| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Yakın Dönem Hadis Yorumculuğu | HAD 604 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ERDİNÇ AHATLI |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Osmanlı Devleti´nin son dönemi ile Cumhuriyet döneminde yazılan hadis şerhleri hakkında bilgi ve kanaat sahibi kılmak |
| Dersin İçeriği | Genel olarak hadis yorumculuğu, Osmanlı Devletinin son dönemlerinde hadis yorumculuğu, Cumhuriyet dönemi hadis yorumculuğu. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Hadis yorumculuğunun tarihsel gelişimini değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
| 2 | Yakın dönem hadis şerhi eserlerini tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
| 3 | Türkçe hadis şerhlerindeki metod ve bilgilerin klasik şerhlerle mukayesesini yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
| 4 | Hadislerin güncel yorumlarını yapar. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Anlatım, | |
| 5 | Güncel problemlere hadislerden çözüm üretir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
| 6 | Yeni anlayışların hadis yorumuna etkisini değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Hadis Yorumculuğu tarihine kısa bir bakış | |
| 2 | Hadis Yorumunun temel prensipleri | |
| 3 | Yakın dönem hadis yorumunun analizi | |
| 4 | Tek hadis üzerine yapılan yorumlar | |
| 5 | Belli konularda toplanan hadis kitaplarına yapılan yorumlar | |
| 6 | Tasnif dönemi eserleri üzerine yapılan yorumlar | |
| 7 | Tasnif dönemi eserleri üzerine yapılan yorumlar | |
| 8 | ARA SINAV | |
| 9 | Ahmed Naim ve Kamil Miras´ın Tecrîd´deki yorumları | |
| 10 | Ahmed Davudoğlu´nun Müslim Şerhi´ndeki yorumları | |
| 11 | Ahmed Davudoğlu´nun Müslim Şerhi´ndeki yorumları | |
| 12 | İbrahim Canan´nın Kütüb-i Sitte Muhtasarı´ndaki yorumları | |
| 13 | Riyâzü´s-sâlihîn şerhindeki yorumlar | |
| 14 | Diğer seçme eserlerdeki yorumlar |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | [1] Ahmed Davudoğlu, Sahîh-i Müslim Tercemesi ve Şerhi, I-XI, İstanbul 1983. [2] İbrahim Canan, Kütüb-i Sitte Muhtasarı Tercüme ve Şerhi, I-XVII, Ankara 1988 [3] M. Yaşar Kandemir-İsmail Lütfi Çakan-Raşit Küçük, Riyâzü´s-sâlihîn, Peygamberimizden Hayat Ölçüleri, I-VIII, İstanbul 2001 [4] Ahmed Naim-Kâmil Miras, Sahîh-i Buhârî Muhtasarı Tecrîd-i Sarîh Tercemesi ve Şerhi, I-XII, Ankara 1983 |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanmak; Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olmak; Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanmak; Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanmak; Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanmak; Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanmak; İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip etmek; Akademik yazım alışkanlığına katkı sağlayacak alanı ile ilgili en az bir yayın yapmak; Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanmak; Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olmak | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 |
|---|---|---|
| 1 | Hadis yorumculuğunun tarihsel gelişimini değerlendirir. | |
| 2 | Yakın dönem hadis şerhi eserlerini tanır. | |
| 3 | Türkçe hadis şerhlerindeki metod ve bilgilerin klasik şerhlerle mukayesesini yapar. | |
| 4 | Hadislerin güncel yorumlarını yapar. | |
| 5 | Güncel problemlere hadislerden çözüm üretir. | |
| 6 | Yeni anlayışların hadis yorumuna etkisini değerlendirir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
| Ödev | 1 | 25 | 25 |
| Toplam İş Yükü | 151 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||