| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Arapça III | TAR 647 | 0 | 6 + 0 | 6 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Arapça |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ARİF BİLGİN |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Mahmut Cihat İzgi |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Arapça temel kaynak eserleri okuyup anlamak |
| Dersin İçeriği | Arapça, lisansüstü öğrencilerinin araştırmalarında kullandıkları kaynak dilidir. Bu derste öğrencilerin kaynaklardan daha rahat şekilde istifade edebilmeleri, Arapçayı akademik çalışmalarında kullanabilmeleri için Arapça Gramer bilgilerinin geliştirilmesi hedeflenmektedir |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Nȃkıs Fiilerin çekimleri | |
| 2 | İsm-i mevsuller | |
| 3 | Lefȋf Fiilerin çekimleri | |
| 4 | İsim cümlesi: Mübtedâ’nın özellikleri | |
| 5 | Lefȋf Fiilerin çekimleri | |
| 6 | Haberin önde gelmesi gereken yerler | |
| 7 | Sülasi fiilin mezid babları | |
| 8 | Nevâsih (Kâne ve benzerleri): amelleri, anlamları ve haberleri. | |
| 9 | Sülasi fiilin mezid babları | |
| 10 | Nevâsih (İnne ve benzerleri): amelleri, anlamları ve haberleri ve tahfifi | |
| 11 | Rubȃȋ fiilin mücerred ve mezid babları | |
| 12 | Sıfat ve kısımları | |
| 13 | Esmâ-ı hamse ve irabı. | |
| 14 | Temyîz |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | 1. M. Meral Çörtü, Arapça Dilbilgisi (Sarf), İstanbul 2001 2. M. Meral Çörtü, Arapça Dilbilgisi (Nahiv), İstanbul 1998 3. Mahmûd Matracî, Fil-nahvi ve tatbîkâtuh, Beyrut 2000 4. Yusuf Uralgiray İlk ve ileri dilbilgisi, yy, 1986 5. Mustafa el-Galâyînî, Câmiud-durûsil-Arabiyye, yy., 1998 |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Uzmanlık alanında araştırma, analiz ve kaynak tahlili yapabilme becerisi kazanma. | X | |||||
| 2 | Teknik yönlerden doktora tezi yazabilme kapasitesine sahip olma. | ||||||
| 3 | Kuramsal ve yöntemsel bilgi seviyesi sayesinde alanına katkı sağlama yetkinliği kazanma. | ||||||
| 4 | Uzmanlık alanında eleştiri ve değerlendirme yapabilme yetkinliğine sahip olma. | ||||||
| 5 | Alanındaki yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve bu yenilikleri değerlendirme yetkinliğine sahip olma. | ||||||
| 6 | Farklı disiplinlerle ortak çalışabilme yetkinliği kazanma. | ||||||
| 7 | Teknolojik gelişmeleri takip ederek, araştırma tekniklerini geliştirme. | ||||||
| 8 | Doktora tezi ile ilgili en az iki akademik yayın yapma (tercihen ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlatma) | ||||||
| 9 | Uzmanlık alanlarını ulusal ve uluslararası platformlarda tanıtabilme yetkinliği kazanma. | ||||||
| 10 | Akademik hayatın davranış ve etik duyarlılığına sahip olma. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|