Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İklim Değişikliği Koşulları Altında Su Kaynaklarının Sürdürülebilir ve Entegre Yönetimi | CEM 527 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. RABİA KÖKLÜ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. RABİA KÖKLÜ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Küresel ölçekte büyük bir problem haline dönüşmüş olan iklim değişikliğinin su kaynakları ve yönetimine etkisi ile ilgili bilgiler verilerek farkındalığın artırılmasına destek sağlamak. |
Dersin İçeriği | İklim Değişikliği ve Etkileri, İklim Değişikliği ve Su İlişkisi, Su yönetimi, sürdürülebilir göller, yeraltı suları, tarımsal sulama, sulak alanlar ve enerji, İklim değişikliği ve su güvenlik tehditleri, Türkiye İklim değişikliği ulusal eylem planı ve Ulusal su planı |
Kalkınma Amaçları |
---|
![]() ![]() ![]() ![]() |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İklim Değişikliği ve Su Yönetimi ile ilgili farkındalık kazandırmak | ||
2 | İklim değişikliği ve su kaynakları ile ilgili farkındalık kazandırmak | ||
3 | İklim değişikliği ve su tehditleri ile ilgili farkındalık kazandırmak | ||
4 | Su eylem planları ile ilgili farkındalık kazandırmak |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İklim Değişikliği ve Etkileri | |
2 | İklim Değişikliği ve Su İlişkisi | |
3 | İklim Değişikliği ile birlikte Su Yönetimi | |
4 | İklim Değişikliği ve sürdürülebilir göller | |
5 | İklim değişikliği ve sürdürülebilir yeraltı suları | |
6 | İklim değişikliği ve sürdürülebilir tarımsal sulama | |
7 | İklim değişikliği ve sürdürülebilir sulak alanlar | |
8 | Su ve enerji yönetimi | |
9 | ARA SINAV | |
10 | İklim değişikliği ve su güvenlik tehditleri | |
11 | Türkiye İklim değişikliği ulusal eylem planı | |
12 | Türkiye İklim değişikliği ulusal eylem planı | |
13 | Türkiye Ulusal su planı | |
14 | PERFORMANS GÖREVİ SEMİNER |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | İklim değişikliği ve uyumu kitabı (https://www.tarimorman.gov.tr/SYGM/Menu/96/Iklim-Degisikligi-Ve-Uyum-Kitabi), Dönüşüm çağında su gündemi kitabı (https://www.tarimorman.gov.tr/SYGM/Menu/97/Donusum-Caginda-Su-Gundemi-Kitabi), Kuraklık yönetimi kitabı (https://www.tarimorman.gov.tr/SYGM/Menu/99/Kuraklik-Yonetimi-Kitabi) TARIM VE ORMAN BAKANLIĞI ULUSAL SU PLANI (2019-2023) Türkiye İklim Değişikliği Stratejisi 2010-2023, |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, çevre kirliliğinin önlenmesi, kontrolü ve doğal kaynakların sürdürülebilir yönetimi ile ilgili uygun çalışmalar üretir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İklim Değişikliği ve Su Yönetimi ile ilgili farkındalık kazandırmak | ||||||
2 | İklim değişikliği ve su kaynakları ile ilgili farkındalık kazandırmak | ||||||
3 | İklim değişikliği ve su tehditleri ile ilgili farkındalık kazandırmak | ||||||
4 | Su eylem planları ile ilgili farkındalık kazandırmak |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 30 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 30 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|