| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Bilimsel Araştırma, Proje Yazma Teknikleri ve Seminer | FBE 500 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. HÜSEYİN ÖZKAN TOPLAN |
| Dersi Verenler | Prof.Dr. İMDAT TAYMAZ, Doç.Dr. TÜLAY KORKUSUZ POLAT, Doç.Dr. NURAY CANİKOĞLU, Prof.Dr. İHSAN HAKAN SELVİ, Prof.Dr. HÜSEYİN ÖZKAN TOPLAN, Doç.Dr. ŞUAYB ÇAĞRI YENER, Doç.Dr. MURAT TUNA, Dr.Öğr.Üyesi AYSUN EĞRİSÖĞÜT TİRYAKİ, Doç.Dr. MUHAMMED KÜRŞAD UÇAR, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bilim ve araştırma kavramları, Bilimsel düşünme yöntem ve esasları, Temel İstatistik bilgileri, Nicel ve nitel araştırma yöntemleri,Üretken Yapay Zeka kullanımı, Proje Türleri ve hazırlama, Makale yazımı, seminer ve sunum hazırlama, bilimsel kaynaklara erişim ve yönetim, Bilimsel etik ilkeler ve Üretken Yapay Zeka Etiğinin Öğretilmesi
|
| Dersin İçeriği | Bilim ve araştırma kavramları, Bilimsel düşünme yöntem ve esasları, Temel İstatistik bilgileri, Nicel ve nitel araştırma yöntemleri,Üretken Yapay Zeka kullanımı, Proje Türleri ve hazırlama, Makale yazımı, seminer ve sunum hazırlama, bilimsel kaynaklara erişim ve yönetim, Bilimsel etik ilkeler ve Üretken Yapay Zeka Etiği
|
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Bilimsel araştırma tekniklerini öğrenir | Problem Çözme, Proje, Benzetişim, Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 2 | Tez konusu belirleyebilme ve yazabilme | Problem Çözme, | |
| 3 | Makale yazabilme | Problem Çözme, Anlatım, | |
| 4 | Proje Yazabilme | Proje, Problem Çözme, | |
| 5 | Etkili sunum yapabilme | Anlatım, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Bilim Hakkında Genel Bilgi ve Temelk Kavramlar | |
| 2 | Bilimsel Araştırma Hakkında Genel bilgi ve temel Kavramlar | |
| 3 | Bilimsel Paradigma ve Paradokslar, Bilimsel Düşünce Yöntemler | |
| 4 | Olasılık İstatistik sistemleri | |
| 5 | Yapay Zeka Araçlarının Kullanımında Etik İlkeler | |
| 6 | Yapay Zeka Araçlarının kullanımında Etik İlkeler | |
| 7 | Yapay Zeka Araçlarının Kullanımında Etik İlkeler | |
| 8 | Bilimsel Kaynaklara Erişim ve Kullanımı | |
| 9 | Tez Yazma Süreç ve Esasları | |
| 10 | Bilimsel Proje Türleri, Proje hazırlama | |
| 11 | Makale Yazma ve İnceleme, Değerlendirme | |
| 12 | Seminer Çalışmaları | |
| 13 | Seminer Çalışmaları | |
| 14 | Seminer Çalışmaları |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | METALURJİ VE MALZEME MÜHENDİSLİĞİ PR. (YL) Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | X | |||||
| 2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | X | |||||
| 3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | X | |||||
| 4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X | |||||
| 5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
| 6 | Metalurji ve Malzeme alanındaki ulusal ve uluslar arası literatür bilgisini kullanarak yaptığı tasarımı laboratuvarda uygular, ulusal literatüre özgün sonuçlar kazandırır. | ||||||
| Sıra | MATEMATİK PR. (YL) Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
| 2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
| 3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
| 4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
| 5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
| 6 | Geniş bir matematiksel bilgiye sahip olur ve analitik düşünme becerileri kazanır; akademik araştırma, öğretim, endüstriyel matematik, veri analizi, mühendislik ve matematik ile ilgili daha pek çok alanda kariyer fırsatlarına hazırlanır. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 6 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Bilimsel araştırma tekniklerini öğrenir | 4 | 4 | 4 | 5 | ||||||||
| 2 | Tez konusu belirleyebilme ve yazabilme | 4 | 4 | 4 | 5 | ||||||||
| 3 | Makale yazabilme | 4 | 4 | 4 | 5 | ||||||||
| 4 | Proje Yazabilme | 4 | 4 | 4 | 5 | ||||||||
| 5 | Etkili sunum yapabilme | 4 | 4 | 4 | 5 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|