| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| Din Eğitimi Biliminin Temel Meseleleri | FDE 501 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS | 
| Dersin Türü | Seçmeli | 
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MAHMUT ZENGİN | 
| Dersi Verenler | Prof.Dr. MAHMUT ZENGİN, | 
| Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Kübra CEVHERLİ  | 
                                
| Dersin Kategorisi | Diğer | 
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı, Din Eğitimi Biliminin temel konularının bilimsel araştırmada temel oluşturacak şekilde öğrenilmesini sağlamaktır.  | 
                                
| Dersin İçeriği | Din eğitimi biliminin amacı, önemi, görevleri, din eğitiminin temelleri, din eğitiminin problemleri, din eğitimi alanları.  | 
                                
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | Din Eğitimi Biliminin temel kavramlarını amaçlarını ve görevlerini açıklar | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | |
| 2 | Din Eğitimi Biliminin yöntem ve ilkelerini bilir | Deney ve Laboratuvar, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, Anlatım, | |
| 3 | Din Eğitimi Biliminin dayandığı sosyal ve psikolojik temelleri açıklar | Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Gezi / Gözlem, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | |
| 4 | Din Eğitimi Biliminin dayandığı tarihi ve felsefi temelleri açıklar | Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, Anlatım, Deney ve Laboratuvar, | |
| 5 | Din Eğitimi Biliminde farklı yaklaşımları tahlil edebilir | Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Gezi / Gözlem, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | |
| 6 | Din Eğitimi Bilimi alanındaki yeni gelişmeleri değerlendirir | Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, Anlatım, Deney ve Laboratuvar, | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Din eğitimi biliminin amacı, önemi, görevleri | |
| 2 | Din eğitiminde metot ve ilkeler | |
| 3 | Din eğitiminin sosyal temelleri | |
| 4 | Din eğitiminin psikolojik temelleri | |
| 5 | Din eğitiminin kültürel temelleri | |
| 6 | Din eğitiminin tarihi temelleri | |
| 7 | Din eğitiminin felsefi temelleri | |
| 8 | Ara sınav | |
| 9 | Din eğitimin biliminde farklı yaklaşımlar | |
| 10 | Din eğitiminde çocuk merkezli yaklaşım | |
| 11 | Din eğitiminde gelenekçi yaklaşım | |
| 12 | Din eğitiminde nakil merkezli yaklaşım | |
| 13 | Din eğitiminde yeni gelişmeler | |
| 14 | Din eğitiminde yeni gelişmeler | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Suat CEBECİ, Din Eğitimi Bilimi ve Türkiyede Din Eğitimi, Akçağ Yayınevi, Ankara, 2005  | 
                                
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Felsefe ve Din Bilimleri kapsamındaki konularda lisansüstü düzeyde ve araştırmaya zemin oluşturacak derinlik ve genişlikte alan bilgisine sahiptir. | X | |||||
| 2 | Felsefe ve Din Bilimleri alanında araştırma yapma usul, yöntem ve tekniklerini bilir. | X | |||||
| 3 | Felsefe ve din bilimleri ile ilgili kavramları, sistemleri ve nazariyeleri bilir. | X | |||||
| 4 | Araştırma alanı ile ilgili bilgi kaynaklarına ulaşabilme, bunları inceleme, değerlendirme ve problemlerin çözümünde kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir. | X | |||||
| 5 | Felsefe ve Din bilimleri alanındaki bilimlerin birbirleri ile ilişki ve işbirliği imkanlarını kavrama ve disiplinler arası işbirliğini geliştirme anlayışına sahiptir. | X | |||||
| 6 | Ulaştığı bilimsel bulguları ve elde ettiği bilgi birikimini sözlü ve yazılı olarak sunma, bütün ilgili taraflarla paylaşma becerisine sahiptir. | X | |||||
| 7 | Sosyal bilimler alanındaki disiplinlerin Felsefe ve Din Bilimlerini ilgilendiren sonuçlarını alıp çalışmalarında kullanabilme, kendi sonuçlarını onlara sunabilme bilincine sahiptir. | X | |||||
| 8 | Yakın çevresine, ulusuna ve insanlığa karşı bilimsel görev ve sorumluluk bilincine sahiptir. | X | |||||
| 9 | Bilimsel kişilik ve bilimsel ahlâk kuralları bilgisi ve bu bilgileri uygulayabilme bilinç ve yetkinliğine sahiptir. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Din Eğitimi Biliminin temel kavramlarını amaçlarını ve görevlerini açıklar | |||||||||
| 2 | Din Eğitimi Biliminin yöntem ve ilkelerini bilir | |||||||||
| 3 | Din Eğitimi Biliminin dayandığı sosyal ve psikolojik temelleri açıklar | |||||||||
| 4 | Din Eğitimi Biliminin dayandığı tarihi ve felsefi temelleri açıklar | |||||||||
| 5 | Din Eğitimi Biliminde farklı yaklaşımları tahlil edebilir | |||||||||
| 6 | Din Eğitimi Bilimi alanındaki yeni gelişmeleri değerlendirir | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ara Sınav | 100 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 | 
| 1. Final | 60 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 | 
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 | 
| Ödev | 1 | 10 | 10 | 
| Final | 1 | 1 | 1 | 
| Toplam İş Yükü | 149 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,96 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||