| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Fusûsu’L-Hıkem Şerhi | TIB 617 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | Yok |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. SEZAİ KÜÇÜK |
| Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi BÜŞRA ÇAKMAKTAŞ, |
| Dersin Yardımcıları | Dr. Öğr. Üyesi Büşra Çakmaktaş-Dr. Öğr. Üyesi Ayşegül Mete |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Dersin temel amacını İbn-i Arabi'nin önemli eseri Fususu'l-Hikem (IV Cilt) bağlamında İbn Arabi düşüncesinin analizi oluşturmaktadır. |
| Dersin İçeriği | Fususu'l-Hikem'in konuları |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | İbn Arabi ve Fususul-Hikem ile ilgili unsurları anlatır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Fususul-Hikemin tasavvuf tarihindeki yerini durumu tasvir edip açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | Fususul-Hikemdeki tasavvufi konuları örnekler, yorumlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | Fususul-Hikemdeki tasavvufi düşünceyi ayırt eder ve bunların tasavvufa getirdiği yorumları tartışır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 5 | Fususul-Hikemin yorumlarını geneller. Farklı bakış açılarına göre bunları düzenler. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 6 | Fususul-Hikemin tasavvufa katkısını değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Giriş | |
| 2 | İbn-i Arabi Hayatı Eserleri | |
| 3 | Fususul-Hikemin Tanıtımı | |
| 4 | Fususul-Hikem'den Seçmeler-I | |
| 5 | Fususul-Hikem'den Seçmeler-II | |
| 6 | Fususul-Hikem'den Seçmeler-III | |
| 7 | Fususul-Hikem'den Seçmeler-IV | |
| 8 | Fususul-Hikem'den Seçmeler-V | |
| 9 | Fususul-Hikem'den Seçmeler-VI | |
| 10 | Fususul-Hikem'den Seçmeler-VII | |
| 11 | Fususul-Hikem'den Seçmeler-VIII | |
| 12 | Fususul-Hikem'den Seçmeler-IX | |
| 13 | Fususul-Hikem'den Seçmeler-X | |
| 14 | Genel değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | İbn-i Arabi, Fususu’l-Hikem Tercüme ve Şerhi (Trc. Avni Konuk, Hzl. M. Tahralı-S. Eraydın) MÜİF, İstanbul 2000. |
| Ders Kaynakları | Toshihiko İzutsu, İbn-i Arabi’nin Fusus’udaki Anahtar Kavramlar, Kaknüs Yayınları, İstanbul 2009. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanmak; Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olmak; Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanmak; Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanmak; Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanmak; Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanmak; İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip etmek; Akademik yazım alışkanlığına katkı sağlayacak alanı ile ilgili en az bir yayın yapmak; Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanmak; Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olmak | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 |
|---|---|---|
| 1 | İbn Arabi ve Fususul-Hikem ile ilgili unsurları anlatır. | |
| 2 | Fususul-Hikemin tasavvuf tarihindeki yerini durumu tasvir edip açıklar. | |
| 3 | Fususul-Hikemdeki tasavvufi konuları örnekler, yorumlar. | |
| 4 | Fususul-Hikemdeki tasavvufi düşünceyi ayırt eder ve bunların tasavvufa getirdiği yorumları tartışır. | |
| 5 | Fususul-Hikemin yorumlarını geneller. Farklı bakış açılarına göre bunları düzenler. | |
| 6 | Fususul-Hikemin tasavvufa katkısını değerlendirir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| 1. Final | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 156 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,24 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||