | |
| 12 | Tamamlayıcı Bilgiler | |
| 13 | Alıştırma ve Seçilmiş Metin Okumları | |
| 14 | Tatışma ve Genel Değerlendirme | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | [1] Elements of New Testament Greek, Jeremy Duff, Cambridge University Press, 2005. [2] An Introduction to Ancient Greek, A Literary Approach, C.A.E. Luschnig, Hackett Publishing Company, Indianapolis/Cambridge, 2007.  | 
                                
| Ders Kaynakları | [1] Eski Yunanca Dilbilgisi ve Cümle Yapısı, Sema Sandalcı, Ceren Yayınları, Edirne. [2] Taşlıklıoğlu, Zafer (1968), Grekçe Gramer ve Syntaks IEdebeiyat Fakültesi Matbaası, İstanbul [3] Kantharos, Griechisches Unterrichtswerk, Lese- und Arbeitsbuch, Klett, Deutschland.  | 
                                
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Felsefe ve Din Bilimleri kapsamındaki konularda lisansüstü düzeyde ve araştırmaya zemin oluşturacak derinlik ve genişlikte alan bilgisine sahiptir. | X | |||||
| 2 | Felsefe ve Din Bilimleri alanında araştırma yapma usul, yöntem ve tekniklerini bilir. | X | |||||
| 3 | Felsefe ve din bilimleri ile ilgili kavramları, sistemleri ve nazariyeleri bilir. | ||||||
| 4 | Araştırma alanı ile ilgili bilgi kaynaklarına ulaşabilme, bunları inceleme, değerlendirme ve problemlerin çözümünde kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir. | X | |||||
| 5 | Felsefe ve Din bilimleri alanındaki bilimlerin birbirleri ile ilişki ve işbirliği imkanlarını kavrama ve disiplinler arası işbirliğini geliştirme anlayışına sahiptir. | ||||||
| 6 | Ulaştığı bilimsel bulguları ve elde ettiği bilgi birikimini sözlü ve yazılı olarak sunma, bütün ilgili taraflarla paylaşma becerisine sahiptir. | ||||||
| 7 | Sosyal bilimler alanındaki disiplinlerin Felsefe ve Din Bilimlerini ilgilendiren sonuçlarını alıp çalışmalarında kullanabilme, kendi sonuçlarını onlara sunabilme bilincine sahiptir. | ||||||
| 8 | Yakın çevresine, ulusuna ve insanlığa karşı bilimsel görev ve sorumluluk bilincine sahiptir. | ||||||
| 9 | Bilimsel kişilik ve bilimsel ahlâk kuralları bilgisi ve bu bilgileri uygulayabilme bilinç ve yetkinliğine sahiptir. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Klasik Grekçenin cümle yapısını ileri düzeyde tanımlar. | |||||||||
| 2 | Grekçe yazılmış temel Hristiyan kaynaklarıyla ilgili akademik çalışma yapar. | |||||||||
| 3 | Eski ve Yeni Ahit metinlerini Grekçe aslından analiz eder. | |||||||||
| 4 | Grekçe Eski ve Yeni Ahit metinlerini İngilizce ve Türkçe tercümeleriyle karşılaştırır. | |||||||||
| 5 | Hristiyan literatüründe Grekçe Eski ve Yeni Ahit üzerine yapılan dilsel yorumları analiz eder. | |||||||||
| 6 | Grekçenin Hristiyan düşüncesine etkisini örnekleriyle gösterir. | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ara Sınav | 70 | 
| 1. Ödev | 30 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 | 
| 1. Final | 50 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 | 
| Ara Sınav | 1 | 20 | 20 | 
| Ödev | 1 | 10 | 10 | 
| Final | 1 | 1 | 1 | 
| Toplam İş Yükü | 143 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,72 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||