| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| Hava Araçları ve Uydular İle Jeofizik Araştırmalar (Sektör Dersi) | JFM 454 | 8 | 3 + 0 | 3 | 4 | 
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | Hava araçları ve uydu ile jeofizik etüdlerin avantaj ve dezavantajlarını irdeler. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
| 2 | Jeofizik etüd öncesi, sırası ve sonrası yapılması gerekenleri planlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
| 3 | Hava araçları ile jeofizik etüdü tasarlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
| 4 | Uçuş güvenliği konusunda bilgi sahibidir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
| 5 | Toplanan jeofizik verilerin kalite kontrolünü yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Giriş Dersi | |
| 2 | Hava Araçları ile Jeofizik Uygulamaları nedir ve neden kullanılır? | |
| 3 | Uydu ile Jeofizik Uygulamaları nedir ve neden kullanılır? | |
| 4 | Hava Araçları ve Uydu ile Jeofizik Uygulama Avantaj ve Dezavantajları | |
| 5 | Operasyona Uygun Hava Aracı, Jeofizik ve Yardımcı Ekipman Seçimi | |
| 6 | Jeofizik ve Yardımcı Ekipmanların Hava Aracına Entegrasyonu | |
| 7 | Operasyona ve Hava Aracına Uygun Etüt Planlama | |
| 8 | Etütler Öncesi, Esnasında ve Sonrasında Yapılması Gerekenler | |
| 9 | Uçuş Güvenliği ve Uçuşlara Katılabilme Kriterleri | |
| 10 | Operatörlü ve Operatörsüz Veri Toplama Tipleri | |
| 11 | Operasyonlar Esnasında Karşılaşılabilecek Sorunlar ve Çözüm Önerileri | |
| 12 | Veri Toplama Sonrası QC (Kalite Kontrol ) İşlemlerinin Önemi | |
| 13 | Türkiye Havadan Jeofizik Araştırma Çalışmaları | |
| 14 | Tamamlanmış Uygulamalardan Örnekler | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | MTA Genel Müdürlüğü,Türkiye Havadan Jeofizik Araştırmalar Projesi Kalkınma Bakanlığı Fizibilite Raporu, 2016 https://www.geosci-instrum-method-data-syst.net/5/181/2016/gi-5-181-2016.pdf http://geotech.ca/papers/geophysics-of-the-patterson-lake-south-uranium-deposit-northwestern-saskatchewan/ https://library.seg.org/doi/10.1190/1.1468615 https://www.bgr.bund.de/EN/Themen/GG_Geophysik/Aerogeophysik/Aeromagnetometrie/aeromagnetometrie_node_en.html;jsessionid=3E1AD275798384BFD525F7DE73BFAB89.2_cid331 https://www.bgr.bund.de/EN/Themen/GG_Geophysik/Aerogeophysik/Aerogravimetrie/aerogravimetrie_node_en.html https://www.geosoft.com/media/uploads/resources/technical-papers/Aeromagnetic_Survey_Reeves.pdf http://www.ga.gov.au/webtemp/image_cache/GA16642.pdf | 
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 a | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; | ||||||
| 1 b | Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | ||||||
| 2 a | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; | ||||||
| 2 b | Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
| 3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
| 4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
| 5 a | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi. | ||||||
| 5 b | Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
| 6 a | Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
| 6 b | Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
| 6 c | Bireysel çalışma becerisi. | ||||||
| 7 a | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi, | ||||||
| 7 b | En az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||
| 7 c | Etkin sunum yapabilme becerisi. | ||||||
| 7 d | Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
| 8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
| 9 a | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi, | ||||||
| 9 b | Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
| 10 a | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; | ||||||
| 10 b | Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık | ||||||
| 10 c | Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
| 11 a | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; | ||||||
| 11 b | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 a | PÇ 1 b | PÇ 2 a | PÇ 2 b | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 a | PÇ 5 b | PÇ 6 a | PÇ 6 b | PÇ 6 c | PÇ 7 a | PÇ 7 b | PÇ 7 c | PÇ 7 d | PÇ 8 | PÇ 9 a | PÇ 9 b | PÇ 10 a | PÇ 10 b | PÇ 10 c | PÇ 11 a | PÇ 11 b | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Hava araçları ve uydu ile jeofizik etüdlerin avantaj ve dezavantajlarını irdeler. | |||||||||||||||||||||||
| 2 | Jeofizik etüd öncesi, sırası ve sonrası yapılması gerekenleri planlar. | |||||||||||||||||||||||
| 3 | Hava araçları ile jeofizik etüdü tasarlar. | |||||||||||||||||||||||
| 4 | Uçuş güvenliği konusunda bilgi sahibidir. | |||||||||||||||||||||||
| 5 | Toplanan jeofizik verilerin kalite kontrolünü yapar. | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Kısa Sınav | 20 | 
| 1. Ara Sınav | 40 | 
| 2. Ara Sınav | 20 | 
| 1. Ödev | 20 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 | 
| 1. Final | 40 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 1 | 15 | 
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 | 
| Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 | 
| Ödev | 1 | 12 | 12 | 
| Final | 1 | 15 | 15 | 
| Toplam İş Yükü | 125 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||