| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Hadiste Tasavvufi Yorum | HAD 606 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | Yok |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ABDULLAH AYDINLI |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | YOK |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | İslam düşüncesinin temel üç önemli yorum geleneğinden biri olan tasavvufi/işari yorum geleneğinin Hadis metinlerindeki yansımalarını ortaya koymak ve böylece islam düşünce geleneğinin gelişimi hakkında bilgi ve kanaat sahibi kılmak |
| Dersin İçeriği | İslami yorum geleneğinde temel üç eğilimden biri olan işari/tasavvufi yorum, önemli temsilcilerinin eserlerinden hareketle ele alınacaktır. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Temel İslami yorum geleneklerini tanır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
| 2 | Tasavvufi yorum geleneğinin önde gelen şahsiyetlerini tanır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
| 3 | Hadisleri tasavvufi yorum açısından değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
| 4 | Tasavvufî yorum edebiyatını tanır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
| 5 | Tasavvufî bilginin kaynaklarını tahlil eder | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | Doğru Yanlış Testleri, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 6 | Tasavvufî yorum yöntemleriyle diğer yorum yöntemlerini karşılaştırır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | İslam düşüncesinde yorum gelenekleri | |
| 2 | Tasavvufi düşüncenin kaynakları | |
| 3 | Haris el-Muhasibi ve Hadis yorumları | |
| 4 | Haris el-Muhasibi ve Hadis yorumları | |
| 5 | Ebû Yezîd el-Bistami ve Hadis | |
| 6 | Cüneyd el-Bağdadi ve Hadis yorumları | |
| 7 | Cüneyd el-Bağdadi ve Hadis yorumları | |
| 8 | Ara Sınavı | |
| 9 | Hakîm et-Tirmizî ve Hadis yorumları | |
| 10 | Hakîm et-Tirmizî ve Hadis yorumları | |
| 11 | Hakîm et-Tirmizî ve Hadis yorumları | |
| 12 | Kelabazî ve Hadis yorumları | |
| 13 | Kelabazî ve Hadis yorumları | |
| 14 | Kelabazî ve Hadis yorumları |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | [1] el-Muhâsibî, er-Riâye |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanmak; Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olmak; Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanmak; Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanmak; Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanmak; Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanmak; İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip etmek; Akademik yazım alışkanlığına katkı sağlayacak alanı ile ilgili en az bir yayın yapmak; Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanmak; Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olmak | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 |
|---|---|---|
| 1 | Temel İslami yorum geleneklerini tanır | |
| 2 | Tasavvufi yorum geleneğinin önde gelen şahsiyetlerini tanır | |
| 3 | Hadisleri tasavvufi yorum açısından değerlendirir | |
| 4 | Tasavvufî yorum edebiyatını tanır | |
| 5 | Tasavvufî bilginin kaynaklarını tahlil eder | |
| 6 | Tasavvufî yorum yöntemleriyle diğer yorum yöntemlerini karşılaştırır |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 30 |
| Toplam | 30 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
| Ödev | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 141 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,64 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||