| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Çağdaş Tefsir Metotları | TFS 604 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. BAYRAM DEMİRCİGİL |
| Dersi Verenler | Doç.Dr. BAYRAM DEMİRCİGİL, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Çağdaş Tefsir Akımları hakkında ayrıntılı bilgi vermek. |
| Dersin İçeriği | Genel olarak asrımızda ortaya çıkan yeni tefsir akımları hakkında bilgi vermek. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Genel tefsir tarihinin unsurlarını açıklar, | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
| 2 | Tefsirin temel kavramlarını tanımlar, | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
| 3 | Çağdaş tefsir akımlarının unsurlarını açıklar, | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
| 4 | Çağdaş tefsir akımlarının temsilcilerini ve iddialarını açıklar, | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
| 5 | Tarihselciliği meydana getiren unsurları değerlendirir, | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
| 6 | Hermonetiği meydana getiren unsurları değerlendirir. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Genel Tefsir Tarihi | |
| 2 | Eski Tefsirlerin Özellikleri | |
| 3 | Eski Müfessirlerin Özellikeleri | |
| 4 | Çağdaş Tefsir Akımlarının Tanıtımı | |
| 5 | Çağdaş Tefsir Akımlarının Tanıtımı | |
| 6 | Çağdaş Tefsir Akımlarının Özellikleri | |
| 7 | Çağdaş Tefsir Akımlarının Özellikleri | |
| 8 | Çağdaş Tefsir Akımlarının Özellikleri | |
| 9 | Çağdaş Tefsir Akımlarının Özellikleri | |
| 10 | Çağdaş Tefsir Akımları İle İlgili Metin Okumaları | |
| 11 | Çağdaş Tefsir Akımları İle İlgili Metin Okumaları | |
| 12 | Çağdaş Tefsir Akımları İle İlgili Metin Okumaları | |
| 13 | Çağdaş Tefsir Akımları İle İlgili Metin Okumaları | |
| 14 | Çağdaş Tefsir Akımlarının Tenkidi |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | 1. Said Şimşek, Günümüz Tefsir Problemleri. |
| Ders Kaynakları |
|
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanmak; Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olmak; Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanmak; Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanmak; Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanmak; Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanmak; İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip etmek; Akademik yazım alışkanlığına katkı sağlayacak alanı ile ilgili en az bir yayın yapmak; Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanmak; Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olmak | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 |
|---|---|---|
| 1 | Genel tefsir tarihinin unsurlarını açıklar, | |
| 2 | Tefsirin temel kavramlarını tanımlar, | |
| 3 | Çağdaş tefsir akımlarının unsurlarını açıklar, | |
| 4 | Çağdaş tefsir akımlarının temsilcilerini ve iddialarını açıklar, | |
| 5 | Tarihselciliği meydana getiren unsurları değerlendirir, | |
| 6 | Hermonetiği meydana getiren unsurları değerlendirir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
| Final | 1 | 25 | 25 |
| Toplam İş Yükü | 141 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,64 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||