| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Tefsir Problemleri Üzerine İncelemeler | TFS 610 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | YOK |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. GÖKHAN ATMACA |
| Dersi Verenler | Prof.Dr. GÖKHAN ATMACA, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Günümüzde ileri sürülen tefsir ile ilgili problemler karşısında cevap verebilecek melekeyi kazanmak. |
| Dersin İçeriği | Eski ve yeni tefsir problemleri sınıflandırılarak incelemeye tabi tutulacaktır. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Tefsir problemlerinin kaynaklarını öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
| 2 | Tefsir ile ilgili ortaya çıkabilecek her yeni problemin bir geçmişi olduğunu kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
| 3 | Tefsir problemlerinin birçoğunun temelinde bilgisizlik olduğunu örneklerle tespit eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
| 4 | Günümüz tefsir problemlerine nasıl yaklaşılacağını öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
| 5 | Tefsir kaidelerini bilmemek ile tefsir problemleri arasındaki ilişkileri değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
| 6 | Kuranın yanlış anlaşılmasına sebep olan nedenlerin ortadan nasıl kaldırılacağını kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Tefsir problemlerine tarihi açıdan bir bakış | |
| 2 | Tefsir problemlerinin ana kaynakları | |
| 3 | Arap dilinden kaynaklanan problemler ve örneklemeler | |
| 4 | İsrailiyâttan kaynaklanan problemler | |
| 5 | Hz. Peygamberin döneminde ayetleri anlamada baş gösteren problemlerin tespiti ve meydana gelen bu problemlerin misallerle anlatılarak çözümlenmesi | |
| 6 | Sahabe döneminde ayetleri anlamada baş gösteren problemlerin tespiti ve meydana gelen bu problemlerin misallerle anlatılarak çözümlenmesi | |
| 7 | Tabiin döneminde ayetleri anlamada baş gösteren problemlerin tespiti ve meydana gelen bu problemlerin misallerle anlatılarak çözümlenmesi | |
| 8 | Ara sınav | |
| 9 | Çeşitli mezhep ve akımların fikir yapılarından kaynaklanan problemlere genel bakış | |
| 10 | Mutezile mezhebinin ayetleri ele alış tarzı ve örneklemeler | |
| 11 | Batinîlerin ayetleri ele alış tarzı ve örneklemeler | |
| 12 | İmamiye mezhebinin ayetleri ele alış tarzı ve örneklemeler | |
| 13 | Yeni ilmi buluşların ayetlere uygulanmasından kaynaklanan problemler | |
| 14 | Günümüzde ayetlerin tefsirinde izlenmesi gereken metodun misallerle ele alınması ve genel değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | 1. Rûmî, F., (1981) Menhecul-medresetil-akliyye el-hadîse, Dimaşk: Müessesetür-risâle. 2. Zerkeşî, M., (1957), el-Burhan fî Ulûmil-Kuran, Kahire: Daru İhyail-Kütübil-arabiyye. 3. Zehebî, H. (1981), el-İtticahâtul-Munharife fi tefsiril-Kuranil-Kerim, Kahire: Mektebetu vehbe. |
| Hafta | Dokümanlar | Açıklama | Boyut |
|---|---|---|---|
| 0 | 3. Usul.pdf | 0 MB | |
| 0 | 4. ahvali şahsiye.pdf | 0 MB | |
| 0 | 5. işari tefsir.pdf | 0 MB | |
| 0 | 6. abdest mushaf.pdf | 0 MB | |
| 0 | 7. müteşabih.pdf | 0 MB | |
| 0 | 8. Nesh.pdf | 0 MB | |
| 0 | 9. şefaat.pdf | 0 MB | |
| 0 | 10. Kıssa.pdf | 0 MB | |
| 0 | 11. garanik.pdf | 0 MB | |
| 0 | 12. Evrim.pdf | 0 MB | |
| 0 | 12. evrim II.pdf | 0 MB | |
| 0 | 13. reenkarnasyon.pdf | 0 MB | |
| 0 | 14. cihad.pdf | 0 MB | |
| 0 | 10. Kıssa mitoloji.pdf | 0 MB |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanmak; Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olmak; Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanmak; Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanmak; Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanmak; Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanmak; İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip etmek; Akademik yazım alışkanlığına katkı sağlayacak alanı ile ilgili en az bir yayın yapmak; Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanmak; Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olmak | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 |
|---|---|---|
| 1 | Tefsir problemlerinin kaynaklarını öğrenir. | 4 |
| 2 | Tefsir ile ilgili ortaya çıkabilecek her yeni problemin bir geçmişi olduğunu kavrar. | 4 |
| 3 | Tefsir problemlerinin birçoğunun temelinde bilgisizlik olduğunu örneklerle tespit eder. | 4 |
| 4 | Günümüz tefsir problemlerine nasıl yaklaşılacağını öğrenir. | 4 |
| 5 | Tefsir kaidelerini bilmemek ile tefsir problemleri arasındaki ilişkileri değerlendirir. | 4 |
| 6 | Kuranın yanlış anlaşılmasına sebep olan nedenlerin ortadan nasıl kaldırılacağını kavrar. | 4 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| 1. Final | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
| Final | 1 | 25 | 25 |
| Toplam İş Yükü | 141 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,64 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||