| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| Tasavvuf Felsefesi | FDI 505 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 | 
| Ön Koşul Dersleri | Yok  | 
                                
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS | 
| Dersin Türü | Seçmeli | 
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. SEZAİ KÜÇÜK | 
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Dr.Öğr.Üyesi BÜŞRA ÇAKMAKTAŞ, Dr.Öğr.Üyesi AYŞEGÜL METE  | 
                                
| Dersin Kategorisi | Diğer | 
| Dersin Amacı | Tasavvuf felsefesinde yer alan kavramlarla ilgili görüş ve düşüncelerin incelenmesi ve değerlendirilmesi bu dersin temel amacını oluşturmaktadır.  | 
                                
| Dersin İçeriği | Tasavvuf felsefesiyle ilgili kavramların tanımları, literatürü ve unsurları  | 
                                
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | Tasavvuf felsefesinin ana kavramlarını dar ve geniş anlamda tanımlar, kaynaklarıyla ilgili literatürü sıralar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Tasavvuf felsefesinin doğuşunu, gelişimini açıklar ve kavramlarını tanır. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
| 3 | Tasavvuf felsefesiyle ilgili kavramların tanımlarını yorumlar ve örnekler. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | |
| 4 | Mutasavvıfların tasavvuf felsefesinin kavramlarıyla ilgili görüşlerini karşılaştırır ve aralarındaki farklılıkları ayırt eder. | Beyin Fırtınası, Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 5 | Mutasavvıfların felsefi kavram ve konulara yaklaşımlarını derleyerek genellemelere ulaşır. Farklı bakış açılarına göre düzenler. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | |
| 6 | Tasavvuf felsefesiyle ilgili unsurları değerlendirir. | Beyin Fırtınası, Anlatım, Soru-Cevap, | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Giriş | |
| 2 | Tasavvuf ve Felsefe | |
| 3 | Tasavvuf felsefesinin ortaya çıkışı, gelişimi, mahiyeti ve metodu | |
| 4 | Kavramları ve literatürü | |
| 5 | Bilgi (Epistemoloji) | |
| 6 | Varlık, varlığın birliği ve tevhid | |
| 7 | İnsan-ı Kâmil Hakikat-i Muhammediyye | |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Tasavvuf felsefesinin temsilcileri: Muhammed Gazzâlî | |
| 10 | Şihabeddin Suhreverdî | |
| 11 | Muhyiddin İbnül-Arabi | |
| 12 | Aşk Mektebi | |
| 13 | Yeni Sentezler ve Kurumlar | |
| 14 | Genel Değerlendirme | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | [1] Sunar, C., (1974): Tasavvuf Felsefesi veya Gerçek Felsefe. Ankara: Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Yayınları.[2] Aydın, H.,, (1976): Muhasibi´nin Tasavvuf Felsefesi: İnsan Psikoloji Bilgi Ahlak Görüşü, Pars Matbaası.  | 
                                
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Felsefe ve Din Bilimleri kapsamındaki konularda lisansüstü düzeyde ve araştırmaya zemin oluşturacak derinlik ve genişlikte alan bilgisine sahiptir. | X | |||||
| 2 | Felsefe ve Din Bilimleri alanında araştırma yapma usul, yöntem ve tekniklerini bilir. | X | |||||
| 3 | Felsefe ve din bilimleri ile ilgili kavramları, sistemleri ve nazariyeleri bilir. | X | |||||
| 4 | Araştırma alanı ile ilgili bilgi kaynaklarına ulaşabilme, bunları inceleme, değerlendirme ve problemlerin çözümünde kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir. | X | |||||
| 5 | Felsefe ve Din bilimleri alanındaki bilimlerin birbirleri ile ilişki ve işbirliği imkanlarını kavrama ve disiplinler arası işbirliğini geliştirme anlayışına sahiptir. | X | |||||
| 6 | Ulaştığı bilimsel bulguları ve elde ettiği bilgi birikimini sözlü ve yazılı olarak sunma, bütün ilgili taraflarla paylaşma becerisine sahiptir. | X | |||||
| 7 | Sosyal bilimler alanındaki disiplinlerin Felsefe ve Din Bilimlerini ilgilendiren sonuçlarını alıp çalışmalarında kullanabilme, kendi sonuçlarını onlara sunabilme bilincine sahiptir. | X | |||||
| 8 | Yakın çevresine, ulusuna ve insanlığa karşı bilimsel görev ve sorumluluk bilincine sahiptir. | X | |||||
| 9 | Bilimsel kişilik ve bilimsel ahlâk kuralları bilgisi ve bu bilgileri uygulayabilme bilinç ve yetkinliğine sahiptir. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Tasavvuf felsefesinin ana kavramlarını dar ve geniş anlamda tanımlar, kaynaklarıyla ilgili literatürü sıralar. | |||||||||
| 2 | Tasavvuf felsefesinin doğuşunu, gelişimini açıklar ve kavramlarını tanır. | |||||||||
| 3 | Tasavvuf felsefesiyle ilgili kavramların tanımlarını yorumlar ve örnekler. | |||||||||
| 4 | Mutasavvıfların tasavvuf felsefesinin kavramlarıyla ilgili görüşlerini karşılaştırır ve aralarındaki farklılıkları ayırt eder. | |||||||||
| 5 | Mutasavvıfların felsefi kavram ve konulara yaklaşımlarını derleyerek genellemelere ulaşır. Farklı bakış açılarına göre düzenler. | |||||||||
| 6 | Tasavvuf felsefesiyle ilgili unsurları değerlendirir. | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ara Sınav | 100 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 | 
| 1. Final | 60 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 | 
| Ara Sınav | 1 | 20 | 20 | 
| Ödev | 1 | 10 | 10 | 
| Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 3 | 3 | 
| Final | 1 | 1 | 1 | 
| Toplam İş Yükü | 146 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||