| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Armoni | TMB 456 | 8 | 2 + 2 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. HACI BEKİR KURŞUNET |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Hacı Bekir Kurşunet |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Klasik dönem armoni kurallarının aşamalı bir şekilde öğretilerek çok sesliliğin tanıtılması ve uygulaması amaçlanmıştır. |
| Dersin İçeriği | Tampere sistem temel alınarak, majör ve minör akor kurulumları, akor birleşimleri ve tüm bunların piyanoda uygulanması dersimizin içeriğini oluşturmaktadır. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Dizi kavramını kavrar, majör ve minör dizileri ayırdeder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grupla Çalışma, | |
| 2 | Minör dizilerin eolik, armonik ya da melodik olduğunu bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grupla Çalışma, | |
| 3 | Aralıkları ayırdeder ve disonans aralıkları çözümler. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grupla Çalışma, | |
| 4 | Akor kurma ve farklı akorları birbirine bağlama kurallarını analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grupla Çalışma, | |
| 5 | Verilen bas ya da soprano ezgisini çok seslendirmeyi kurallarına uygun olarak yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grupla Çalışma, | |
| 6 | Akora yabancı sesleri ve kurallarını düzeyine uygun egzersizler yardımıyla değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grupla Çalışma, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Armoni hakkında temel bilgiler, diyatonik dizi oluşumları ve akor oluşumları, | |
| 2 | Tampere sistemde tonik subdominant ve dominant akor kurulumları, Dar ve Geniş akor kurulumları, akorların bağlatısında yapılmaması gereken yanlışlar | |
| 3 | Akorların melodik durumları, akorların bağlantı şekilleri (melodik, Armonik ve karışık) | |
| 4 | Tonik-dominant, tonik-subdominant, subdominant-dominant bağlantıları | |
| 5 | soprano melodisinin armonize edilmesi | |
| 6 | soprano melodisinin armonize edilmesi, Akorların bağlantılarında üçlü atlamaları | |
| 7 | Altılı Akorlar ve birli ve beşli atlamalar | |
| 8 | piyanoda uygulama çalışmaları | |
| 9 | Altı-dört akorlar, Geçişli Altı-dört akorları | |
| 10 | Altı-dört akorları piyanoda uygulama çalışmaları | |
| 11 | Kadans Altı-dört akoru ve kullanım prensipleri | |
| 12 | Genel Konu tekrarları | |
| 13 | Dominant 7'li akoru ve Tonik ile birleşme prensipleri | |
| 14 | piyanoda uygulama çalışmaları |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Zarife Bakihanova Armoni Aynur Elhankızı Armoni (Rus ekolü yaklaşımları Tchaikovsky Armoni Robert Gauldin Harmonic practice in tonal music. |
| Ders Kaynakları | Zarife Bakihanova Armoni Aynur Elhankızı Armoni (Rus ekolü yaklaşımları Tchaikovsky Armoni Robert Gauldin Harmonic practice in tonal music. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Türk müziğinin yanında, müziği bütün yönleriyle araştırırken, diğer yandan öğrendiği bilgileri sentezleyip çağın gereklerini dikkate alarak eleştirel bir bakış açısı oluşturur. | X | |||||
| 2 | Müzik insanı olarak kendini sürekli geliştirir; mesleki etik kurallara uygun bilgi ve becerileri diğer bilim alanlarıyla ilişkilendirip bağlar kurmaya çalışır. | X | |||||
| 3 | Müziğin sanatın bir kolu olmasının yanında , eğitim alanındaki yerini de dikkate alarak inceler, kültürel gelişimini izler ve tarihi süreç içinde ele alır. | X | |||||
| 4 | Özellikle bir millet adını taşıması hasebiyle Türk müziğinin, tarih içindeki yerini ve önemini bilerek diğer kültürlerle olan alışverişini geniş bir bakış açısıyla analiz eder. | X | |||||
| 5 | Türk müziği, kültürü, tarihi, edebiyatı, nazariyatı ve solfeji ve enstrüman bilgisiyle desteklenir. Müziğini kavrayıp, geçmişiyle beraber geleceğe aktaracak düzeyde bilgiye sahip olunmasını sağlar. | X | |||||
| 6 | Alanıyla ilgili gerekli doküman bulma , araç gereç ,kaynak ile arşive sahip olmanın yollarını gösterir ve sağlar. | X | |||||
| 7 | Bilim uzmanlığına aday öğrenciler yetiştirirken, eğitim alanında da ders verecek formasyona sahip dersleri de öğretir. | X | |||||
| 8 | Bilimsel bakış açısıyla kültürümüzün analiz edilmesini öğrenirken diğer kültürlerle de sentez yapacak yeterliliğe sahip olma becerisi kazandırır. | X | |||||
| 9 | Müzik sanatından yola çıkarak, estetik bakış açısını diğer sanat dallarında da uygulama yeterliliğini sağlar. | X | |||||
| 10 | Teknolojiyi müzik alanında uygulama konusunda yeterli bilgiye sahip olmayı sağlar. | X | |||||
| 11 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | X | |||||
| 12 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Dizi kavramını kavrar, majör ve minör dizileri ayırdeder. | ||||||||||||
| 2 | Minör dizilerin eolik, armonik ya da melodik olduğunu bilir. | ||||||||||||
| 3 | Aralıkları ayırdeder ve disonans aralıkları çözümler. | ||||||||||||
| 4 | Akor kurma ve farklı akorları birbirine bağlama kurallarını analiz eder. | ||||||||||||
| 5 | Verilen bas ya da soprano ezgisini çok seslendirmeyi kurallarına uygun olarak yapar. | ||||||||||||
| 6 | Akora yabancı sesleri ve kurallarını düzeyine uygun egzersizler yardımıyla değerlendirir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 70 |
| 1. Kısa Sınav | 10 |
| 2. Kısa Sınav | 10 |
| 1. Performans Görevi (Uygulama) | 10 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 50 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
| Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
| Kısa Sınav | 2 | 16 | 32 |
| Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 16 | 16 |
| Final | 1 | 4 | 4 |
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
| Kısa Sınav | 2 | 6 | 12 |
| Ödev | 1 | 8 | 8 |
| Sözlü Sınav | 1 | 6 | 6 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 258 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 10,32 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||