| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| İ’Caz-I Kur’An | TFS 612 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | Yok |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi SONER AKSOY |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Kur'an'ın i'câzı hakkında bilgi verme. |
| Dersin İçeriği | Kur'an'ın i'câzı ve Kur'an ile modern ilimler ilişkisi hakkında tafsilatlı bilgi verme. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Kuranın icazını tanımlar, | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
| 2 | İcaz meydana getiren unsurları değerlendirir, | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
| 3 | Bu konuda yazılan eserler arasındaki farklılıkları ayırt eder, | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
| 4 | Kuranın icazı ve modern ilimleri analiz eder, | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
| 5 | Kuranın üslübu ve icazını yorumlar, | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
| 6 | Kuran icazının içinde yer alan unsurları bir araya getirip genellemelere ulaşır, | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Peygamberlik | |
| 2 | Kutsal Kitaplar | |
| 3 | Kur'an-ı Kerim | |
| 4 | İcaz-ı Kur'an | |
| 5 | İcaz-ı Kur'an Tarihi | |
| 6 | İcaz-ı Kur'anla ilgili yazılan eserlerin incelenmesi | |
| 7 | İcaz-ı Kur'anla ilgili yazılan eserlerin incelenmesi | |
| 8 | Kur'an ve İlimler | |
| 9 | Kur'an ve Modern İlimler | |
| 10 | Kuran ve Modern İlimler | |
| 11 | İcaz-ı Kur'an vecihleri | |
| 12 | İcaz-ı Kur'an vecihleri | |
| 13 | İcaz-ı Kur'an'la ilgili örnek Arapça metinlerden okuma | |
| 14 | İcaz-ı Kur'an'la ilgili Arapça metinlerden okuma |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | 1. M. Sadik Rafiî, İca'zul-Kur'an, Kahire 1389. |
| Ders Kaynakları | 2. Seyyid Kutup, et-Tasviru'l-Fennî fil-Kur'an, (trm.Süleyman Ateş) Ank.1969. 6. el-Hımsî, Naîm, Fikretu İ’câzi’l-Kur’ân, Müessesetü’r-Risâle, 2. Baskı, Dımeşk 1979.
|
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanmak; Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olmak; Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanmak; Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanmak; Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanmak; Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanmak; İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip etmek; Akademik yazım alışkanlığına katkı sağlayacak alanı ile ilgili en az bir yayın yapmak; Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanmak; Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olmak | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 |
|---|---|---|
| 1 | Kuranın icazını tanımlar, | 5 |
| 2 | İcaz meydana getiren unsurları değerlendirir, | 5 |
| 3 | Bu konuda yazılan eserler arasındaki farklılıkları ayırt eder, | 5 |
| 4 | Kuranın icazı ve modern ilimleri analiz eder, | 5 |
| 5 | Kuranın üslübu ve icazını yorumlar, | 5 |
| 6 | Kuran icazının içinde yer alan unsurları bir araya getirip genellemelere ulaşır, | 5 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 40 |
| 1. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
| 2. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
| 1. Ödev | 20 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| 1. Final | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
| Final | 1 | 30 | 30 |
| Toplam İş Yükü | 146 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||