| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| Din Sosyolojisinin Temel Problemleri | FDS 501 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS | 
| Dersin Türü | Seçmeli | 
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MUSTAFA GÜNERİGÖK | 
| Dersi Verenler | Doç.Dr. MUSTAFA GÜNERİGÖK, | 
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer | 
| Dersin Amacı | Din sosyolojisinin temel problemlerini kavratmak ve bunların çözümüne ilişkin çalışmalara özendirmek.  | 
                                
| Dersin İçeriği | Din ve toplum biliminin kesiştiği noktada yer alan din sosyolojisinin bazı önemli problemleri vardır. Bunların kavranması ve çözüm yollarının aranması.  | 
                                
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | Din sosyolojinin temel problemlerini öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
| 2 | Din sosyolojinin problemlerini tahlil eder. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
| 3 | Özel din sosyolojisi anlayışını öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
| 4 | Genel din sosyolojisi anlayışını öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
| 5 | İslami sosyolojinin imkanını tartışır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
| 6 | Hıristiyanlık sosyolojisinin imkanını tartışır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
| 7 | Din sosyolojinin problemlerinin çözme yollarını düşünür. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Giriş: Din sosyolojisinin temel problemleri nelerdir? | |
| 2 | Din ve toplum ilişkilerinin sosyolojik analizi. | |
| 3 | Din ve toplumun temel karakteristik özellikleri. | |
| 4 | Din sosyolojisinin temel problem alanları. | |
| 5 | Din, normatif bir disiplin alanıyken din sosyolojisi, deskriptif bir bilimdir. | |
| 6 | Din sosyolojisinin metodolojisi | |
| 7 | Özel ve genel din sosyolojisi tartışmaları. | |
| 8 | Özel din sosyolojisi mümkün mü? Örneğin, İslami ya da Budist sosyoloji mümkün mü? | |
| 9 | İslam ve din sosyolojisi. | |
| 10 | Din sosyolojisinin İslami referansları. | |
| 11 | Hristiyanlık ve diğer büyük dinlerin din sosyolojisi referansları. | |
| 12 | Sosyal çözülme ve din. | |
| 13 | Sosyal değişme ve din. | |
| 14 | Sosyal gelişme ve din. | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | [1] Günay, Ü. (2005) Din Sosyolojisi, İstanbul: İnsan Yayınları.  | 
                                
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Felsefe ve Din Bilimleri kapsamındaki konularda lisansüstü düzeyde ve araştırmaya zemin oluşturacak derinlik ve genişlikte alan bilgisine sahiptir. | X | |||||
| 2 | Felsefe ve Din Bilimleri alanında araştırma yapma usul, yöntem ve tekniklerini bilir. | X | |||||
| 3 | Felsefe ve din bilimleri ile ilgili kavramları, sistemleri ve nazariyeleri bilir. | X | |||||
| 4 | Araştırma alanı ile ilgili bilgi kaynaklarına ulaşabilme, bunları inceleme, değerlendirme ve problemlerin çözümünde kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir. | X | |||||
| 5 | Felsefe ve Din bilimleri alanındaki bilimlerin birbirleri ile ilişki ve işbirliği imkanlarını kavrama ve disiplinler arası işbirliğini geliştirme anlayışına sahiptir. | X | |||||
| 6 | Ulaştığı bilimsel bulguları ve elde ettiği bilgi birikimini sözlü ve yazılı olarak sunma, bütün ilgili taraflarla paylaşma becerisine sahiptir. | ||||||
| 7 | Sosyal bilimler alanındaki disiplinlerin Felsefe ve Din Bilimlerini ilgilendiren sonuçlarını alıp çalışmalarında kullanabilme, kendi sonuçlarını onlara sunabilme bilincine sahiptir. | X | |||||
| 8 | Yakın çevresine, ulusuna ve insanlığa karşı bilimsel görev ve sorumluluk bilincine sahiptir. | X | |||||
| 9 | Bilimsel kişilik ve bilimsel ahlâk kuralları bilgisi ve bu bilgileri uygulayabilme bilinç ve yetkinliğine sahiptir. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Din sosyolojinin temel problemlerini öğrenir. | |||||||||
| 2 | Din sosyolojinin problemlerini tahlil eder. | |||||||||
| 3 | Özel din sosyolojisi anlayışını öğrenir. | |||||||||
| 4 | Genel din sosyolojisi anlayışını öğrenir. | |||||||||
| 5 | İslami sosyolojinin imkanını tartışır. | |||||||||
| 6 | Hıristiyanlık sosyolojisinin imkanını tartışır. | |||||||||
| 7 | Din sosyolojinin problemlerinin çözme yollarını düşünür. | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ara Sınav | 100 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 | 
| 1. Final | 60 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Ara Sınav | 1 | 5 | 5 | 
| Final | 1 | 5 | 5 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 | 
| Toplam İş Yükü | 138 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,52 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||