Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Nicel Araştırmalarda Veri Analizi EPO 519 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi LEVENT ERTUNA
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi LEVENT ERTUNA,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Bu dersin amacı, eğitim araştırmaları yapabilmek için gerekli temel düzeyde bilgi ve becerileri öğrencilere kazandırmaktır. Öğrenciler, eğitim araştırma desenleri üzerinde durarak, varyans analizi yöntemini, planlı ve plansız karşılaştırmalar, çoklu random faktörler, kuvvet analizi, çoklu, loglinear ve logistik regresyon, kovaryans analizi, ve meta analiz gibi konulara genişletebileceklerdir.
Dersin İçeriği Bu dersin içeriğinde eğitim bilimlerinde bilgisayar destekli istatistik eğitimi amaçlanmaktadır. Öğrenciler ikiyönlü varyans analizi (ANOVA); Çoklu varyans analizi (MANOVA); Kovaryans analizi; Diskriminant amalizi; Küme analizi yöntemlerini bilsayarda yapmayı öğreneceklerdir. Bu testlerin SPSS programında kullanımı dersin içerğinde yer almaktadır.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Nicel araştırmanın temel felsefesini açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Gezi / Gözlem,
2 Araştırma Problemleri Geliştirme ve Uygun Araştırma Teknikleri Geliştirir Tartışma,
3 İstatistiksel teknikleri doğru bir şekilde uygular Tartışma,
4 Verilerin analizinden elde edilen sonuçları doğru bir şekilde yorumlar Gezi / Gözlem, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
5 İstatistiksel analizleri ve bunların sonuçlarını değerlendirir Beyin Fırtınası,
6
7
8
9
10
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Bilimsel araştırma yöntemlerinin sınıflandırılması nicel yöntemler
2 Temel İstatiksel Kavramların Gözden Geçirilmesi
3 Spss e giriş
4 İkiyönlü varyans analizi (ANOVA)
5 Çoklu varyans analizi (MANOVA)
6 Kovaryans analizi
7 Diskriminant analizi,Küme analizi
8 Regresyon
9 Yapısal eşitlik modellemesi
10 Yapısal eşitlik modellemesi
11 Öğrenci Sunumları
12 Öğrenci Sunumları
13 Öğrenci Sunumları ve değerlendirme
14 Final
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları Balcı,A.(2001), Sosyal Bilimlerde Araştırma, Pegem A Yayınları.
Büyüköztürk,B (2002 ), Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı, Pegem A Yayınları.
Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş. & Demirel, F. (2008). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: PegemA Yayınları.
Field, A. (2009). Discovering Statistics Using SPSS. Dubai: Sage Publications.
Fraenkel, J.R. & Wallen, N.E. (2005). How to design and evaluate research in education. Boston: McGraw-Hill
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri içeren bilimsel projeler geliştirir ve bu projeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. X
2 Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında sahip olduğu kapsamlı bilgiyi elde ettiği bilgi ile karşılaştırarak değerlendirir ve sentezleyerek yeni sonuçlar ortaya koyar. X
3 Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ve/veya yöntemler geliştirir. X
4 Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ile yeni modellemelerin oluşturulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. X
5 Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. X
6 Eğitim programları ve öğretim alanı ilgili kuramsal temeller, program tasarımı, geliştirme ve değerlendirme boyutları hakkında bilgi sahibi olup, ihtiyaca uygun program geliştirme ve değerlendirme süreçlerini yürütür. X
7 Eğitim programları ve öğretim alanında gerçekleşen yenilik ve değişikliklerin toplumdaki etkilerini eleştirel bakış açısıyla değerlendirir. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7
1 Nicel araştırmanın temel felsefesini açıklar
2 Araştırma Problemleri Geliştirme ve Uygun Araştırma Teknikleri Geliştirir
3 İstatistiksel teknikleri doğru bir şekilde uygular
4 Verilerin analizinden elde edilen sonuçları doğru bir şekilde yorumlar
5 İstatistiksel analizleri ve bunların sonuçlarını değerlendirir
6
7
8
9
10
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 5 80
Ara Sınav 1 2 2
Ödev 2 15 30
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 162
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,48
dersAKTSKredisi 6