| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Batıda Kelam Çalışmaları | KLM 604 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | Yok |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. RAMAZAN BİÇER |
| Dersi Verenler | Prof.Dr. RAMAZAN BİÇER, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Batı dünyasında İslam teolojisiyle ilgili yapılan çalışmaları incelemek ve değerlendirmek |
| Dersin İçeriği | Batı dünyasında İslam kelamına yönelik Oryantalizm çalışmalarının amaç ve içeriklerinin incelenmesi. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Öğrenciler başta Amerika olmak üzere Batıda İslam teolojisiyle ilgili çalışmaları tasvir eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Kelam ilmine yönelik yapılan eleştirileri çözümler. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | Klasik kelam ilmine yönelik çalışmaları eleştirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | Modern kelam ilmine yönelik araştırmaları değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 5 | Kelam ilmine güncelleşmesine yönelik görüşler yaratır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 6 | Kelam ilminin gelişmesine yönelik fikirler tasarlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Oryantalizm´in doğuşu | |
| 2 | İlk dönem oryantalist akımı | |
| 3 | İkinci dönem oryantalizm | |
| 4 | Klasik İngiliz şarkiyatçılığı | |
| 5 | Modern İngiliz şarkiyatçılığı | |
| 6 | Klasik Fransız oryantalizmi | |
| 7 | Modern Fransız oryantalizmi | |
| 8 | Alman şarkiyatçılığı | |
| 9 | Japonya´da yapılan kelam çalışmaları | |
| 10 | ABD´de yapılan kelam çalışmaları | |
| 11 | İngiltere´de yapılan kelam çalışmalarının temel özellikleri | |
| 12 | Fransa´da yapılan kelam çalışmalarının temel nitelikleri | |
| 13 | Oryantalizm´in eleştirisi | |
| 14 | Batı kelam çalışmalarının eleştirisi |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Oryantalizmi Yeniden Okumak: Batı?da İslam Çalışmaları Sempozyumu. Ankara: DİB Yayınları 2003 |
| Ders Kaynakları | 1. Gadret, Louis -Anawati, M.-M., Introduction a la theologie musulmane : essai de theologie comparee. 2. Watt, W. Montgomery, Free Will and Predestination in Early Islam 3. Watt, W. Montgomery, The Faith and Practice of al-Ghazali 4. Wolfson, Harry Austryn, The Philosophy of Kalam 5. Esposito, John L. (ed), The Oxford encyclopedia of the modern Islamic world |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanmak; Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olmak; Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanmak; Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanmak; Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanmak; Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanmak; İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip etmek; Akademik yazım alışkanlığına katkı sağlayacak alanı ile ilgili en az bir yayın yapmak; Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanmak; Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olmak | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 |
|---|---|---|
| 1 | Öğrenciler başta Amerika olmak üzere Batıda İslam teolojisiyle ilgili çalışmaları tasvir eder. | |
| 2 | Kelam ilmine yönelik yapılan eleştirileri çözümler. | |
| 3 | Klasik kelam ilmine yönelik çalışmaları eleştirir. | |
| 4 | Modern kelam ilmine yönelik araştırmaları değerlendirir. | |
| 5 | Kelam ilmine güncelleşmesine yönelik görüşler yaratır. | |
| 6 | Kelam ilminin gelişmesine yönelik fikirler tasarlar. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 60 |
| 1. Kısa Sınav | 10 |
| 2. Kısa Sınav | 10 |
| 1. Performans Görevi (Seminer) | 20 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| 1. Final | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
| Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 146 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||