| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Yetişkinler Din Eğitimi | FDE 508 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ABDURRAHMAN HENDEK |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Öğrencilerin yetişkinlikle ilgili kavramlar ve yetişkinler din eğitimi konusunda bilgilendirmek ve hayat boyu öğrenmenin önemini kavratmaktır |
| Dersin İçeriği | Yetişkinler eğitimine giriş, Yetişkinliğin aşamaları, Günümüzde yetişkinler eğitimine verilen önemin artma nedenleri, Eğitim açısından yetişkinlik döneminin özellikleri, Dini-psikolojik açıdan yetişkinlik dönemi özellikleri, Türkiyede yetişkinler din eğitiminin tarihçesi, Yetişkinler din eğitimi alanları. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Yetişkinler eğitimine artan ilginin sebeplerini ifade eder | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 2 | Yetişkinler eğitim ve din eğitiminin özelliklerini özetler | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 3 | Yetişkinler din eğitimi uygulama alanlarını açıklar | Soru-Cevap, | |
| 4 | Diyanet ve dini grupların yetişkin din eğitimindeki yerini karşılatırır | Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
| 5 | Diyanet tarafından verilen yetişkin din eğitimine değer biçer | Anlatım, | |
| 6 | Etkili yetişkin din eğitimini modeli önerir | Anlatım, Soru-Cevap, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Yetişkinler eğitimine giriş | |
| 2 | Yetişkinliğin aşamaları | |
| 3 | Günümüzde yetişkinler eğitimine verilen önemin artma nedenleri | |
| 4 | Eğitim açısından yetişkinlik döneminin özellikleri | |
| 5 | Dini-psikolojik açıdan yetişkinlik dönemi özellikleri | |
| 6 | Yetişkinler din eğitiminin temel prensipleri | |
| 7 | Türkiyede yetişkinler din eğitiminin tarihçesi | |
| 8 | Ara sınav | |
| 9 | Diyanet İşleri Başkanlığı | |
| 10 | Yetişkinler din eğitimi alanları | |
| 11 | Camilerde din eğitimi | |
| 12 | Kuran Kursları ve yetişkinler din eğitimi | |
| 13 | Dini cemaatler ve yetişkinler din eğitimi | |
| 14 | Genel değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | M. Köylü, Yetişkin Din Eğitiminin Teorik Temeller, Samsun, Etüt Yayınları, 2000. |
| Ders Kaynakları | [2] R.E. Wickett, Models of Adult Religious Education Practice, Birmingham, Alabama, Religious Education Press,1991. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Felsefe ve Din Bilimleri kapsamındaki konularda lisansüstü düzeyde ve araştırmaya zemin oluşturacak derinlik ve genişlikte alan bilgisine sahiptir. | X | |||||
| 2 | Felsefe ve Din Bilimleri alanında araştırma yapma usul, yöntem ve tekniklerini bilir. | ||||||
| 3 | Felsefe ve din bilimleri ile ilgili kavramları, sistemleri ve nazariyeleri bilir. | X | |||||
| 4 | Araştırma alanı ile ilgili bilgi kaynaklarına ulaşabilme, bunları inceleme, değerlendirme ve problemlerin çözümünde kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir. | ||||||
| 5 | Felsefe ve Din bilimleri alanındaki bilimlerin birbirleri ile ilişki ve işbirliği imkanlarını kavrama ve disiplinler arası işbirliğini geliştirme anlayışına sahiptir. | ||||||
| 6 | Ulaştığı bilimsel bulguları ve elde ettiği bilgi birikimini sözlü ve yazılı olarak sunma, bütün ilgili taraflarla paylaşma becerisine sahiptir. | ||||||
| 7 | Sosyal bilimler alanındaki disiplinlerin Felsefe ve Din Bilimlerini ilgilendiren sonuçlarını alıp çalışmalarında kullanabilme, kendi sonuçlarını onlara sunabilme bilincine sahiptir. | X | |||||
| 8 | Yakın çevresine, ulusuna ve insanlığa karşı bilimsel görev ve sorumluluk bilincine sahiptir. | X | |||||
| 9 | Bilimsel kişilik ve bilimsel ahlâk kuralları bilgisi ve bu bilgileri uygulayabilme bilinç ve yetkinliğine sahiptir. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Yetişkinler eğitimine artan ilginin sebeplerini ifade eder | |||||||||
| 2 | Yetişkinler eğitim ve din eğitiminin özelliklerini özetler | |||||||||
| 3 | Yetişkinler din eğitimi uygulama alanlarını açıklar | |||||||||
| 4 | Diyanet ve dini grupların yetişkin din eğitimindeki yerini karşılatırır | |||||||||
| 5 | Diyanet tarafından verilen yetişkin din eğitimine değer biçer | |||||||||
| 6 | Etkili yetişkin din eğitimini modeli önerir |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
| Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 152 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,08 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||