| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Din Eğitiminde Program Geliştirme | FDE 503 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MAHMUT ZENGİN |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Din eğitimi alanında farklı program geliştirme ve değerlendirme modelleri hakkında bilgi, anlama ve değerlendirme yetilerini geliştirmek |
| Dersin İçeriği | Genel program geliştirme modelleri ve eleştirisi, okullarda din eğitiminde program geliştirme, din eğitiminde program değerlendirme uygulamaları |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Program geliştirme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramları tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 2 | Program geliştirme ile ilgili kazanılan bilgi ve becerileri din eğitimi alanında program geliştirme alanına uygular | Problem Çözme, Anlatım, | |
| 3 | Farklı ülkelerde uygulanan din eğitimi programlarını eleştirel olarak değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 4 | Konulara göre din dersi programlarını organize eder | Tartışma, | |
| 5 | Farklı ülke din dersi programlarını karşılatıştırır | Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 6 | Din dersi kitaplarını programla ilişkilendirir | Anlatım, Tartışma, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Program geliştirmeye giriş | |
| 2 | Program geliştirmede temel kavramlar | |
| 3 | Program geliştirmede Tyler modeli | |
| 4 | Tyler modeli eleştirisi | |
| 5 | Program geliştirmede yeni yaklaşımlar | |
| 6 | Din eğitiminde program geliştirme | |
| 7 | Din eğitiminde program değerlendirme ilkeleri | |
| 8 | Ara sınav | |
| 9 | Türkiyede yeni ilk ve ortaöğretim din dersi programlarının değerlendirilmesi | |
| 10 | Türkiyede yeni ilk ve ortaöğretim din dersi programlarının değerlendirilmesi | |
| 11 | Din dersi kitaplarının program açısından analizi | |
| 12 | Din dersinde seçilen bazı konuların program açısından değerlendirilmesi | |
| 13 | Bazı batı ülkelerinde din eğitiminde program geliştirme modelleri | |
| 14 | Bazı batı ülkelerinde din eğitimi program örnekleri değerlendirilmesi |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Sowell, E., Curriculum, An Integrative Introduction, New Jersey, Prentice Hall, 1996. |
| Ders Kaynakları | [2] Cebeci, S., Din Eğitimi Bilimi ve Türkiyede Din Eğitimi, Ankara, Akçağ Yayınları, 2005. [3] Kaymakcan, R., Yeni ortaöğretim DKAB Öğretimi Programı Değerlendirmesi, İstanbul, Sabancı Üniversitesi Eğitim reformu Girişimi, Myra, 2007. [4] Köse, A. & T. Küçükcan, Avrupa Birliği Ülkelerinde Din Devlet İlişkisi, İstanbul, İSAm Yayınları, 2008. [5] Ertürk, S., Eğitimde Program Geliştirme, Ankara, Meteksan, 1995. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Felsefe ve Din Bilimleri kapsamındaki konularda lisansüstü düzeyde ve araştırmaya zemin oluşturacak derinlik ve genişlikte alan bilgisine sahiptir. | X | |||||
| 2 | Felsefe ve Din Bilimleri alanında araştırma yapma usul, yöntem ve tekniklerini bilir. | ||||||
| 3 | Felsefe ve din bilimleri ile ilgili kavramları, sistemleri ve nazariyeleri bilir. | X | |||||
| 4 | Araştırma alanı ile ilgili bilgi kaynaklarına ulaşabilme, bunları inceleme, değerlendirme ve problemlerin çözümünde kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir. | X | |||||
| 5 | Felsefe ve Din bilimleri alanındaki bilimlerin birbirleri ile ilişki ve işbirliği imkanlarını kavrama ve disiplinler arası işbirliğini geliştirme anlayışına sahiptir. | ||||||
| 6 | Ulaştığı bilimsel bulguları ve elde ettiği bilgi birikimini sözlü ve yazılı olarak sunma, bütün ilgili taraflarla paylaşma becerisine sahiptir. | ||||||
| 7 | Sosyal bilimler alanındaki disiplinlerin Felsefe ve Din Bilimlerini ilgilendiren sonuçlarını alıp çalışmalarında kullanabilme, kendi sonuçlarını onlara sunabilme bilincine sahiptir. | X | |||||
| 8 | Yakın çevresine, ulusuna ve insanlığa karşı bilimsel görev ve sorumluluk bilincine sahiptir. | X | |||||
| 9 | Bilimsel kişilik ve bilimsel ahlâk kuralları bilgisi ve bu bilgileri uygulayabilme bilinç ve yetkinliğine sahiptir. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Program geliştirme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramları tanımlar | |||||||||
| 2 | Program geliştirme ile ilgili kazanılan bilgi ve becerileri din eğitimi alanında program geliştirme alanına uygular | |||||||||
| 3 | Farklı ülkelerde uygulanan din eğitimi programlarını eleştirel olarak değerlendirir | |||||||||
| 4 | Konulara göre din dersi programlarını organize eder | |||||||||
| 5 | Farklı ülke din dersi programlarını karşılatıştırır | |||||||||
| 6 | Din dersi kitaplarını programla ilişkilendirir |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 60 |
| 1. Ödev | 40 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
| Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
| Ödev | 1 | 20 | 20 |
| Final | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü | 153 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,12 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||