| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Nota Bilgisi | SAU 653 | 0 | 1 + 0 | 2 | 2 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. BİRSEL HASÇELİK |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Nota bilgisinin verilmesi. Nota bilgisinin hangi amaçla ne şekilde kullanılacağının kavratılması. |
| Dersin İçeriği | Somut nesnelerden yola çıkarak nota kavramını verebilme. Konuşma dilini, nota yazım teknikleriyle özdeşleştirebilmek.Sesleri porte üzerinde tanıyıp gerek sesiyle gerekse çalgısıyla usullerine uygun bir şekilde icra edebilmek. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Notanın ne olduğunu bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, | Boşluk Doldurma Testleri, |
| 2 | Nota değerlerini okur ve yazar | Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Grupla Çalışma, | Boşluk Doldurma Testleri, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 3 | Nota değerlerine karşılık gelen sessiz süreleri (sus=es işaretleri )bilir | Eğitsel Oyun, Grupla Çalışma, Tartışma, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, Anlatım, | Boşluk Doldurma Testleri, |
| 4 | Usul ya da ölçü değerlerini öğrenir. | Anlatım, Gezi / Gözlem, Soru-Cevap, Tartışma, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, Gösterip Yaptırma, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Kısa Cevaplı Testler, Boşluk Doldurma Testleri, |
| 5 | Nota değerleriyle vuruşlarının nasıl yapılacağını kavrar. | Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Soru-Cevap, Tartışma, Grupla Çalışma, Gösterip Yaptırma, Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Doğru Yanlış Testleri, Boşluk Doldurma Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Nota nedir? | |
| 2 | Nota değerleri ve bunlara karşılık gelen sus işaretleri. | |
| 3 | Nota ve porte ilşkisi.Porte üzerinde seslerin yerlerini tanıma çalışmaları. | |
| 4 | Nota,porte ve müzik dilinde kullanılan diğer sembollerin öğretilmesi | |
| 5 | Usul ya da ölçü değerlerinin kavratılması. | |
| 6 | Usullerle ritmik okuma çalışmaları.Sesleri süreleri ve nota değerleriyle okuma alıştırmaları | |
| 7 | Usullerle ritmik yazma çalışmaları. | |
| 8 | Usullerle ritmik okuma ve yazma çalışmaları. | |
| 9 | Konuşma dilindeki kelimelerin nota değerleriyle ifade edilmesi.Sözlü eserlerdeki ritmik okuma denemeleri | |
| 10 | İstiklâl Marşı'nın vuruşlarıyla okutulması | |
| 11 | İstiklâl Marşı'nın vuruşlarıyla okutulması | |
| 12 | İstiklâl Marşı'nın vuruşlarıyla okutulması | |
| 13 | İstiklâl Marşı'nın vuruşlarıyla okutulması | |
| 14 | Öğrenilen bilgilerin genel değerlendirilmesi |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Mine Mucur Solfej 1 |
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
|---|---|
| 1 | Notanın ne olduğunu bilir |
| 2 | Nota değerlerini okur ve yazar |
| 3 | Nota değerlerine karşılık gelen sessiz süreleri (sus=es işaretleri )bilir |
| 4 | Usul ya da ölçü değerlerini öğrenir. |
| 5 | Nota değerleriyle vuruşlarının nasıl yapılacağını kavrar. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 80 |
| 1. Kısa Sınav | 20 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
| Ödev | 1 | 6 | 6 |
| Final | 1 | 8 | 8 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 8 | 6 | 48 |
| Toplam İş Yükü | 114 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,56 | ||
| dersAKTSKredisi | 2 | ||