Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Öğretmen Yetiştirme Sistemleri EPO 523 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. ÖMER FARUK TUTKUN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Öğretmen yetiştirmede güncel reformlar ele alınarak; öğretmen yetiştirme modellerinin öğrenilmesi ve yeni model önerilerinin geliştirilmesi hedeflenmektedir.

Dersin İçeriği

21.yy da öğretmen yetiştirme modelleri, öğretmen yetiştirme reformları,öğretmen yetiştirme sisteminin yeniden yapılandırılması, Öğrenci seçimi, Küreselleşme çağında öğretmen yetiştirmenin ve eğitim politikasının değişimi; Öğretmen yetiştirme sistemlerini karşılaştırma

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 21. yüzyılda öğretmen yetiştirme anlayışlarını ve modellerini açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
2 Türkiye’de ve dünyada yürütülen öğretmen yetiştirme reformlarını analiz eder. Problem Çözme, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
3 Küreselleşmenin öğretmen yetiştirme politikaları üzerindeki etkilerini tartışır. Tartışma, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
4 Farklı ülkelerin öğretmen yetiştirme sistemlerini yapısal ve işlevsel açıdan karşılaştırır. Problem Çözme, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
5 Çağdaş ihtiyaçlar doğrultusunda yeni bir öğretmen yetiştirme modeli tasarlar ve gerekçelendirir. Anlatım, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 21.yy da öğretmen yetiştirme modelleri
2 21.yy da öğretmen yetiştirme modelleri
3 Öğretmen yetiştirme reformları
4 Öğretmen yetiştirme reformları
5 öğretmen yetiştirme sisteminin yeniden yapılandırılması
6 Öğretmen yetiştirme sisteminin yeniden yapılandırılması
7 Ara sınav
8 Küreselleşme çağında öğretmen yetiştirmenin ve eğitim politikasının değişimi
9 Küreselleşme çağında öğretmen yetiştirmenin ve eğitim politikasının değişimi
10 Küreselleşme çağında öğretmen yetiştirmenin ve eğitim politikasının değişimi
11 Öğretmen yetiştirme sistemlerini karşılaştırma
12 Öğretmen yetiştirme sistemlerini karşılaştırma
13 Öğretmen yetiştirme sistemlerini karşılaştırma
14 Final Sınavı
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Demirel, Ö. (2000). Öğretmenlik mesleğine giriş, PegemA, 2000.

Erdoğan, İ. (1999). Çağdaş Eğitim Sistemleri, Sistem yayınlan, İstanbul, 1999

Öztürk, C. (2000). Türkiye´de Dünden Bugüne Öğretmen Yetiştirme", 1848-1998, MÜ yayınlan, İstanbul, 1999.

Türk, E(2000). Türk Eğitim Sistemi", Anı yayınları, İstanbul, 2000

Türkoğlu, A.(2000). Karşılaştırmalı Eğitim, ÇÜ Yayınları, Adana, 2000

Tutkun, Ö. F. (2010). 21. yüzyılda eğitim programının felsefi boyutları. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30, 3, 993-1016.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri içeren bilimsel projeler geliştirir ve bu projeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. X
2 Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında sahip olduğu kapsamlı bilgiyi elde ettiği bilgi ile karşılaştırarak değerlendirir ve sentezleyerek yeni sonuçlar ortaya koyar. X
3 Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ve/veya yöntemler geliştirir. X
4 Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ile yeni modellemelerin oluşturulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. X
5 Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. X
6 Eğitim programları ve öğretim alanı ilgili kuramsal temeller, program tasarımı, geliştirme ve değerlendirme boyutları hakkında bilgi sahibi olup, ihtiyaca uygun program geliştirme ve değerlendirme süreçlerini yürütür. X
7 Eğitim programları ve öğretim alanında gerçekleşen yenilik ve değişikliklerin toplumdaki etkilerini eleştirel bakış açısıyla değerlendirir. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7
1 21. yüzyılda öğretmen yetiştirme anlayışlarını ve modellerini açıklar. 3 3 3 3 3 3 3
2 Türkiye’de ve dünyada yürütülen öğretmen yetiştirme reformlarını analiz eder. 3 3 3 3 3 3 3
3 Küreselleşmenin öğretmen yetiştirme politikaları üzerindeki etkilerini tartışır. 3 3 3 3 3 3 3
4 Farklı ülkelerin öğretmen yetiştirme sistemlerini yapısal ve işlevsel açıdan karşılaştırır. 3 3 3 3 3 3 3
5 Çağdaş ihtiyaçlar doğrultusunda yeni bir öğretmen yetiştirme modeli tasarlar ve gerekçelendirir. 3 3 3 3 3 3 3
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 100
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ara Sınav 1 20 20
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Final 1 20 20
Ödev 1 15 15
Toplam İş Yükü 151
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,04
dersAKTSKredisi 6