| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Nicel Araştırmalarda Veri Analizi | EPO 519 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi LEVENT ERTUNA |
| Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi LEVENT ERTUNA, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı, eğitim araştırmaları yapabilmek için gerekli temel düzeyde bilgi ve becerileri öğrencilere kazandırmaktır. Öğrenciler, eğitim araştırma desenleri üzerinde durarak, varyans analizi yöntemini, planlı ve plansız karşılaştırmalar, çoklu random faktörler, kuvvet analizi, çoklu, loglinear ve logistik regresyon, kovaryans analizi, ve meta analiz gibi konulara genişletebileceklerdir. |
| Dersin İçeriği | Bu dersin içeriğinde eğitim bilimlerinde bilgisayar destekli istatistik eğitimi amaçlanmaktadır. Öğrenciler ikiyönlü varyans analizi (ANOVA); Çoklu varyans analizi (MANOVA); Kovaryans analizi; Diskriminant amalizi; Küme analizi yöntemlerini bilsayarda yapmayı öğreneceklerdir. Bu testlerin SPSS programında kullanımı dersin içerğinde yer almaktadır. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Nicel araştırmanın temel felsefesini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Gezi / Gözlem, | |
| 2 | Araştırma Problemleri Geliştirme ve Uygun Araştırma Teknikleri Geliştirir | Tartışma, | |
| 3 | İstatistiksel teknikleri doğru bir şekilde uygular | Tartışma, | |
| 4 | Verilerin analizinden elde edilen sonuçları doğru bir şekilde yorumlar | Gezi / Gözlem, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 5 | İstatistiksel analizleri ve bunların sonuçlarını değerlendirir | Beyin Fırtınası, | |
| 6 | |||
| 7 | |||
| 8 | |||
| 9 | |||
| 10 |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Bilimsel araştırma yöntemlerinin sınıflandırılması nicel yöntemler | |
| 2 | Temel İstatiksel Kavramların Gözden Geçirilmesi | |
| 3 | Spss e giriş | |
| 4 | İkiyönlü varyans analizi (ANOVA) | |
| 5 | Çoklu varyans analizi (MANOVA) | |
| 6 | Kovaryans analizi | |
| 7 | Diskriminant analizi,Küme analizi | |
| 8 | Regresyon | |
| 9 | Yapısal eşitlik modellemesi | |
| 10 | Yapısal eşitlik modellemesi | |
| 11 | Öğrenci Sunumları | |
| 12 | Öğrenci Sunumları | |
| 13 | Öğrenci Sunumları ve değerlendirme | |
| 14 | Final |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Balcı,A.(2001), Sosyal Bilimlerde Araştırma, Pegem A Yayınları. Büyüköztürk,B (2002 ), Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı, Pegem A Yayınları. Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş. & Demirel, F. (2008). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: PegemA Yayınları. Field, A. (2009). Discovering Statistics Using SPSS. Dubai: Sage Publications. Fraenkel, J.R. & Wallen, N.E. (2005). How to design and evaluate research in education. Boston: McGraw-Hill |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri içeren bilimsel projeler geliştirir ve bu projeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | X | |||||
| 2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında sahip olduğu kapsamlı bilgiyi elde ettiği bilgi ile karşılaştırarak değerlendirir ve sentezleyerek yeni sonuçlar ortaya koyar. | X | |||||
| 3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ve/veya yöntemler geliştirir. | X | |||||
| 4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ile yeni modellemelerin oluşturulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X | |||||
| 5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | X | |||||
| 6 | Eğitim programları ve öğretim alanı ilgili kuramsal temeller, program tasarımı, geliştirme ve değerlendirme boyutları hakkında bilgi sahibi olup, ihtiyaca uygun program geliştirme ve değerlendirme süreçlerini yürütür. | X | |||||
| 7 | Eğitim programları ve öğretim alanında gerçekleşen yenilik ve değişikliklerin toplumdaki etkilerini eleştirel bakış açısıyla değerlendirir. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Nicel araştırmanın temel felsefesini açıklar | |||||||
| 2 | Araştırma Problemleri Geliştirme ve Uygun Araştırma Teknikleri Geliştirir | |||||||
| 3 | İstatistiksel teknikleri doğru bir şekilde uygular | |||||||
| 4 | Verilerin analizinden elde edilen sonuçları doğru bir şekilde yorumlar | |||||||
| 5 | İstatistiksel analizleri ve bunların sonuçlarını değerlendirir | |||||||
| 6 | ||||||||
| 7 | ||||||||
| 8 | ||||||||
| 9 | ||||||||
| 10 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Ödev | 2 | 15 | 30 |
| Final | 1 | 2 | 2 |
| Toplam İş Yükü | 162 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,48 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||