| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Öğretimin Düzenlenmesinde Yeni Yaklaşımlar | EPO 522 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. DUYGU GÜR ERDOĞAN |
| Dersi Verenler | Doç.Dr. DUYGU GÜR ERDOĞAN, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Değişen öğretim düzenleme yaklaşımlardan haberdar etmek ve değişen eğitim sistemine uyum sağlayarak güncel ve yeni yaklaşımların öğrenilmesini sağlamak |
| Dersin İçeriği | Öğretimin düzenlenmesinde yeni yönelimlerin incelenmesi etkin öğrenme, yaratıcılık, yaratıcı düşünme, düşünme becerileri, eleştirel düşünme, beyin temelli öğrenme, yansıtıcı düşünme, oluşturmacılık vb. yaklaşımlara göre programların hazırlanması ve uygulanması. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | öğretimsel açıdan yeni yönelimleri fark eder | Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Yeni öğretimsel yaklaşımlardan haberdar olur | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 3 | Yeni öğretimsel yaklaşımları bilir | Beyin Fırtınası, | |
| 4 | Yeni öğretimsel yaklaşımlara göre program tasarlar | Tartışma, | |
| 5 | Yeni öğretimsel yaklaşımları uygular | Tartışma, | |
| 6 | Yeni öğretimsel yaklaşımlara ilişkin uygulamaları değerlendirir | Gösterip Yaptırma, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Öğretimin düzenlenmesinde yeni yönelimler | |
| 2 | Öğretimin düzenlenmesinde yeni yönelimler | |
| 3 | Etkin öğrenme | |
| 4 | Etkin öğrenme | |
| 5 | yaratıcılık | |
| 6 | yaratıcı düşünme | |
| 7 | düşünme becerileri | |
| 8 | eleştirel düşünme | |
| 9 | beyin temelli öğrenme | |
| 10 | yansıtıcı düşünme | |
| 11 | oluşturmacılık | |
| 12 | yeni yönelimlere göre program hazırlanması | |
| 13 | yeni yönelimlere göre program uygulanması | |
| 14 | yeni yönelimlere göre program değerlendirilmesi |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Gülay Ekici (2014) Etkinlik Örnekleriyle Güncel Öğrenme-Öğretme Yaklaşımları-I Gülay Ekici (2015) Etkinlik Örnekleriyle Güncel Öğrenme-Öğretme Yaklaşımları-II Gülay Ekici (2016) Etkinlik Örnekleriyle Güncel Öğrenme-Öğretme Yaklaşımları-III
|
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri içeren bilimsel projeler geliştirir ve bu projeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | X | |||||
| 2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında sahip olduğu kapsamlı bilgiyi elde ettiği bilgi ile karşılaştırarak değerlendirir ve sentezleyerek yeni sonuçlar ortaya koyar. | X | |||||
| 3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ve/veya yöntemler geliştirir. | X | |||||
| 4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ile yeni modellemelerin oluşturulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X | |||||
| 5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | X | |||||
| 6 | Eğitim programları ve öğretim alanı ilgili kuramsal temeller, program tasarımı, geliştirme ve değerlendirme boyutları hakkında bilgi sahibi olup, ihtiyaca uygun program geliştirme ve değerlendirme süreçlerini yürütür. | X | |||||
| 7 | Eğitim programları ve öğretim alanında gerçekleşen yenilik ve değişikliklerin toplumdaki etkilerini eleştirel bakış açısıyla değerlendirir. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | öğretimsel açıdan yeni yönelimleri fark eder | |||||||
| 2 | Yeni öğretimsel yaklaşımlardan haberdar olur | |||||||
| 3 | Yeni öğretimsel yaklaşımları bilir | |||||||
| 4 | Yeni öğretimsel yaklaşımlara göre program tasarlar | |||||||
| 5 | Yeni öğretimsel yaklaşımları uygular | |||||||
| 6 | Yeni öğretimsel yaklaşımlara ilişkin uygulamaları değerlendirir |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Performans Görevi (Uygulama) | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Ödev | 2 | 15 | 30 |
| Final | 1 | 2 | 2 |
| Toplam İş Yükü | 162 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,48 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||