| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Teftâzânî’De Bazı Kelâm Problemleri | KLM 611 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | Yok |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. SÜLEYMAN AKKUŞ |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Prof. Dr. Ramazan Biçer, Doç. Dr. Hülya Terzioğlu, Dr. Öğr. Üyesi Zeynep Şeker |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Eşarî kelamcısı olan Teftâzânînin ilgili konulara yaklaşımını ele almak. |
| Dersin İçeriği | Teftâzânî´nin eserlerindeki bazı konular ve kelami görüşleri incelenecektir. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Têftâzânî Hayatı, eserlerini tanır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 2 | Teftazânî'nin Eşarî kelamındaki yerini tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | Teftazânî'nin Eşarî kelamındaki yerini diğer kelamcılarla kıyaslar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 4 | Teftazânî'nin Eşarî kelamındaki yerini sorgular. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 5 | Teftazânî'nin görüşlerini eleştirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 6 | Teftazânî'nin görüşlerini analiz eder, kelam düşüncesindeki yerini tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Têftâzânî Hayatı, eserleri . | |
| 2 | Şerhu'l-akâid ve kelam tarihindeki önemi. | |
| 3 | Şerhu'l-makâsıd ve genel özellikleri. | |
| 4 | Şerhul-makâsıd'dan örnek kelam problemleri: İdrak. | |
| 5 | İdrakin tabiatı ve İdrak türleri. | |
| 6 | İlim/Bilgi | |
| 7 | Bilgi türleri. | |
| 8 | Allah´ın sıfatları | |
| 9 | Ezeli ve hâdis bilgi. | |
| 10 | Nazarî ve zorunlu bilgi. | |
| 11 | İlim-malûm. | |
| 12 | Bilginin temeli, teklîfin dayanağı. | |
| 13 | İrade ve kudret. | |
| 14 | Kudret ve fiil. |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Teftâzânî, Serhu'l-makâsıd |
| Ders Kaynakları | Ş.H. Austryn Wolfson, Kelâm Felsefeleri, İstanbul 2001. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanmak; Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olmak; Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanmak; Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanmak; Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanmak; Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanmak; İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip etmek; Akademik yazım alışkanlığına katkı sağlayacak alanı ile ilgili en az bir yayın yapmak; Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanmak; Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olmak | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 |
|---|---|---|
| 1 | Têftâzânî Hayatı, eserlerini tanır | 2 |
| 2 | Teftazânî'nin Eşarî kelamındaki yerini tanımlar. | 2 |
| 3 | Teftazânî'nin Eşarî kelamındaki yerini diğer kelamcılarla kıyaslar. | 2 |
| 4 | Teftazânî'nin Eşarî kelamındaki yerini sorgular. | 2 |
| 5 | Teftazânî'nin görüşlerini eleştirir. | 3 |
| 6 | Teftazânî'nin görüşlerini analiz eder, kelam düşüncesindeki yerini tanımlar. | 2 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Ödev | 50 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
| Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 146 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||